نمایشگر Pro Display XDR اپل استاندارد جدیدی را به دنیای نمایشگر معرفی می‌‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
مطالعه 5 دقیقه
اپل در نمایشگر جدید خود فناوری و قابلیت‌های مهمی را به نمایش می‌گذارد که قطعا به استانداردی در صنعت تبدیل خواهند شد.
تبلیغات

اپل نمایشگر Pro Display XDR را چندی پیش معرفی کرد. کاربران و کارشناسانی که علاقه‌مند به آینده‌ی مانیتورهای اپل هستند، با نگاهی به محصول جدید می‌توانند پیش‌بینی خوبی از آن داشته باشند.

اپل نمونه‌های اولیه از نمایشگر جدید خود را در اختیار روزنامه‌نگارهای دنیای فناوری قرار داده است. پس از معرفی محصول در WWDC امسال، برخی از آن‌ها شانس آزمایش قابلیت‌ها را در کاربردهای متنوع از ویرایش عکس و فیلم، ساخت موسیقی و دیگر وظایف پردازشی حرفه‌ای داشته‌اند. به‌علاوه نمایشگر اپل در مدت گذشته در کنار محصولات دیگر از رقبا نیز آزمایش شده است. برخلاف تصور عموم، برخی از رقبای نمایشگر اپل قیمتی حدود ۱۰ برابر آن دارند و شاید برخی اوقات، برچسب قیمتی پنج هزار دلاری Pro Display XDR مقرون‌ به صرفه‌تر هم به‌نظر برسد.

اولین قابلیت مهمی که در نمایشگر Pro Display XDR به چشم می‌آید، زاویه‌ی دید گسترده‌ی آن است. نویسنده‌ی مقاله‌ی منبع اعتقاد دارد هیچ‌یک از رقبا چنین زاویه‌ی دید بالایی را ارائه نمی‌کنند. به‌علاوه ثبات و دقت رنگ و همچنین کیفیت نور و کنتراست نمایشگر اپل قابلیت رقابت نزدیک با رقبا را دارد و بسیاری از آن‌ها را شکست می‌دهد.

هر آنچه درباره‌ی Pro Display XDR می‌دانیم

اپل برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌‌ی کاربری برای کاربران حرفه‌ای خود، همه‌ی تلاشش را به کار گرفته است. آن‌ها با استفاده از ۵۷۶ ال‌ای‌دی در ساختار نوردهی نمایشگر، کیفیت بالای تصویر و نورپردازی را تضمین کرده‌اند. به‌علاوه Pro Display XDR از یک تراشه‌ی گرافیکی نیز بهره می‌برد که وظیفه‌ی بهینه‌سازی عملکرد LEDها را براساس تصویر نمایشی بر عهده دارد. تراشه‌ی گرافیکی می‌تواند رنگ‌بندی تصویر را صدها بار در ثانیه تنظیم کند تا دقت بیشتری به‌دست بیاید. نمایشگر Pro Display XDR روشنایی تمام‌صفحه‌ی هزار نیت و روشنایی حداکثری ۱،۶۰۰ نیت را به کاربر ارائه می‌کند.

Pro Display XDR

دقت و کیفیت تصاویر در نمایشگر جدید اپل به‌لطف پشتیبانی از بیش از یک میلیارد رنگ، بسیار بالا است. به‌علاوه سطوح پایدار روشنایی بیشتری نیز نسبت به پنل‌های مرسوم بازار در نمایشگر کوپرتینویی‌ها دیده می‌شود. اپل درباره‌ی نمایشگر حرفه‌ای خود می‌گوید:

Pro Display XDR مجهز به نمایشگر ۳۲ اینچی Retina 6K است که کیفیت رنگ ۱۰ بیتی را در سطح عریض P3 ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۱،۶۰۰ نیت می‌رسد. نرخ کنتراست در این نمایشگر ۱،۰۰۰،۰۰۰:۱ است و زاویه‌ی دید فوق عریض دارد.

نمایشگر جدید اپل، تصاویر را با رزولوشن ۳۳۸۴ در ۶۰۱۶ پیکسل ارائه می‌کند. به‌علاوه طراحی مات بدنه مانع از هرگونه بازتاب نور مزاحم می‌شود.

کاربران حرفه‌ای مک در دسته‌های بالارده‌ی تجاری و کسب‌وکار می‌توانند نمایشگر اپل را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به ترکیب رقبا خریداری کنند. آن‌ها افرادی هستند که از آخرین محصولات قدرتمند دنیای پردازش در صنایع خلاقیت‌محور، طراحی، تحقیق و کاربردهای علمی استفاده می‌کنند. چنین کاربرانی می‌توانند یکی از نمایشگرهای جدید اپل را همراه‌با استند جدید و یک کامپیوتر مک پرو، با قیمتی پایین‌تر از نمایشگرهای حرفه‌ای دیگر تولید‌کننده‌ها خریداری کنند. درواقع برخی کارشناسان می‌گویند ترکیب جدید اپل برخلاف تصور عمومی، قیمت پایین‌تری دارد.

نمایشگر Pro Display XDR نشان‌دهنده‌ی تعهد عمیق اپل به صنعت مذکور است؛ تعهدی که می‌توان ریشه‌های آن را در دهه‌ی ۱۹۸۰ و زمانی جست‌وجو کرد که کوپرتینویی‌ها اولین نمایشگرها اختصاصی خود را به بازار عرضه کردند. اپل در کنار بهینه‌ساز‌ی‌های تصویری در سطح سیستم (مانند استفاده از کوارتز و فلز) و در سطح نرم‌افزاری (مانند ابزارهای Photos و iMovie که شاید کاربران ویندوز هیچ معادل قدرتمندی مانند آن‌ها در اختیار نداشته باشند)، سابقه‌ای درخشان در نوآوری فناوری‌های مرتبط با نمایشگر دارد.

Apple CEO Tim Cook inspects one of the company's new Pro Display XDR monitors, which it unveiled last month

نوآوری‌های اپل در صنعت نمایشگر، در Pro Display XDR به‌خوبی ادامه یافته‌اند. ادامه‌ی موفقیت شرکت در ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی حرفه‌ای نمایش نشان می‌دهد وقتی یک تولیدکننده اهمیت بالایی به محصول نهایی و نوآوری‌های آن داشته باشد، قطعا توانایی ارائه‌‌ی محصولی پیش‌گام را با قیمتی عالی به بازار خواهد داشت. چنین رویکردی از سوی اپل که همیشه به قیمت بالا برای محصولات شهرت دارد، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال نمایشگر جدید اپل را می‌توان محصولی با قیمت مناسب دانست که در مقایسه به نمایشگرهای رفرنس هم‌رده، مقرون‌ به‌صرفه‌تر است.

نمایشگر اپل نسبت به رقبای هم‌رده، مقرون به‌صرفه‌تر است

اپل نمایشگری با کیفیت 6K معرفی کرده است که قیمتی مناسب دارد. بسیاری از کاربران حرفه‌ای امروزه با پرداخت مبلغی نزدیک به قیمت خرید Pro Display XDR نمایشگرهایی با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار را برای پروژه‌های خود اجاره می‌کنند. اکنون و با ورود محصول جدید کوپرتینویی‌ها، می‌توان همان کیفیت را خریداری کرد. اپل رویکردی مرسوم برای محصولات حرفه‌ای دارد و به‌همین دلیل می‌تواند قیمتی رقابتی در بازار هدف داشته باشد. آن‌ها ابتدا محصولاتی را در دسته‌ی بالارده عرضه می‌کنند و به‌مرور در دسترس گستره‌ی بزرگ‌تری از مشتریان قرار می‌دهند. سپس محصول مذکور با فناوری جدید جایگزین می‌شود.

رویکرد مرسوم اپل این تصور را ایجاد می‌کند که احتمالا در آینده‌ی نه‌چندان دور شاهد عرضه‌ی iMac با نمایشگرهای 6K باشیم؛ همان‌طور که امروزه محصولاتی در این دسته با نمایشگرهای 4K و 5K وجود دارند. به‌علاوه محصول کنونی می‌تواند نویدبخش مراحل توسعه‌ی بعدی نمایشگرهای لپ‌تاپ، آیفون و آیپد نیز باشد. به‌علاوه امکانات گرافیکی بهتر برای برطرف کردن نیاز کاربران حرفه‌ای صنعت تولید محتوای گرافیکی نیز می‌تواند آن‌ها را هرچه بیشتر به خرید Pro Display XDR تشویق کند.

Pro Display XDR

باتوجه به رویکرد توسعه‌ای اپل، می‌توان انتظار داشت که نرم‌افزارهای اپل همچون Final Cut و Logic دیگر نرم‌افزارهای تصویری، با ابزارهای جدید و حرفه‌ای‌تر به‌روزرسانی شوند تا کاربران حداکثر استفاده را از نمایشگرهای حرفه‌ای شرکت داشته باشند.

اپل امروز در مسیر تکامل صنایع دیگر همچون واقعیت افزوده نیز حرکت می‌کند. تولیدکننده‌های محتوا در چنین صنایعی می‌توانند با بهره‌گیری از نمایشگرهای حرفه‌ای، تجربه‌های عمیق‌تر و بهتری رقم بزنند و درنهایت تجربه‌ی با کیفیت‌تری نیز به کاربران اکوسیستم اپل ارائه کنند. درنهایت وقتی کیفیت محتوای تولیدشده بهتر شود، کیفیت تصویر سیستم‌هایی که برای مصرف محتوا استفاده می‌شوند نیز بهتر خواهد شد.

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال‌جی، ایسوس، سامسونگ و بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات