این روزها، کاربران زیادی در شبکههای اجتماعی میگویند شرکتهای اسنپ، اسنپفود، اسنپتریپ و تپسی نیروهای خود را تعدیل کردهاند. این اخبار تا حدودی درست و قرارداد برخی کارمندان برای سال جدید تمدید نشده است؛ بااینحال، از تعدیل نیروی گستردهی این شرکتها بهدنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش این کسبوکارها خبری نیست. بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مشکلات زیادی برای برخی کسبوکارها بهوجود آمد و بعضی از آنها مجبور شدند نیروهایشان را تعدیل کنند. برای مثال، شرکت علیبابا ۱۸۲ نفر از کارکنان خود را تعدیل کرد و شرایط کاری بسیاری از کارمندان این شرکت دیگر مانند گذشته نیست.
زومیت برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی اخبار منتشرشده در شبکههای اجتماعی با اسنپ تماس گرفت. روابطعمومی این شرکت در پاسخ به پرسش زومیت اعلام کرد تعدیل نیرویی در این شرکت رخ نداده است.
مهراد عبدالرزاق، رئیس هیئتمدیرهی اسنپفود بیانیهای دراختیار زومیت قرار داد که در آن نوشته شده است این شرکت هرساله ۵ تا ۱۰ درصد نیروی کار خود را مخصوصا در بخش مرکز تماس و پشتیبانی تغییر میدهد و معمولا بهترین زمان برای این تصمیم پیش از تعطیلات نوروز و ماه رمضان است؛ زیرا این زمان فرصت کافی برای جذب و آموزش را دراختیار شرکت قرار میدهد. اسنپفود در بیانیهی خود نوشته است:
اسنپتریپ نیز در رابطه با موضوع تعدیل نیروهای خود، بیانیهای را دراختیار زومیت قرار داد و اعلام کرد به ناچار با ۳۴ نفر از همکاران خود خداحافظی کرده است؛ اما حقوق فروردینماه آنها را پرداخت خواهد کرد تا عبور از این شرایط برای آنها کمی راحتتر شود. اسنپتریپ در بیانیهی خود نوشت:
«بر کسی پوشیده نیست که این روزها صنعت گردشگری در سراسر جهان از جمله ایران درگیر شرایط سخت و دشواریست. اسنپتریپ نیز به عنوان یکی از نقشآفرینان اصلی این حوزه دچار چالشهایی شده است. برای برونرفت از این شرایط ناچاریم تدابیر متفاوتی بیاندیشیم، اما همهی تلاشمان بر این بوده که کمترین هزینه گذر از موقعیت فعلی متحمل همکارانمان شود، با این حال ناگزیزیم در شروع سال جدید با ۳۴ نفر از همکارانمان خداحافظی کنیم. قطعا این تصمیم، خسارتهای ناشی از این شرایط را جبران نخواهد کرد. جدا شدن هر یک از اعضای تیم اسنپتریپ برای ما دشوار است. با توجه به شرایط موجود، حقوق فروردین به عزیزانی که با آنها قطع همکاری شده است پرداخت خواهد شد تا شاید به عبور از این شرایط کمکی هر چند ناچیز کرده باشیم.
اسنپتریپ در طی ۴ سال فعالیت خود شرایط مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ اما همواره سعی ما بر این بوده که به ارزشآفرینی در حوزهی گردشگری ادامه دهیم و بهترین خدمات را به مشتریانمان ارائه کنیم.
امیدواریم بتوانیم با تلاش و همدلی همهی همکاران، هر چه سریعتر این روزها را پشت سر بگذاریم و شاهد شرایط بهتری برای همهی کسبوکارها باشیم.»
دربارهی تعدیل نیرو و کاهش تعداد رانندههای تپسی نیز در شبکههای اجتماعی اخباری منتشر شده بود که این موضوع با تکذیب این شرکت روبهرو شد.
نظرات