کیت توسعه نرم افزار گوگل اسیستنت در دسترس قرار گرفت

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل کیت‌ توسعه‌ی نرم‌افزار برای گوگل اسیستنت را در دسترس عموم قرار داده است.
تبلیغات

در دنیایی زندگی می‌کنیم که شرکت‌های مختلف هر کدام دستیارهای دیجیتال مخصوصی برای ارائه بهتر خدمات به کاربران توسعه داده‌اند. آمازون با آلکسا، اپل با سیری، مایکروسافت با کورتانا، سامسونگ با بیکسبی و گوگل با گوگل اسیستنت قابلیت‌های مختلفی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. حال گوگل تصمیم گرفته است این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا بتوانند از دستیار دیجیتال این شرکت در پروژه‌های سخت‌افزاری خود بهره ببرند. بدین منظور همه‌ی افراد می‌توانند با استفاده از کیت‌ توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) گوگل اسیستنت، پروژه‌ی سخت‌افزاری بعدی خود را با هوش مصنوعی ترکیب کنند.

آزمایشگاه دیپ‌لوکال که در پترزبورگ مستقر است، یک نمونه‌ی نمایشی از دستگاه ترکیب آبمیوه را که از قابلیت‌های گوگل اسیستنت بهره می‌برد، آماده کرده است. این دستگاه می‌تواند مایعات مختلف را برای تهیه‌ی نوشیدنی مناسب کاربر با یکدیگر ترکیب کند. همچنین کد پروژه‌ی این دستگاه در وب‌سایت گیت‌هاب در دسترس سایرین قرار دارد.

اگر می‌خواهید با قابلیت‌های دیگر کیت‌ توسعه‌ی نرم‌افزاری گوگل اسیستنت آشنا شوید، بد نیست خودتان آن را بررسی کنید و ببینید چه استفاده‌هایی از رابط کاربری صوتی این ابزار در پروژه‌های خود می‌توانید داشته باشید. بد نیست اشاره کنیم که امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل در بردهای رایانه‌ای از جمله برد رزبری‌ پای نیز فراهم است.

در این لینک می‌توانید بازوی رباتیک مجهز به گوگل اسیستنت را مشاهده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در دسترس قرار گرفتن کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری گوگل اسیستنت باعث همه‌گیر شدن بیشتر این دستیار دیجیتال خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات