اپل از کاربران خود جهت شنود مکالمات صوتی آن‌ها عذرخواهی کرد

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل از کاربران خود جهت شنود مکالمات صوتی آن‌ها عذرخواهی کرد و متعهد به انجام سه تغییر برای شروع دوباره‌ی برنامه‌ی توسعه‌ی عملکرد و امتیازبندی دستیار صوتی خود شده است.
تبلیغات

اپل از کاربران خود عذرخواهی کرد که به پیمان‌کاران اجازه‌ی ضبط و شنود سیری را به منظور توسعه‌ی عملکرد دستیار صوتی و امتیازبندی کیفیت آن داده بوده است. طبق گفته‌ی چندین پیمان‌کار سابق و مسئول بهبود کیفیت و عملکرد سیری، مکالماتی که به‌صورت تصادفی برای بررسی انتخاب شده بودند و حاوی مکالماتی خصوصی اعم از گفتگوی زوج‌ها بود.

اپل

اپل در بیانیه‌ی منتشر شده در وب‌سایت خود گفت:

در نتیجه‌ی بررسی‌های صورت گرفته، متوجه شدیم که در حرکت به سوی آرمان‌های خود کوتاهی کردیم؛ بنابراین، از تمام کاربران عذرخواهی می‌کنیم.همان‌طور که قبلاً اعلام شد، برنامه‌ی نظارت و بهبود عملکرد سیری نیز متوقف شده است بنابراین، قصد داریم اواخر پاییز، پس از انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید، برنامه‌ی امتیازبندی کیفیت سیری را از سربگیریم.

اپل متعهد به انجام سه تغییر در نحوه‌ی اجرای نظارت بر عملکرد سیری خواهد بود. این سه تغییر عبارت‌اند از:

  • سیری دیگر به‌طور پیش‌فرض مکالمه‌های خصوصی کاربران را بدون اطلاع ضبط نمی‌کند، اگرچه رونوشت‌های درخواست شده به‌طور خودکار حفظ می‌شوند.
  • کاربران می‌توانند، تصمیم بگیرند که آیا مایل به اشتراک‌گذاری ضبط مکالمه‌های صوتی خود با اپل هستند یا نه. درحالی که این شرکت امیدوار است تا بسیاری از کاربران برای بهبود و توسعه‌ی عملکرد دستیار صوتی در این طرح مشارکت داشته باشند.
  • فقط کارمندان اپل مجاز به گوش دادن نمونه‌ی مکالمه‌های صوتی ضبط‌ شده خواهند بود. درحالی که، اپل قبلاً این کار را به شرکت‌های پیمان‌کاری واگذار کرده بود.
  • هر توسعه‌دهنده‌ی فناوری دستیار صوتی، سال‌ها است که مخفیانه با نظارت انسانی مکالمات دستیاران صوتی خود را شنود می‌کند.

    در شش ماه گذشته، مشخص شد که تقریبا هر توسعه‌دهنده‌ی بزرگ فناوری دستیار صوتی، سال‌ها است که مخفیانه با نظارت انسانی برنامه‌هایی را جهت نظارت و کنترل کیفیت دستیاران صوتی اجرا می‌کرده است. البته به‌تازگی بسیاری متعهد شدند تا سیستم‌های نظارتی خود را تغییر دهند. آمازون، اولین شرکت شناخته شده‌ای است که تنظیماتی را در سیستم خود اضافه کرد تا به کاربران این امکان داده شود که در هرزمان طبق انتخاب خود بتوانند از روند بررسی مکالمه‌های صوتی ضبط‌شده‌ی خود خودداری کنند.

    گوگل نیز پس از انتشار خبر شنود مکالمات گوگل اسیستنت، این برنامه را در اروپا متوقف کرد و متعهد شد تا اقدامات امنیتی خود را مجدد بررسی کند. بااین حال، گوگل شیوه‌ی عمومی نظارت انسانی خود را تغییر نداده است، درعوض؛ متعهد شده است تا «تنظیمات و شیوه‌ی حفظ حریم خصوصی» را بهبود ببخشد.

    در این میان، مایکروسافت نه‌تنها هیچ تغییری در برنامه‌ی خود ایجاد نکرده است؛ بلکه علاوه بر شنود مکالمات دستیار صوتی خود کورتانا، شنود تماس‌ها و مکالمات کاربران در اسکایپ را با فعال‌سازی قابلیت ترجمه آغاز کرده است. با این حال، قوانین حفظ حریم خصوصی خود را پس از چنین اتفاقاتی به‌روزرسانی کرده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات