Pro Display XDR؛ نمایشگر ۵ هزار دلاری اپل برای مک پرو معرفی شد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
Pro Display XDR، نمایشگری حرفه‌ای با رزولوشن 6K، پنل ۳۲ اینچی، روشنایی حداکثری ۱۶۰۰ نیتی و رنگ‌های ۱۰ بیتی، با قیمت ۵ هزار دلار به‌فروش خواهد رسید.
تبلیغات

اپل سرانجام امروز باری دیگر به‌ صنعت نمایشگر بازگشت. کوپرتینونشین‌ها در جریان رویداد WWDC 2019 درکنار کامپیوتر فوق قدرتمند مک پرو از نمایشگری موسوم به Pro Display XDR پرده‌برداری کردند. پرو دیسپلی XDR‌ نخستین نمایشگر اپل از زمان توقف تولید تاندربولت دیسپلی در سال ۲۰۱۶ به‌حساب می‌آید. قیمت مانیتور ۳۲ اینچی اپل با رزولوشن 6K یا ۳۳۸۴ × ۶۰۱۶ پیکسل ۴۹۹۹ دلار است. ناگفته نماند که یک پایه‌ی Pro نیز برای نمایشگر جدید اپل به‌صورت جداگانه با قیمت ۹۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید.

Pro Display XDR

واژه‌ی XDR در مانیتور Pro Display XDR مخفف عبارت «Extreme dynamic range» یا گستره‌ی دینامیکی فوق‌العاده است؛ چرا که این نمایشگر به‌صورت پیش‌فرض فضای رنگی P3 را پوشش می‌دهد و از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. پرو دیسپلی ۴۰ درصد ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مانیتور iMac 5K دارد و روی سطح خود پوشش غیر براقی را می‌بیند. مانیتور گران‌قیمت اپل از همان طراحی مشبک و رنده‌شکل پشت مک‌پرو پیروی می‌کند؛ این طراحی به‌نوعی نقش هیت‌سینک را برای نمایشگر ایفا می‌کند.

Pro Display XDR

روشنایی تمام صفحه‌ی این مانیتور اپل ۱۰۰۰ نیت اعلام شده است و روشنایی حداکثری آن نیز تا رقم فوق‌العاده‌ی ۱۶۰۰ نیت می‌رسد. پایه‌ی این مانیتور حرفه‌ای امکان تغییر ارتفاع را برای آن فراهم می‌کند و همچنین به‌لطف این پایه کاربر قادر به چرخاندن نمایشگر برای استفاده در حالت عمودی نیز خواهد بود. این نمایشگر، حرفه‌ای‌ها، عکاسان و ویرایشگران تصویر را هدف قرار است که تا بتوانند محتوای HDR خود را به ساده‌ترین شکل ممکن ویرایش کنند. کنتراست یک‌میلیون به یک ایجاد شده توسط پنل این نمایشگر نوید مشکی عمیقی را می‌دهد. 

اپل از درگاه تاندربولت ۳ در این مانیتور استفاده کرده است و امکان ترکیب حداکثر ۶ نمایشگر از این نوع برای اتصال به مک‌پرو جدید وجود دارد. زمان دقیقی برای عرضه‌ی این محصول گران‌قیمت اعلام نشده است اما سفارش این مانیتور و مک پرو جدید از پاییز امسال آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات