محصولات معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2017 که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در نمایشگاه CES 2017 به‌رسم هر سال محصولات بسیار زیاد و متنوعی معرفی شدند؛ اما همه‌ی این محصولات در سال ۲۰۱۷ به مرحله‌ی تولید و عرضه نرسیدند که در این مقاله با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهید شد.
تبلیغات

نمایشگاه CES یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه‌ی فناوری است. شرکت‌ها در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. تعدادی از محصولات معرفی‌شده در این نمایشگاه به مرحله تولید انبوه می‌رسند و تعدای از آن‌ها در حد معرفی باقی می‌مانند. امسال نمایشگاه CES 2017 به‌رسم هر سال در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد و مانند سال‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌ها آخرین محصولات خود از قبیل آخرین مدل‌های تلویزیون، هدفون‌ وایرلس و دیگر محصولات را رونمایی کردند؛ اما در این بین محصولاتی هستند که هرگز به بازار فروش راه پیدا نمی‌کنند و تعدادی از آن‌ها سال‌های بعد از معرفی در نمایشگاه، وارد بازار می‌شوند. در زیر نمونه‌هایی از این محصولات را مشاهده می‌کنید:

 ماتل اریستوتل

آریستوتل ماتل

تعدادی از شرکت‌های مختلف در CES 2017 سعی داشتند با معرفی اسپیکرهای هوشمند خود دو محصول اکو آمازون و گوگل هوم را دنبال کنند؛ اما شگفت‌انگیزترین آن‌ها یک غول اسباب‌بازی از ماتل بود. اریستوتل ماتل یک دستیار است که با کودک شما رشد می‌کند؛ به این معنی که ابتدا کار خود را با نظارت بر کودک شما آغاز می‌کند و برای او داستان می‌گوید، با او بازی می‌کند و حتی کودک را در انجام تکالیفش کمک می‌کند. اما نمونه محصولی که در نمایشگاه معرفی‌ شده بود برای عرضه کاملا آماده نبود؛ زیرا تعدادی از والدین و سیاست‌مداران نگرانی‌هایی درباره‌ی حفظ حریم خصوصی کودکان و خانواده‌ها داشتند که این موضوع سبب شد در نهایت ماتل این پروژه را به‌طور کلی رها کند. اما ماتل در حوزه‌ی دستیار‌ هوشمند کاملا تسلیم نشده است؛ محصولی مشابه آنچه گفته شد به‌ نام باربی هِلو هولوگرام در یک نمایشگاه اسباب بازی معرفی شد که پس از یک تأخیر کوتاه، در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

پُلاروید هوپ

Polarid Hoop

امسال سال جالبی برای پلاروید بود. این برند دوربین فوری با ارائه‌ی محصولاتی در دنیای دیجیتال مانند چاپگر عکس موتو ماد باعث یادآوری فیلم و دوربین کلاسیک OneStep شده است؛ اما احتمالا عجیب‌ترین محصول این شرکت که تا‌به‌حال معرفی‌ شده، یک دوربین امنیتی جدید است. این محصول جدید با رنگ سفید براق خود ویژگی‌هایی مانند فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و توانایی تشخیص حیوانات خانگی از انسان‌ها را نوید داده است. ویژگی‌های این محصول و برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری آن برای رقابت با دوربین نست و لاجی‌سرکل ۲ کافی هستند. اما تأخیر در عرضه‌ی هوپ تا سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ ممکن است رقابت با محصولاتی مانند دوربین کلود‌ آمازون که تنها ۱۲۰ دلار قیمت دارد و برای آن‌هایی که از پیش روی بازار خرده‌فروشی اکو سیستم سرمایه‌گذاری کرده‌اند یکپارچگی با آلکسا را ارائه می‌دهد، مشکل کند.

اسمارت‌بینگز ووهو

smartbeing woohoo

در میان تمام رقیبان اسپیکر اکو آمازون که در نمایشگاه CES دیدیم؛ جاه‌طلبانه‌ترین آن‌ها محصولی با نام عجیب ووهو بود. این محصول نه‌تنها از قابلیت تشخیص صدا بهره می‌برد بلکه ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش لمسی، تشخیص چهره و قابلیت کنترل تمام محصولات خانگی متصل به فناوری‌های روز نیز ارائه می‌دهد. محصول اکوشو آمازون ویژگی‌های زیادی ارائه می‌دهد که به لطف فهرست متنوعی از مهارت‌های الکسا ایجاد شده است؛ اما ووهو ویژگی‌هایی مانند دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای کیفیت هوا ‌ارائه می‌دهد که آمازون همچنان از آن‌ها غافل است. قیمت ۴۹ دلاری ووهو به‌شرط اینکه به‌موقع و اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود، بزرگ‌ترین مزیت این محصول  است که این موضوع سبب شکست رقیبانی مانند آمازون اکو شو و محصول جدید آمازون به‌ نام اکو اسپرت خواهد شد.

کیبورد  Das 5Q

کیبورد Das 5Q

شرکت داس کیبورداز بهترین تولید‌کننده‌های کیبورد مکانیکی است. اگر دنبال کیبورد مخصوص بازی نیستید، آخرین مدل کیبورد داس با نام داس 5Q بدون کلید‌های اضافه و چراغ‌های ال‌ای‌دی‌ زننده برای شما مناسب است. 5Q سال گذشته در کمپین کیک‌استارتر معرفی شد. این مدل از کیبورد داس با ترکیب نور‌های مختلف هنگامی که به اینترنت متصل هستید از نمونه‌های ساده و شیک این شرکت است. ای‌پی‌آی باز کیبورد به معنای سطح باورنکردنی از سفارشی‌سازی آن است. برای مثال زمانی که به نقطه‌ی انتهای یک کار یا پروژه نزدیک می‌شوید یا زمانی که محصولاتی را که در لیست علاقه‌مندی خود قرار داده‌اید در حراجی هستند، چراغ‌های مختلف روی کیبورد چشمک می‌زنند و به‌نوعی شما را از اتفاقات مطلع می‌کنند. این کیبورد اواخر همین ماه برای فروش در بازار عرضه شد.

چاپگر داوینچی نانو XYZ

چاپ‌گر سه‌بعدی داوینچی

چاپگرهای سه‌بعدی هرساله کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌شوند. داوینچی نانو XYZ از دسته چاپگرهایی است که حتی نیازی به نصب دارد و با قیمت باورنکردنی ۲۳۰ دلار به فروش خواهد رسید. این چاپگر ویژگی‌هایی مانند کالیبراسیون اتوماتیک و سطح‌بندی اتوماتیک ارائه می‌دهد و برای افرادی که عاشق دنیای فناوری هستند مناسب است. درحالی‌که چاپگرهای ارزان مانند ThingMaker Mattel در نهایت به بازار عرضه نشدند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، چاپگر داوینچی نانو قرار است سال ۲۰۱۸ با یک سری تغییرات ظاهری به بازار عرضه شود؛ بنابراین این محصول ماه آینده ظاهر متفاوتی از خود را در CES نشان خواهد داد.

سامسونگ H7

سامسونگ H7

بلندگوهای بی‌سیم سامسونگ همیشه طراحی پیشرفته و صدای منسجمی ارائه می‌دهند. محصول جدید سامسونگ به‌نام H7 نیز سنت سامسونگ در ساخت اسپیکرهای بی‌سیم را ادامه داده است؛ به لطف فناوری Ultra High Quality، صدای ۸ بیتی و ۱۶ بیتی موجود به صدای ۳۲ بیتی واضح‌تر و دقیق‌تر ارتقاء می‌‌یابد. اگر شما واقعا شاسی نقره‌ای استفاده‌شده روی H7 را دوست دارید و عاشق این محصول هستید؛ متأسفانه باید بگویم که تولید این محصول به‌طور کامل منتفی شده است. اما اگر همه‌ی شما به صدای قوی، شفاف و واکنش فوق‌العاده‌ی باس اهمیت می‌دهید، سامسونگ همه‌ی این‌ ویژگی‌ها را در ساند بار مدل MS750 برای شما با قیمت ۵۵۰ دلار فراهم کرده‌ است.

گرایفون

گریفون

 سخت‌افزار کنترل کودکان توسط والدین مشخصا به‌ دلیل اینکه نتوانستند کاربران خود را قانع کنند، خیلی محبوب نیستند؛ اما دستگاه جدید گرایفون قرار است این شرایط را با روتر شیک خود تغییر دهد. این محصول قرار است به‌طور هوشمندانه‌ای فعالیت‌های اینترنتی کودکان شما را هنگام ورود بدون اجازه به اینترنت نظارت کند و در عین حال هیچ‌کدام از ویژگی‌های شبکه‌های پرسرعت مانند 802.11 ac تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. این محصول به‌واسطه‌ی خرید تعدادی از طرفداران خود در ماه دسامبر در ایندیگو مقداری پول نقد کسب کرد؛ این افراد قرار است سفارش خود را در همین ماه تحویل بگیرند و دیگران باید تا عرضه‌ی رسمی گریفون در ماه ژانویه سال جدید منتظر باشند.

ارین M2

ارین M2

در سالی که گذشت، جک‌های هدفون خارج از مسیر رقابت قرار گرفته‌اند؛ بنابراین این روزها خرید یک هدفون بی‌سیم خوب کاملا منطقی است. ارین اوایل سال ۲۰۱۶ بار با معرفی محصول خود،  اولین گام‌های پیشرو بودن در تولید هدفون‌ بی‌سیم را برداشت؛ هدفون‌های بی‌سیم ژانویه سال گذشته‌ی این شرکت از  کنترل‌های لمسی و ارگونومی بهتری در مقایسه با نسل قبل برخوردار بودند. حالا نمونه‌ی جدیدتر این نوع هدفون‌ با نام M2 و با ویژگی‌های بیشتر از پیش قرار است ماه آینده در نمایشگاه CES معرفی شود. البته امیدواریم شرکت ارین حداکثر استفاده را از فرصتی که برای کار روی محصول جدید خود داشته است کرده باشد؛ زیرا در حال حاضر با رقبای بسیار سرسختی مانند اپل و سامسونگ و... در این حوزه روبه‌رو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات