افزایش موقت ارزش سهام فیسبوک؛ بازگشت به گردونه رقابت

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش سهام فیسبوک پس از مشکلات سال گذشته و بی‌اعتمادی کاربران، کاهش چشمگیری یافته بود؛ اما گویا دوران جدیدی برای این شرکت در پیش است.
تبلیغات

جمعه‌ی گذشته، ارزش سهام شرکت فیسبوک موقتا به بیشترین مقدار خود در یک سال گذشته رسید. این اتفاق پس‌از‌آن رخ داد که جاستین پست (Justin Post) یکی از تحلیلگران بخش امنیت بانک آمریکا، اعلام کرد به این شبکه‌ی اجتماعی امیدوار شده است. او دلیل امیدواری خود را چراغ‌سبزهای فیسبوک به طرح‌های کسب درآمد و مدیریت هزینه‌ها عنوان کرد.

پس از آنکه مشخص شد برخی اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک فاش شده‌ است، سهام فیسبوک روند نزولی را شروع و تا جایی سقوط کرد که مسئولان آن کم‌کم از کاهش بسیار زیاد سود این شرکت می‌ترسیدند. روز جمعه سهام فیسبوک پس از یک سال روند نزولی، به بیشترین مقدار خود در یک‌ سال گذشته رسید. در میانه‌ی روز، برای مدت کوتاهی ارزش سهام این شرکت به ۰٫۷۲ درصد و قیمتی برابر با ۲۱۹٫۸۸ دلار رسید که بیشترین ارزش سهام فیسبوک محسوب می‌شود و در پایان روز، به ۰٫۱۱ درصد رسید.

روز پنج‌شنبه، سهام این شرکت با ارزش بالایی روز را به‌اتمام رساند و ارزش سهام کمی بیش از ارزش سهام در پایان ۲۵ ژوئیه‌ی ۲۰۱۸ بود. بااین‌حال روز بعد، یعنی ۲۶ ژوئیه، فیسبوک اعلام کرد چند سال است میزان سودش کم شده و با فشار مواجه است؛ درنتیجه ارزش سهام فیسبوک تا حد زیادی کاهش یافت و به ۰٫۱۹ درصد رسید.

1

ازآنجاکه فیسبوک در آن زمان برای فاش‌شدن اطلاعات شخصی کاربران و نشر اخبار دروغین و کاهش تأثیرش برای افزایش تعداد کاربران در بازارهای سودآور زیرفشار بود، این اتفاق باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره‌ی آینده‌ی این شرکت شد. ارزش سهام این شرکت پس از فروش ارزان آن در دسامبر ۲۰۱۸، به حدود نصف رسید.

فیسبوک بخشی از گروه FANG متشکل از آمازون، آلفابت (Alphabet)، فیسبوک و نت‌فلیکس است و عملکرد قدرتمندی درزمینه‌ی ارزش سهام دارد و این عملکرد در چند سال گذشته نقش بزرگی در رقابت‌های وال‌استریت ایفا کرده است.

با اینکه فیسبوک در تلاش است تا وجهه‌ی تخریب‌شده‌ی خود را بازسازی کند، دیگر شرکت‌ها از پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک استفاده می‌کنند و تحلیلگران انتظار دارند آمار سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۶ درصدی درآمد حاصل از تبلیغات را نشان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات