وزارت ارتباطات به کسب‌وکارهای اینترنتی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا وام می‌دهد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فشار بر کسب‌وکارهای اینترنتی کشور براثر شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی برخی از آن‌ها و ایجاد شرایط بسیار بغرنج برای بقیه‌ شده است.
تبلیغات

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، کسب‌وکارهای کشور ازجمله کسب‌و‌کارهای اینترنتی فشار زیادی متحمل شده‌اند؛ کسب‌وکارهایی که سال‌های اخیر با وضعیت سختی مواجه شده بودند. دراین‌بین، کسب‌وکارهای خُرد در حال از‌بین‌رفتن هستند و حتی آسیب‌های این بحران گریبان‌گیر کسب‌وکارهای نام‌آشنای کشور نیز شده است.

دیروز خبر رسید اسنپ تریپ با ۳۴ نفر از همکاران خود خداحافظی کرده است و اسنپ‌فود نیز همچون هرسال، ۱۰ درصد نیروهای پشتیبانی خود را تغییر می‌دهد. فشارها به حوزه‌ی گردشگری شاید بیش از دیگر کسب‌وکارهای کشور باشد؛ زیرا این صنعت اکنون با لغو کامل سفرهای نوروزی روبه‌رو شده است و به‌ادعای فلاتیو، حجم بلیت‌های استردادشده تا پایان سال جاری، به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید. علی‌بابا نیز تحت‌تأثیر همین وضعیت، ۱۸۲ نفر از کارکنانش را تعدیل کرد. الی‌گشت هم در بیانیه‌ای اعلام کرد مجبور شده است ۱۸۲ نفر از کارمندان خود را تعدیل کند.

در آخرین خبر امروز چیلیوری، دومین سرویس آنلاین غذای برتر کشور، اعلام کرد در وضعیت کنونی، نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و حداقل به‌صورت موقت تعطیل خواهد شد. گزارش‌های مردمی دیگر در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی تعدیل نیروی برخی کسب‌وکارهای اینترنتی شنیده می‌شود که تابه‌حال، دیگر کسب‌وکارهای کشور در تأیید آن‌ها سخنی نگفته‌اند.

حال محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است:

برخی از کسب‌و‌کارهای اینترنتی با شیوع کرونا دچار رکود شده‌ و تعدیل نیرو را پیش گرفته‌اند. از پول وجوه اداره‌شده‌ی وزارت ارتباطات و صندوق نوآوری به این شرکت‌ها وام کم‌بهره‌‌ی تأمین نقدینگی پرداخت می‌کنیم تا تعدیل نیرو متوقف شود. بیمه و مالیات هم تسهیلاتی برای این شرکت‌ها لحاظ کرده‌اند.

این کسب‌وکارها نقش بزرگی در تقویت اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و نیاز است رسیدگی و حمایت دولتی بیشتری دریافت کنند تا بتوانند کمک‌رسان رشد اقتصادی باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات