بهترین گوشی‌های هوشمند بررسی شده در زومیت در سال ۲۰۲۲

جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
بهترین گوشی‌های بررسی شده توسط زومیت در سال ۲۰۲۲
در سال ۲۰۲۲ میلادی طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند مختلف برای بررسی وارد دفتر زومیت شدند؛ اما کدام یک لایق دریافت لقب بهترین گوشی هوشمند هستند؟
تبلیغات

سال ۲۰۲۲ نیز به‌پایان خود نزدیک می‌شود؛ سالی که تحریریه زومیت ‌آن را با بررسی شیائومی ۱۱ لایت NE 5G آغاز کرد و احتمالا با بررسی شیائومی 12T و 12T پرو به‌پایان برساند. دراین‌بین محصولات مختلفی وارد تحریریه شدند؛ محصولات محبوبی چون شیائومی 11T، وان‌پلاس ۱۰ پرو، گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس، موتورولا اج ۳۰ پرو، گلکسی زد فلیپ ۴ و آیفون SE 2022.

لیست گوشی‌ها بسیار طولانی‌تر از موارد نامبرده است، بااین‌حال قصد داریم در این مقاله نگاهی داشته باشیم به بهترین گوشی‌های هوشمندی که طی یک ساله گذشته در زومیت بررسی شده‌اند.

ناتینگ فون ۱

پنل پشتی ناتینگ فون ۱

جایگاه اولین و شاید متفاوت‌ترین محصول این لیست را به اولین گوشی هوشمند شرکت بریتانیایی ناتینگ اختصاص می‌دهیم؛ محصولی که با هایپ فراوان و طولانی وارد میدان شد و تا ماه‌ها حرف و حدیث‌های فراوانی را باخود به‌همراه داشت.

در زمان بررسی ناتینگ فون ۱ به‌چند موضوع مانند قیمت بالای دستگاه در کشور و همچنان نگرانی از به‌روزرسانی منظم دستگاه اشاره کردیم که درحال‌حاضر و با گذشت حدود ۴ ماه از ورود دستگاه به بازار ایران، شاهد قیمت متعادل‌تری در حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان هستیم و از منظر نرم‌افزاری نیز شرکت ناتینگ درحال ارائه به‌روزرسانی‌های مداوم (و نه لزوماً منظم) است.

درحقیقت با شرایط ایجاد شده ناتینگ فون ۱ می‌تواند به رقیبی جدی برای گلکسی A73 یا شیائومی ۱۲ ایکس تبدیل شود.

شیائومی ۱۲ ایکس

شیائومی ۱۲ ایکس

شیائومی ۱۲ ایکس را می‌توان یکی بهترین میان‌رده‌ها یا بهتر بگوییم، پرچمداران اقتصادی شیائومی دانست. هرآنچه که از یک گوشی هوشمند پرچمدار انتظار می‌رود در شیائومی ۱۲ ایکس گردآوری شده‌اند. این‌درحالی‌است که خبری از ضخامت زیاد یا ابعاد نامتعارف نیست و حتی می‌توان ادعا کرد که ۱۲ ایکس نسخه اندرویدی گوشی خوش‌دست اپل یعنی آیفون SE 2022 به‌شمار می‌رود. با این‌تفاوت که درکنار طراحی مدرن، از نمایشگر باکیفیت‌تر و امکانات به‌روزتری استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های مهم و کلیدی شیائومی ۱۲ ایکس می‌توان به تراشه بسیار پایدار Snapdragon 870، طراحی چشم نواز و استفاده از متریال باکیفیت، نمایشگر دقیق و صد البته دوربین‌هایی با کیفیت مطلوب اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی ۱۲ ایکس را مطالعه کنید.

گلکسی A73

طراحی پشت گلکسی A73 سامسونگ

گلکسی A73 سامسونگ در ابتدای عرضه در بازار کشور به‌دلیل حباب قیمت، محصول چندان باارزشی نبود؛ چراکه مدل گلکسی A52s تمامی آنچه این دستگاه در خود داشت با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کرد. اما رفته رفته با کاهش حباب قیمت آن و نایاب شدن A52s در بازار، جایگاه واقعی خود را در بازار پیدا کرد.

مقاله مرتبط:

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

در زمان بررسی گلکسی A73 سامسونگ این دستگاه ثابت کرد که توان اجرای انواع بازی‌های گرافیکی و وظایف سنگین بدون تجربه افت عملکرد را دارد و به‌راحتی می‌تواند به عنوان بهترین گوشی میان‌رده بازار معرفی شود. افزون بر قدرت تراشه Snapdragon 778G، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دستگاه با بهره‌مندی از لرزش‌گیر سخت‌افزاری یکی دیگر از نقاط قوت نماینده سامسونگ به‌شمار می‌رود.

موتورولا اج ۳۰ پرو

گوشی موتورولا Edge 30 Pro

درمیان گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ بررسی کردیم، بالاترین نرخ‌نوسازی نمایشگر در این لیست به موتورولا اج ۳۰ پرو اختصاص دارد. محصولی که به‌عنوان پرچمداری اقتصادی با ویژگی‌های سخت‌افزاری چشمگیر معرفی شد. نماینده موتورولا جزو معدود دستگاهایی در بازار به‌شمار می‌رود که از نمایشگر OLED با نرخ‌نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند.

ترکیب این موضوع با نسخه خالص اندروید تجربه‌ای مثال‌زدنی را ارائه می‌کند که کمتر در دیگر دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود. البته شاید بتوان پاشنه آشیل این مدل را عرضه به‌روزرسانی‌های نامنظم و آینده نامعلوم برای دریافت نسخه‌های آتی اندروید دانست. درحقیقت موتورولا اج ۳۰ پرو پایین‌ترین مدت پشتیبانی را درمیان حاضران در این لیست دارد.

گلکسی S22 اولترا

یادداشت برداری گلکسی S22 اولترا

بازگشت سری نوت تحت نام گلکسی S22 اولترا را می‌توان یکی از جذاب‌ترین اتفاقات سال ۲۰۲۲ دانست. غول کره‌ای با تصمیمی درست سری نوت را حذف و به‌معنای واقعی مدلی «اولترا» را به مشتریان خود معرفی کرد.

با‌این‌وجود ضعف در رقابت با آیفون‌های اپل از منظر قدرت پردازشی و همچنین ناپایداری تراشه در پردازش‌های سنگین و مستمر می‌تواند به‌عنوان پاشنه آشیلی مهم در این دستگاه معرفی شود. اما همچنان وجود پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر از سری پیکسل گوگل و صدالبته قلم S Pen و طراحی جذاب و بلوکی بدنه، پرچمدار سامسونگ را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در دنیای اندروید تبدیل کرده است.

گلکسی زد فولد ۴

پشت بدنه گلکسی زد فولد ۴ در حالت نیمه باز

چهارمین نسل از گوشی هوشمند کره‌ای‌ها با نمایشگر تاشو یکی از کامل‌ترین تجربه‌ها را برای کاربران رقم می‌زند. جایی که چند وظیفگی به‌لطف تسکبار جدید و ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلف به‌ بهترین شکل خود نمود پیدا می‌کند.

گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ به بلوغی نسبی رسیده است اما باوجود رقبایی چون میت ایکس اس ۲ و میکس فولد ۲ کره‌ای‌ها باید با اعمال تغییرات بنیادی‌تر، علاوه‌بر افزایش کارایی صفحه‌نمایش خارجی، خط وسط صفحه نمایش داخلی را نیز از بین ببرند و دستی نیز به سر و روی عکس‌های خروجی دوربین زیر نمایشگر بکشند. البته از دوام پایین نمایشگر تاشو نیز غافل نشویم.

آیفون ۱۴ پرو مکس

نمایی از هوم اسکرین آیفون ۱۴ پرو مکس

آخرین و بهترین گوشی هوشمند لیست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ به آیفون ۱۴ پرو مکس اختصاص دارد. محصولی تمام‌عیار از جانب غول کوپرتینویی که تمامی جوانب آن از طراحی بدنه تا قدرت پردازشی و صفحه و دوربین، بهترین در نوع خود هستند.

اپل با معرفی داینامیک آیلند، یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آیفون درمقابل دستگاه‌های اندرویدی را تبدیل به یک نقطه قوت و جلوه‌ای جذاب از هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار تبدیل کرده است. اتفاقی که پتانسل تبدیل شدن به ترندی دیگر در دنیای گوشی‌های هوشمند را دارد.

از قدرت فوق‌العاده تراشه A16 Bionic و مجموعه دوربین باکیفیت و دوام بالای بدنه نیز غافل نشویم که کمتر می‌توان نمونه‌ای از آن را در دنیای اندروید یافت. هرچند که نه در کشور رجیستر می‌شود و نه باتوجه به قیمت نجومی‌اش کسی قدرت خرید آن را دارد!

جمع‌بندی

این هم از بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ که در زومیت بررسی شده‌اند. قطعا مدل‌های دیگری وجود دارند که لایق بودن در این لیست هستند اما همانطور که گفته شد این لیست به دستگاه‌هایی اختصاص دارد که ما در زومیت بررسی کرده‌ایم.

از نظر شما جای خالی کدام محصول در این لیست خالی است؟ کدام محصول می‌تواند به‌عنوان بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲ معرفی شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات