اطلاعات بیشتر از دوربین دوگانه آیفون 8؛ چینش عمودی سنسورها

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی تصویری از گوشی آیفون ۸ منتشر شده است که عرضه آن را با دوربین دوگانه با چینش عمودی تأیید می‌کند.
تبلیغات

بر اساس شایعات، آیفون ۸ گران‌قیمت‌ترین گوشی هوشمندی خواهد بود که توسط شرکت اپل عرضه خواهد شد. تحلیل‌گران گمان می‎کنند این مدل با قیمت ۱۰۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد. هم‏چنین اعلام شده است که شرکت اپل، آیفون ۸ را تا اواخر ماه اکتبر (اواخر مهرماه) عرضه نخواهد کرد؛ این در حالی است که آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس در نیمه سپتامبر (دهه سوم شهریور) به‌صورت رسمی به فروش خواهد رسید. البته هر سه مدل از آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل به‌صورت هم‎زمان معرفی میشود.

دوربین دوگانه آیفون 8

ماکت فاش شده از آیفون ۸

بااین‌حال آیفون ۸ پیشرفته‌‏ترین محصول اپل خواهد بود و تغییرات صورت‌گرفته در آن نسبت به نسل‎های قبل چشمگیر هستند؛ به همین جهت، اگر به دنبال یک گوشی با مشخصات خارق‌العاده هستید؛ احتمالاً تا زمان عرضه آیفون ۸ برای خرید گوشی جدید اپل منتظر خواهید ماند.

دوربین دوگانه آیفون 8

دیروز، تصویری از ماکت آیفون ۸ منتشر شد و این تصاویر نشان می‌دهند که آیفون ۸ مانند آیفون ۷ پلاس، به یک دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. در این ماکت، آیفون پرچم‌‏دار جدید اپل، دوربین دوگانه با چینش عمودی دارد؛ درحالی‌که آیفون ۷ پلاس به یک دوربین دوگانه با چینش افقی مجهز شده است. گمان می‎رود نحوه چینش سنسورهای دوربین به دلیل پشتیبانی آیفون 8 از محتوای واقعیت افزوده است.

به‌‏تازگی تصویری هم از بدنه‌ی آیفون ۸ منتشر شده است که جزئیات تازه‎ای در مورد این مدل در اختیارمان قرار میدهد. با توجه به تصویر فاش شده، محل جای‌گیری دوربین دوگانه کاملاً متفاوت از آن چیزی است که انتظار داریم. در این تصویر، آیفون پرچم‏دار جدید شرکت اپل به یک ماژول دوربین دوگانه مجهز شده است و این ماژول، در لبه سمت راست بدنه پشتی آیفون ۸ قرار دارد. تا پیش از این گمان می‌رفت که شرکت اپل، دوربین دوگانه آیفون ۸ را با چینش عمودی در لبه سمت چپ گوشی جای می‎دهد.

در حال حاضر، جزئیات بیشتری از آیفون ۸ یا دوربین آن به دست نیامده است. هرچند، مدتی پیش اعلام شد که دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون ۸ می‌توانند حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به فیلم‎برداری بپردازند. در آیفون‌های پیشین شرکت اپل، رزولوشن فیلم‌برداری دوربین سلفی در مقایسه با دوربین اصلی محدودتر است؛ برای مثال در آیفون ۷ پلاس می‌توانید با رزولوشن 4K فیلم‎برداری کنید، درحالی‌که حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری با دوربین سلفی به 1080p محدود شده است. 

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات