مدیرعامل هواوی: توان تحمل تحریم‌های جدید آمریکا را نیز داریم

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
بنیان‌گذار هواوی در حاشیه‌ی نشست سالانه‌ی داووس گفت این شرکت حامی فرهنگ و محصولات ایالات متحده است؛ اما برای ممنوعیت‌های این کشور نیز طرح‌های جایگزینی دارد.
تبلیغات

رن ژِنگ‌فی، بنیان‌گذار هواوی، در نشست سالانه‌ی داووس ادعا کرد درحالی‌که هواوی همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد، احتمال می‌دهد ایالات متحده اقدامات بیشتری علیه این شرکت چینی پیشه کند. ژنگ‌فی در خلال جلسه‌ای در این نشست زمستانی گفت:

حالا این تجربه را داریم و صدها میلیارد یوان صرف نقشه‌ی جایگزینمان کرده‌ایم؛ به‌همین‌دلیل، می‌توانیم مقابل اولین موج از حملات آمریکا ایستادگی کنیم.

اظهارات رن ژِنگ‌فی، مدیر اجرایی و بنیان‌گذار هواوی، خطاب‌ به رهبران کسب‌و‌کارها در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس در میانه‌ی درگیری‌های شدید دادگاهی بود که بر سر تقاضای ایالات متحده برای استرداد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی و دختر ارشد ژِنگفی، تشکیل شده است. همچنین، شرکت‌های ایالات متحده به‌دلیل ظن دولت این کشور به تهدید علیه امنیت ملی، از هرگونه همکاری با هواوی منع شده‌اند؛ البته هواوی دائما این اتهامات را رد کرده است.

در‌ پاسخ‌ به ممنوعیت‌های ایالات متحده، هواوی محصولاتی را رونمایی کرده است که در راستای نقشه‌ی جایگزین این شرکت، به‌جای محصولات آمریکایی استفاده خواهند شد. یکی از این محصولات، خدمات موبایل هواوی (Huawei Mobile Services) جایگزینی برای خدمات موبایل گوگل (GMS) است. علاوه‌بر‌این، هواوی ارسال گوشی‌های هوشمند را با سیستم‌عامل هارمونی (Harmony) آغاز کرده است؛ سیستم‌عاملی که مبتنی‌بر اینترنت اشیاء و ساخته‌ی خود این شرکت است.

huawei founder

رن ژِنگ‌فی همچنین خاطرنشان کرد هواوی حامی فرهنگ و محصولات ایالات متحده است و ده‌‌ها شرکت مشاوره را در این کشور استخدام کرده تا نحوه‌ی مدیریت شرکت بزرگ را به هواوی آموزش دهند. او گفت ایالات متحده باید افتخار کند تجربیات آن‌ها درزمینه‌ی مدیریت، پیشرفت را در مناطق دیگر به‌ارمغان آورده است. بنیان‌گذار هواوی درباره‌ی جنبه‌های مختلف رقابت‌های کنونی بر‌ سر هوش‌ مصنوعی نیز بحث‌ و گفت‌وگو و به ترسی اشاره کرده است که پیش‌تر درباره‌ی انرژی هسته‌ای وجود داشت. وی اعتقاد دارد ترس موجود از هوش مصنوعی نیز از بین خواهد رفت و می‌افزاید:

در بحبوحه بمباران هیروشیما به‌دنیا آمدم و افرادی را در اطرافم دیدم که از بمب‌های هسته‌ای وحشت داشتند؛ اما درنهایت، نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای و استفاده از تشعشعات در بیمارستان‌ها، مزیت‌های بسیاری برای مردم به‌ارمغان آورد. چنین مسئله‌ای درباره‌ی هوش مصنوعی نیز می‌‌تواند صادق باشد.
huawei

او همچنین درباره‌ی ترسی هشدار داد که درحال‌حاضر بابت شکاف موجود در دنیای فناوری و درنتیجه‌ی مشکلات جاری بین ایالات متحده و چین به‌وجود آمده است. رن ژنگفی گفت از نظر او، دولت چین حتی به عواقب مربوط‌ به توسعه‌ی هوش مصنوعی توجهی نمی‌کند. بنابر گفته‌ی بنیان‌گذار هواوی، ایالات متحده بیش‌ازحد نگران قدرت علمی و فناوری چین است. او افزود سیستم آموزشی چین به‌جای دانشمندان، هنوز در حال آموزش مهندسان است و درنتیجه، این کشور به‌اندازه‌ی کافی قدرت تحقیق درزمینه‌ی علوم پایه را برای رقابت با ایالات متحده ندارد. در دنیای فناوری، تنها یک حقیقت وجود دارد که مانعی برای شکاف در دنیای فناوری است و هرکس حقیقت یادشده را دریابد آن را با دیگران به‌اشتراک خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات