مرورگر گیمینگ اپرا GX به میانبر اینستاگرام و چند قابلیت جدید مجهز شد

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
مرورگر اپرا GX در جدیدترین به‌روزرسانی خود به میانبر اینستاگرام مجهز شده است که ازطریق آن می‌توانید مستقیما از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنید.
تبلیغات

اپرا سال گذشته مرورگری گیمینگ با عنوان اپرا جی‌ایکس (Opera GX) را رونمایی و در یک سال اخیر، تلاش کرد ازطریق انتشار به‌روزرسانی، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کند. جدیدترین به‌روزرسانی مرورگر اپرا GX که از روز گذشته دردسترس قرار گرفته است، میان‌بر اینستاگرام را به نوار کناری (سایدبار) این مرورگر مخصوص بازی می‌آورد.

در نوار کناری مرورگر اپرا، میان‌بر سرویس‌های محبوب دیگری نظیر تلگرام و فیسبوک مسنجر و واتساپ جای دارد و اینستاگرام درکنار آن‌ها قرار می‌گیرد. اپرا همچنین از اضافه‌شدن قابلیتی به‌نام «فضاهای کاری» (Workspaces) به اپرا GX خبر می‌دهد که به کاربر کمک می‌کند تب‌های بازشده را به‌صورت گروهی سازمان‌دهی کند.

میان‌بر اینستاگرام در نوار کناری اپرا GX به شما امکان می‌دهد از قابلیت‌های متنوع این شبکه‌ی اجتماعی در زمانی سریع استفاده کنید. اپرا می‌گوید ازطریق این میان‌بر می‌توان با یک کلید به فید اصلی اینستاگرام دسترسی پیدا کرد. کلیک روی لوگو اینستاگرام در نوار کناری پنجره‌ای کوچک روی صفحه ظاهر می‌کند که تا حد زیادی ما را یاد نسخه‌ی موبایل وب این شبکه‌ی اجتماعی می‌اندازد. در این پنجره‌ی کوچک، علاوه‌بر فید اصلی، امکان دسترسی به بخش استوری و البته فرستادن پیام خصوصی فراهم می‌شود.

مرورگر گیمینگ اپرا جی ایکس / Opera GX

جدیدترین به‌روزرسانی مرورگر گیمینگ اپرا افزون‌براین روشی جدید به کاربر به‌منظور سازمان‌دهی تب‌ها ارائه می‌دهد. قابلیت جدید اپرا GX که با نام فضاهای کاری شناخته می‌شود، به کاربر امکان می‌دهد حداکثر پنج گروه از تب‌های بازشده را ازطریق آیکون و نامِ سفارشی سازمان‌دهی کند. ناگفته نماند گوگل نیز اعلام کرده است کروم به‌زودی به قابلیتی مشابه برای گروه‌بندی تب‌ها مجهز می‌شود. ازطریق به‌روزرسانی جدید اپرا GX همچنین امکان جست‌و‌جو در بین تب‌ها با کلیک روی آیکون ذره‌بین یا فشردن هم‌زمان کلیدهای Ctrl + Space روی صفحه‌کلید فراهم می‌شود. با انجام این کار، ظاهرشدن فهرست‌های ‌جست‌و‌جوشدنی مربوط به تب‌های بازشده را شاهد خواهید بود.

اپرا ادعا می‌کند از زمان آغاز به ‌کار رسمی مرورگر گیمینگ اپرا GX در ژوئن سال گذشته، شمار کاربران آن به ۳/۴ میلیون نفر رسیده است. حال که به تولد یک‌سالگی اپرا GX نزدیک می‌شویم، دستیابی به این آمار اتفاقی مثبت به‌حساب می‌آید. اپرا می‌گوید در ژوئن امسال (خرداد و تیر ۱۳۹۹) قصد دارد چندین قابلیت هیجان‌انگیز جدید به مرورگر GX بیاورد.

از اپرا GX به‌عنوان «مرورگر گیمینگ» یاد می‌شود؛ زیرا این مرورگر به شما امکان می‌دهد منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز آن را به‌صورت دستی تعیین کنید. درواقع، می‌توانید آن حجم از حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی مرکزی و حتی پهنای باندی مدنظر برای استفاده در اپرا GX را در تنظیمات اعمال کنید.

اپرا GX همچنین به صداهای ‌شخصی‌سازی‌شدنی مجهز است که هنگام ناوبری در بخش‌های مختلف رابط کاربری با آن‌ها مواجه خواهید شد. این مرورگر افزون‌براین با چندین سرویس محبوب نظیر تلگرام و اینستاگرام یکپارچه شده است و حتی از میان‌بر توئیچ هم بهره می‌برد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی به‌روزرسانی جدید چیست؟ تاکنون از اپرا GX استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات