دستیار صوتی الکسا آمازون روی ۲۰ هزار دستگاه فعال است

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین خبرهای منتشر‌شده، در حال حاضر، دستیار صوتی الکسا آمازون با کاربردهای متنوع روی ۲۰.۰۰۰ دستگاه‌ فعال است.
تبلیغات

آمازون در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸، آمار تکان‌دهنده‌ای در مورد کاربرد دستیار صوتی الکسا نسبت به آنچه در ابتدای سال جاری میلادی مطرح کرده بود، گزارش داد. در ابتدای سال جاری میلادی، آمار و ارقام نشان می‌داد که دستیار صوتی الکسای آمازون می‌تواند قابلیت‌های خود را روی ۴۰۰۰ دستگاه فعال به‌نمایش بگذارد.

ظاهرا الکسا توانسته است با رکورد جدیدی در بازار ظاهر شود. آمار جدید خبر از فعال بودن قابلیت‌ها روی ۲۰.۰۰۰ دستگاه مختلف می‌دهد. این آمار در حالی مطرح می‌شود که دو سال قبل، تعداد کاربرد های الکسای آمازون از مرز ۱۰ هزار گذشته بود. براساس گزارش دانیل راش از CNET، الکسا به میلیون‌ها کاربر تبریک تولد گفته و بیش‌ از ۱۰۰ میلیون جوک برای کاربران تعریف کرده است.

الکسا، آمار و ارقام گزارش‌شده در سایت TechCrunch را تایید می‌کند. براساس آخرین آمار، الکسا روی بیش از ۲۰.۰۰۰ دستگاه از بیش از ۳۵۰۰ برند فعال است. دستگاه‌های آمازون، تنها بخش کوچکی از این تعداد را تشکیل می‌دهند. تعداد محدودی از سیستم‌های فایر تی‌وی و تبلت فایر و اکو از دستیار هوشمند الکسا بهره می‌برند؛ ولی بسیاری از دستگاه‌های مربوط به شرکت‌های شخص ثالث در بازار عرضه شده‌اند که از الکسا آمازون پشتیبانی می‌کنند.

الکسا

همکاری نزدیک Amazon با تولیدکنندگان محصولات مختلف، فضایی را ایجاد کرده است تا الکسای آمازون در بسیاری از دستگاه‌ها ادغام شود. بسیاری از استارتاپ‌های سخت‌افزاری از الکسا آمازون پشتیبانی می‌کنند و همین مساله باعث شده است که آمازون روی الکسا سرمایه‌گذاری کند. اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که این روزها دستگاه‌های بسیاری به بازار معرفی می‌شوند که از Alexa پشتیبانی می‌کنند. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا تلویزیون‌های هوشمند، از الکسا استفاده می‌کنند. حتی الکسا در صنعت خودروسازی نیز وارد شده است. در هفته‌ای که گذشت، در نمایشگاه ایفا برلین، هواوی و Netgear، روترهای خانگی خود را با قابلیت پشتیبانی از الکسا معرفی کردند.

گوگل نیز، سخت در تلاش است تا سازندگان را به‌سمت یکپارچه‌سازی با گوگل اسیستنت سوق بدهد تا شرکت‌های شخص ثالث از دستیار صوتی گوگل بیش از پیش استفاده کنند. در این صورت احتمال استفاده از دستگاه‌هایی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند، بیشتر خواهد شد. در ماه می (اردیبهشت‌ماه) گوگل اعلام کرد که بیش از ۵۰۰۰ دستگاه از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند و امید آن می‌رود تا ماه ژانویه این رقم به ۱۵۰۰ دستگاه برسد. حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد، الکسا رتبه‌ی بالاتری نسبت به گوگل اسیستنت در تعداد کاربردها روی دستگاه‌های فعال دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات