پس از مایکروسافت، اپل هم از کارکنانش خواست به‌صورت دورکاری فعالیت کنند

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیوع روزافزون کرونا در ایالات متحده، بسیاری از شرکت‌های فناوری واقع در سیلیکون‌ولی را بر آن داشته است که کارکنان خود را به دورکاری تشویق کنند.
تبلیغات

گسترش روزافزون کرونا در ایالات‌متحده، بسیاری از شرکت‌های این کشور را بر آن داشته است که از کارکنان خود بخواهند وظایفشان را به‌صورت دورکاری انجام دهند. طبق آخرین آمار، تاکنون در ایالات‌متحده ۲۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است و آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس به ۱۵ تن رسیده است.

دیروز مایکروسافت از کارکنان بخش سیاتل خود درخواست کرد که به‌جز در موارد کاملا ضروری به‌صورت دورکاری کار کنند.

اکنون خبر رسیده است که اپل نیز به فکر اقدامات پیشگیرانه افتاده و از ۱۲ هزار کارمند فعال در مقر این شرکت در کوپرتینو موسوم به «اپل پارک» درخواست کرده است که در خانه خود بمانند و به‌صورت دورکاری ادامه‌ی فعالیت دهند. اپل نیز مانند مایکروسافت، توصیه‌های اخیر مقامات سازمان‌های بهداشتی در مورد ویروس کرونا را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرده‌ است. در بیانیه‌ی اپل آمده است:

اعضای متعهد اپل به‌دقت روی اتخاذ بهترین تصمیم‌ها جهت حفظ ایمنی و سلامت کارکنان تمرکز کرده‌اند. ما در روز جمعه ۶ مارس، از کارکنان دفاترمان در محدوده‌ی سانتا کلارا خواستیم که در صورت امکان به‌صورت دورکاری فعالیت کنند. این تصمیم در پی توصیه‌های مقامات سازمان‌های بهداشتی مبنی بر به حداقل رساندن تجمعات و کاهش تماس مستقیم افراد تا حد امکان اتخاذ شده است. شایان‌ذکر است که همه دفاتر اپل باز خواهند بود و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اپل در ادامه‌ی این بیانیه گفته است که وضعیت را به‌دقت تحت نظر دارد و طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت دفاتر خود اعلام خواهد کرد. به‌گفته‌ی اپل، فروشگاه‌های خرده‌فروشی این شرکت نیز همانند دفاتر آن باز خواهند بود.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات