نست هاب مکس معرفی شد؛ نمایشگر ۱۰ اینچی، دوربین و پشتیبانی‌از دستیار گوگل

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در جریان کنفرانس گوگل I/O از نست هاب مکس با نمایشگر ۱۰ اینچی، دوربین و پشتیبانی گوگل اسیستنت رونمایی کرد.
تبلیغات

گوگل، آخرین دستگاه هوشمند خود را با قابلیت پشتیبانی از گوگل اسیستنت برای استفاده در منزل معرفی کرد. نست هاب مکس (Nest Hub Max) گوگل با نمایشگر ۱۰ اینچی و دوربین ۲۹۹ دلاری، تابستان به بازار عرضه می‌شود. 

نست هاب مکس گوگل می‌تواند به ژست‌های حرکتی واکنش نشان دهد و موسیقی درحال پخش را متوقف کند. همچنین می‌تواند پیام‌های ویدئویی را با سایر اعضای خانواده یا هر کسی که اپلیکیشن Duo دارد، به‌اشتراک بگذارد.

نست هاب مکس

نست هاب مکس، بااستفاده‌از فناوری یادگیری ماشینی و نرم‌افزار تشخیص چهره می‌تواند چهره‌ی اعضای خانواده را تشخیص دهد و اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را به‌صورت شخصی‌سازی‌شده در اختیارشان قرار دهد. درنتیجه وقتی یکی از اعضای خانواده درمقابل دستگاه هوشمند قرار می‌گیرد، می‌تواند تقویم وی را روی نمایشگر به‌نمایش بگذارد و برنامه‌های لازم را یادآوری کند. آوریل ۲۰۱۷، قابلیت تطبیق صدا یا Voice Match معرفی شد. پیش‌تر گفته شده بود که دستیار گوگل به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شود. دستگاه هوشمند جدید گوگل با دومین فناوری بیومتریک یعنی قابلیت تطبیق چهره یا Face Match به بازار عرضه می‌شود.

نست هاب مکس با قابلیت تطبیق چهره می‌تواند شخصی را که در مقابل نمایشگر آن حضور دارد، تشخیص داده و فهرست برنامه‌ها و تقویم روزانه‌ی وی را نمایش دهد و در  سرویس «My Day» که یک «سرویس یادآور هوشمند» است، به‌اشتراک بگذارد. آشتون اودال، مدیرمحصول نست هاب مکس معتقد است: 

کاربران می‌توانند در دو تایم روز، یکی صبح‌ها و دیگری در عصرها، برنامه‌های خود را با دستیار هوشمند گوگل در نست هاب مکس چک کنند. معمولا در این دو زمان، نیاز است تا کارهای روز بررسی شود تا ببینیم کوام فعالیت‌های آن روز به‌انجام رسیده و نوعی تغییر فضای ذهنی در این زمان‌ها برای کاربران ایجاد می‌شود که کار کردن با دستیار هوشمند در این زمان‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. 

دوربین نست هاب مکس نیز می‌تواند به‌صورت خودکار سوژه را مانند قابلیت Smart Camera در اسپیکر هوشمند پورتال فیسبوک دنبال کند. گوگل نام تمامی محصولات هوم را به نست تغییر می‌دهددستگاه‌های هوم و نست گوگل با نام جدید نست و نمایشگر هوشمند هوم هاب نیز به نست هاب تغییرنام داده می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، گوگل شرکت Nest، تولیدکننده ترموستات‌های هوشمند را با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار تصاحب کرد. در فوریه سال ۲۰۱۸، نست به‌عنوان شرکتی مستقل وارد عمل شد و به تیم سخت‌افزاری گوگل ملحق شد. اینک با معرفی Nest Hub Max، محصول هوشمند دیگری به نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند گوگل اضافه شده است. گوگل در سال ۲۰۱۶ در جریان کنفرانس گوگل I/O، اسپیکر هوم را معرفی کرد.

سال گذشته‌، هوم هاب گوگل، به‌عنوان رقیبی برای آمازون اکو شو با نمایشگر ۷ اینچی معرفی شد. هوم هاب یکی از نمایشگرهای هوشمند بازار است که بدون دوربین فیلم‌برداری به بازار عرضه شده است. گوگل قصد دارد با معرفی نست هاب مکس، با نمایشگر ۱۰ اینچی به رقابت‌با آمازون اکو شو و نمایشگر هوشمند پورتال فیسبوک بپردازد.

باتوجه به اینکه بخشی از اخبار مربوط‌به کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O پیش‌تر منتشر شده بود و تصاویر آن نیز به‌صورت غیررسمی به‌اشتراک گذاشته شده بود، بخشی از اخبار چندان جدید نبودند. اکنون، قابلیت‌های جدیدی درمورد گوگل اسیستنت مطرح شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات