دوربین آیفون 8 توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود دوربین جلو و عقب آیفون 8، امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارند.
تبلیغات

هر چه به زمان معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل نزدیک می‌شویم، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد پرچم‌دار بعدی این کمپانی بیشتر می‌شود. به‌تازگی اطلاعات مربوط به فرم‌ور (سفت‌افزار) آیفون 8 افشا شده است که بر اساس آن می‌توانیم امکانات مورد انتظار این گوشی را مشاهده کنیم. در گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، گفته می‌شود دوربین جلو و عقب نسخه‌ی جدید پرچم‌دار اپل توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارند.

در کدهایی که روز پنج‌شنبه توسط iHelp BR کشف شده است، می‌بینیم که دوربین جلو و عقب آیفون 8 چه توانایی‌هایی دارند. به نظر می‌رسد هر دو دوربین می‌توانند ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

این اطلاعات در مجموعه‌ای از کد‌های مربوط به کدگذاری HEVC یا H.265 دیده شده است که از پاییز امسال هر دو سیستم عامل iOS 11 و macOS از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. الگوریتم‌های پیشرفته شامل HEVC با حفظ کیفیت ویدیو، حجم فایل‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و باعث می‌شود دستگاه‌هایی که با محدودیت فضای ذخیره‌سازی یا توان پردازشی مواجه هستند، بتوانند راحت‌تر ویدیوهای 4K را پخش کنند.

در جریان کنفرانس WWDC امسال، کریگ فدریگی، نایب‌رئیس ارشد اپل، اطلاعاتی درباره‌ی تنظیمات سیستم عامل مک برای پشتیبانی از شتاب‌دهی سخت‌افزاری HEVC شامل نسخه‌ی ۲۷ اینچی آی‌مک (اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد)، مک بوک ۲۰۱۶ و مک‌بوک پروهای تولیدشده در سال ۲۰۱۶ و قبل از آن اعلام کرد. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل بعدی آیفون نیز از همین ویژگی‌های شتاب‌دهی مشابه پشتیبانی خواهد کرد. البته هنوز هیچ چیز به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

اگر ادعای اعلام‌شده درباره‌ی قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه صحت داشته باشد، باید ببینیم اپل چگونه این موضوع را در دوربین جلو و عقب آیفون 8 مدیریت خواهد کرد. HEVC نیاز به مدیریت فایل و بارگذاری پردازنده دارد؛ اما محدودیت‌های مربوط به سخت‌افزار دوربین باعث شده است پیش از این شاهد فیلم‌برداری با رزولوشن بالا در دوربین جلو نباشیم.

از طرفی به دلیل محدودیت‌های طراحی، تمام دوربین‌های جلو در گوشی‌های آیفون اپل نسبت به دوربین اصلی رزولوشن پایین‌تری دارند. این موضوع از زمان معرفی اولین دوربین سلفی در آیفون 4 تاکنون صادق است. حتی آیفون 7 و 7 پلاس که دارای دوربین اصلی با توانایی فیلم‌برداری 4K و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه هستند، به دوربین جلو با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده‌اند.

انتظار می‌رود اپل پاییز امسال، نسل بعدی پرچم‌داران خود را در کنار سری به‌روزرسانی شده از آیفون 7 معرفی کند. شایعاتی منتشر شده است که آیفون 8 به نمایشگر اولد، سخت‌افزار دوربین سه‌بعدی، شارژ بی‌سیم و چند قابلیت جذاب دیگر مجهز خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات