آموزش تولید عکس با هوش مصنوعی بینگ جدید

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
لوگو بینگ جدید روی منوی بینگ Image Creator
با اضافه‌شدن ابزار تولید عکس با هوش مصنوعی به بینگ جدید، کاربران می‌توانند با ارسال دستورهای متنی تصاویر مدنظرشان را با بینگ جدید تولید کنند.
تبلیغات

بعد از یکپارچه‌سازی موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی ChatGPT در موتور جستجوی بینگ جدید، مایکروسافت اکنون محصول دیگر شرکت OpenAI، هوش مصنوعی مولد عکس یعنی DALL-E 2، را در موتور جستجوی خود ادغام کرده است.

منصفانه است که بگوییم عرضه بینگ جدید با قابلیت چت مبتنی‌بر هوش مصنوعی ChatGPT موفقیت عظیمی برای مایکروسافت به‌حساب می‌آید که دوباره نام این غول فناوری را برسر زبان‌ها انداخته است. یوسف مهدی، معاون شرکت مایکروسافت، گفت مایکروسافت در تلاش است که تجربه چت با هوش مصنوعی را به سطح جدیدی برساند که به موجب آن بینگ جدید بیشتر جنبه بصری پیدا کند.

به‌طور خلاصه مایکروسافت با بهره‌مندی از مولد تصویر شرکت OpenAI، هوش مصنوعی DALL-E 2 بخش Bing Image Creator را ایجاد کرده است. بدین ترتیب، به‌جای اینکه مستقیماً دستورات را برای DALL-E 2 در وب‌سایت رسمی آن ارسال کنید تا تصویر تولید شود، می‌توان با ارسال پیام متنی در موتور جستجوی بینگ، تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنید.

قبلاً تعدادی از بهترین سرویس‌های رایگان و پولی هوش مصنوعی برای خلق اثر هنری را معرفی کرده‌ایم؛ اما چگونه می‌توان با بینگ جدید تصویر ساخت؟ درادامه روش استفاده از قابلیت Bing Image Creator را آموزش خواهیم داد.

تولید تصویر با بینگ Image Creator

در حال حاضر دو روش برای استفاده از Bing Image Creator وجود دارد. مایکروسافت پیش‌تر ابزار تولید عکس را در بخش چت بینگ استاندارد برای افرادی که به پیش‌نمایش بینگ دسترسی دارند، قرار داده است. بنابراین، یکی از روش‌هایی که در ادامه آموزش می‌دهیم همان است.

همچنین اگر به نسخه‌ی پیش‌نمایش بینگ دسترسی ندارید، روش دیگر را بررسی می‌کنیم که بتوانید با کمک بینگ جدید تصاویر مدنظر خود را تولید کنید.

آموزش استفاده از Bing Image Creator در پیش‌نمایش بینگ

اگر به نسخه پیش‌نمایش بینگ دسترسی دارید می‌توانید با استفاده از قسمت Chat در بینگ جدید تصاویر دلخواه را با ارسال دستور متنی دقیقاً شبیه به چت در حالت متنی، تولید کنید.

مرحله اول: ابتدا مرورگر مایکروسافت اج را اجرا کنید و در صفحه اصلی روی گزینه Chat کلیک کنید.

مرورگر اج موتور جستجوی بینگ جدید

همچنین می‌توانید به‌طور مستقیم آدرس bing.com/chat را در مرورگر اج بارگذاری کنید. دقت داشته باشید که حتماً باید در حساب کاربری مایکروسافت وارد شوید. همچنین، می‌توانید به آموزش استفاده از بینگ جدید مراجعه کنید.

مرحله دوم: اکنون از بین گزینه‌های موجود نوع گفتگو روی More Creative کلیک کنید.

منوی هوش مصنوعی بینگ جدید

مرحله سوم: اکنون در باکس چت می‌توانید دستور متنی مدنظرتان را وارد کنید.

ارسال دستور متنی به بینگ جدید برای تولید عکس

نکته‌ی مهم در ارسال دستور متنی این است که حتماً تأکید کنید که باید عکس را بسازد. برای مثال سعی کنید ابتدای دستور متنی حتماً عبارت «create an image» را قرار دهید. برای آزمایش دستور زیر را ارسال کردیم.

Create an image of two stars devouring each other and blowing other planets and stars around them.

تصویر خروجی به‌دست آمده با توجه به دستور متنی به شکل زیر است که با کلیک روی هرکدام از نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی در زبانه جدیدی باز می‌شود.

تولید عکس با هوش مصنوعی بینگ جدید

در این صفحه می‌توانید با زدن رو گزینه Download آن را در محل دلخواه ذخیره کنید یا با انتخاب Save در حساب کاربری خود ذخیره کنید.

عکس تولیدشده توسط هوش مصنوعی بینگ

دستور متنی دیگری ارسال کردیم که محتوای وب‌سایت زومیت را به‌تصویر بکشد و نتایج زیر حاصل شد. البته، پیش‌از تولید تصویر از وب‌سایت زومیت، توضیحاتی نیز درباره‌ی وب‌سایت ارائه کرد.

نتایج تولید تصویر از وب‌سایت زومیت توسط هوش مصنوعی بینگ

درصورتی که به نسخه پیش‌نمایش بینگ دسترسی ندارید باید از روش دیگر اقدام کنید.

آموزش تولید عکس با Bing Image Creator در مرورگرهای دیگر

خوشبختانه مایکروسافت قابلیت تولید عکس با بینگ Image Creator را به‌صورت وب‌سایت جداگانه نیز دردسترس قرار داده است. بنابراین، برای بهره‌مندی از آن لزومی ندارد که حتماً به پیش‌نمایش بینگ دسترسی داشته باشید تا عکس تولید کنید؛ علاوه‌براین، نیازی نیست که حتماً از مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنید.

به‌طور کلی در این روش از پنجره چت هوش مصنوعی بینگ استفاده نمی‌شود؛ اما نتایج به‌دست آمده متفاوت نخواهند بود.

مرحله اول: مرورگر خود را باز کنید و آدرس bing.com/create را بارگذاری گنید.

قابلیت تولید تصویر با بینگ در مرورگر کروم

مرحله دوم: وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید. برای این منظور روی Join & Create بزنید تا اطلاعات حساب مایکروسافت را وارد کنید. این حساب می‌تواند هر حسابی متشکل از @live، @hotmail و @outlook باشد.

ورود به حساب کاربری مایکروسافت

مرحله سوم: پس‌از ورود به حساب مایکروسافت، صفحه Image Creator باز می‌شود. در این صفحه نوار ارسال دستورهای متنی (شماره ۱) در بالا دیده می‌شود که در کنار آن مدت زمان انتظار برای تولید عکس توسط بینگ (شماره ۲) را نشان می‌دهد و می‌توان با کمک Microsoft Reward (شماره ۳) آن را کوتاه‌تر کرد.

منوی Bing Image Creator

برای تولید عکس در بینگ جدید در نوار ارسال دستور متنی توضیحات خود را وارد کنید و سپس روی Create در سمت راست بزنید و منتظر بمانید تا تصاویر برمبنای دستور متنی تولید شوند.

نتیجه تولید عکس با بینگ جدید
نتایج تولید تصویر با دستور create an image of David Lynch and Salvador Dali melting in The Persistence of Memory painting.

دقت کنید که در کنار دکمه Create دکمه‌ی دیگر Surprise Me تعبیه شده است که با کلیک روی آن به‌صورت تصادفی دستور متنی تولید می‌شود و در نوار ارسال دستور متنی ظاهر می‌شود. اکنون می‌توانید آن دستور را نیز به دلخواه تغییر دهید و در نهایت روی Create بزنید تا تصویر تولید شود.

دکمه Surprise Me در بینگ جدید

استفاده از قابلیت Surprise Me می‌تواند برای ایده‌گرفتن از نوع دستوری متنی که باید تایپ کنید، مفید باشد. همان‌طور که می‌توان دید، دستور متنی پیشنهادی با جزئیات فراوانی است و نتیجه تولید تصویر آن به شکل زیر شد.

نتیجه تولید تصویر با بینگ جدید

مرحله چهارم: برای هر دستور متنی چهار تصویر ساخته می‌شود که با کلیک روی هرکدام می‌توان آن‌ها را در قسمت Saved Images حساب کاربری اضافه کرد یا با دانلود روی کامپیوتر خود ذخیره کرد.

مرحله پنجم: درصورتی که تصویر خروجی آنچه می‌خواستید نبود، می‌توانید با ویرایش دستور متنی و توضیحات دقیق‌تر نتایج بهتری به‌دست آورید. همچنین، از ستون Recent سمت راست امکان دسترسی مجدد به تصاویری که تولید کرده‌اید وجود دارد.

نتایج ساخت تصویر با بینگ جدید
تولید تصویر با دستور create an image of David Lynch and Salvador Dali melting in The Persistence of Memory painting, full body, eye like clocks.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره قابلیت Image Creator بینگ جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات