فعالیت چیلیوری به‌دنبال شیوع ویروس کرونا متوقف شد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فعالیت سرویس آنلاین غذای چیلیوری به‌دنبال بحران‌های ادامه‌دار و نهایت شیوع ویروس کرونا در کشور متوقف شد.
تبلیغات

علیرضا صادقیان، مدیرعامل سرویس آنلاین غذای چیلیوری، در حساب توئیتری خود از توقف فعالیت چیلیوری، حداقل به‌صورت موقتی خبر داد. این سرویس که کار آن با سرمیز شروع شده بود، در همین ماه‌های اخیر با استارتاپ ریحون، دیگر سرویس آنلاین غذا در کشورمان به‌منظور رقابت با اسنپ فود و کم کردن فاصله با آن ادغام شده بود.

حال به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات عدیده‌ای که طی سال اخیر برای تمام استارتاپ‌های فعال کشورمان به‌وجود آمد و شیوع کرونا که نفس استارتاپ‌های کوچک و بزرگ زیادی را به شماره انداخت، چیلیوری دیگر قادر به ادامه‌ی سرویس‌دهی نیست. صادقیان در بیانیه‌ی منتشرشده‌ی خود نوشته است:

ما از نخستین روزهای فعالیت، خودمان را برای شرایط سخت آماده کرده بودیم. اما اغراق نیست اگر بگوییم سال ۹۸ پرچالش‌ترین سال برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کشورمان بوده است. باید اعتراف کنیم مصائب و مشکلات امسال و ادامه‌ی شرایط استثنائی کنونی از توان استارتاپ ما فراتر رفته است.

مدیرعامل چیلیوری گفته که تیم چیلیوری، ریحون و سرمیز، تلاش شبانه‌روزی خود را در ماه‌های اخیر نیز ادامه داده‌اند ولی شیوع بحران کرونا باعث افت ۷۰ درصدی میزان سفارش آنلاین غذا شده و آن‌ها را مجبور کرده تا مذاکره برای جذب سرمایه‌ی جدید را به پایان این شرایط موکول کنند.

صادقیان همچنین تأکید کرده که در دو سال گذشته و حتی اکنون، انرژی و هزینه‌ی زیادی بابت خنثی‌سازی اقدامات انحصارگرایانه‌ی رقیب آن‌ها به‌جای تمرکز بر کسب‌وکار خود صرف شده است. وی می‌گوید که این رقابت ناسالم جلوی همکاری رستوران‌ها با چیلیوری را می‌گرفت و حتی باوجود رأی شورای رقابت به نفع آن‌ها، به‌دلیل نبود رگولاتور و شرایط رقابتی سالم، این روش انحصارگرایانه در هفته‌های اخیر ادامه داشته است.

وی در انتها اشاره می‌کند که آن‌ها نیز همچون هر شرکت دیگری، در این مدت اشتباهاتی داشته‌اند و نتوانسته‌اند همیشه رضایت مشتریان را جلب کنند ولی اشاره به این مشکلات، چیزی از مسئولیت آن‌ها کم نمی‌کند و مسئولیت عدم موفقیت چیلیوری را می‌پذیرند. وی نیز خود مسئولیت این شکست را به‌عنوان مدیرعامل برعهده می‌گیرد. صادقیان می‌گوید چیلیوری برای من درس‌های بسیار بزرگی داشت که قطعا در آینده چراغ راه موفقیت خواهد بود.

هیأت مدیره و تمامی سهامداران چیلیوری اعلام کرده‌اند که به تعهدات خود نسبت به تیم و همکاران تجاری و ذی‌نفعان پایبند خواهند بود.

شیوع ویروس کرونا در تمام کشورها، سختی‌های زیادی را به کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای خرد وارد آورده و کشور ما نیز مستثنی از این موضوع نیست. باید دید روال همه‌گیری این ویروس تا کجا پیش می‌رود و کسب‌وکارها تا کجا قدرت تاب‌آوری دارند و حمایت از آن‌ها به چه صورت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات