اپرا نخستین مرورگر مخصوص گیمینگ به نام Opera GX را معرفی کرد

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اپرا نخستین مرورگر مخصوص گیمرها با نام اپرا جی‌ایکس (Opera GX)‌ را معرفی کرد. نسخه‌ی آزمایشی مرورگر جدید منتشر شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری نسخه‌ی نهایی آن نیز منتشر شود.
تبلیغات

درحدود بیش از یک میلیارد گیمر در جهان ازطریق سیستم‌های کامپیوتری خود بازی می‌کنند. اپرا نخستین مرورگر گیمینگ جهان را با ویژگی‌های منحصربه‌فردی معرفی کرد.

نسخه‌ی آزمایشی مرورگر جدید Opera GX از تاریخ ۱۱ ژوئیه برابر با ۲۱ خردادماه با ویژگی‌ها و تنظیماتی مناسب گیمرها منتشر شده است. یکی از ویژگی‌های شاخص مرورگر جدید اپرا به کنترل پنل آن مربوط می‌شود. گیمرها می‌توانند ازطریق کنترل پنل مرورگر GX میزان مصرف CPU و رم را کنترل و در صورت نیاز محدود کنند.  

Opera GX

معمولا، گیمرها مجبور هستند برای آنکه تجربه‌ی بهتری از بازی را دراختیار داشته باشند، مرورگر را که حجمی از حافظه را درگیر خود می‌کند، ببندند. اما در مرورگر جدید اپرا GX این مشکل برطرف شده و گیمرها با چنین مسئله‌ای رو‌به‌رو نخواهند شد و امکان کنترل و تنظیم حجم حافظه‌ی رم و CPU برای مرورگر را می‌توانند تنظیم کنند.

علاوه‌بر این، مرورگر اپرا GX، به قابلیت‌های دیگری نیز مجهز شده است. یکی از این ویژگی‌ها، سرویس استریم ویدیوی توئیچ (Twitch) متعلق به آمازون است که در سایدبار به‌صورت یکپارچه در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین میانبرهایی به سایت‌هایی همچون Discord و Reddit در مرورگر جدید اپرا دیده می‌شود. البته نسخه‌ی جدید مرورگر اپرا GX نیز همانند نسخه‌ی استاندارد این مرورگر، با نسخه‌ی تحت وب واتساپ، تلگرام و فیسبوک سازگار است. 

Opera GX

مرورگر اپرا GX، گزینه‌های بسیاری برای سفارشی‌سازی دراختیار کاربر قرار می‌دهد. از مکان انتخاب رنگ از پالت ۱۶ میلیون رنگی گرفته تا انتخاب جلوه‌های صوتی متنوع و تصاویر پس‌زمینه‌‌ی منحصربه‌فرد و همچنین امکان یکپارچه‌سازی با Razer Chroma وجود دارد. از سایر ویژگی‌های مرورگر جدید اپرا می‌توان به مسدود کردن تبلیغات، سرویس تغییر IP رایگان و GX Corner اشاره کرد که تمامی اخبار بازی‌ها را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. 

براساس اعلام اپرا، مرورگر اپرا GX هنوز در حال توسعه‌ است و در حال حاضر نسخه‌ی آزمایشی آن در دسترس گیمرها قرار گرفته است. انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی، نسخه‌ی نهایی مروگر مخصوص گیمینگ اپرا منتشر شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات