بهترین سرویس‌های رایگان و پولی هوش مصنوعی برای خلق اثر هنری

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 19 دقیقه
ربات کوچک و قلموی نقاشی
در این مقاله سرویس‌های مختلف هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم که به شما امکان می‌دهند ایده‌های خود را از متن به تصویر یا ویدئو تبدیل کنید.
تبلیغات

هوش مصنوعی مدتی است که در دنیای فناوری به‌طور پیوسته در صدر اخبار قرار دارد و بخشی اعظمی از دنیای فناوری را به خود مشغول کرده است. از قابلیت‌ها و محدودیت‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی گرفته تا نگرانی درباره احتمال از بین رفتن مشاغل توسط هوش مصنوعی، همگی جزئی از تلخی و شیرینی‌های تجربه جدید است که حسی دلهره‌آوری در انسان ایجاد می‌کند.

یکی از تجربیات جذابی که می‌توان به‌غیراز گفت‌وگو با هوش مصنوعی برای خود رقم زد، تولید آثار هنری با هوش مصنوعی است. درواقع، بخش اعظمی از انواع AI را، انبوهی از هوش‌های مصنوعی‌ تولیدکننده آثار هنری با استفاده از روش تبدیل متن به هنر تشکیل می‌دهند که در بستر آنلاین در دسترس قرار دارند، از هوش مصنوعی DALL-E معروف گرفته تا موارد کمتر شناخته‌شده که شاید حتی هنوز اسمی از آن‌ها نشنیده باشید.

با‌این‌حال، تمام هوش‌های مصنوعی هنرمند یا بهتر بگوییم، مبدل متن به هنر دقیق نیستند؛ اما در بین آن‌ها مواردی دیده می‌شود که ابزاری برای به‌تصویر کشیدن خلاقیت، در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در این مقاله فهرستی از بهترین‌های هوش مصنوعی تولیدکننده آثار هنری با کمک متن معرفی می‌کنیم. درصورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و اثر هنری خود را خلق کنید.

بهترین هوش‌های مصنوعی خالق آثار هنری را می‌توان با توجه به نوع دسترسی دسته‌بندی کرد: از طریق وب اپلیکیشن، ازطریق برنامه دسکتاپ و برنامه گوشی موبایل که می‌توانید برحسب تمایل خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. البته، هرکدام از موارد ممکن است نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشته باشند.

۱- هوش مصنوعی Midjourney

میدجورنی یکی از تولیدکننده‌های آثار هنری هوش مصنوعی خارق‌العاده به‌حساب می‌آید که آثار هنری تولیدشده توسط آن را در جای‌جای اینترنت می‌توان یافت. این ربات هوش مصنوعی توسط تیمی با بودجه شخصی ساخته شد و امروز به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ربات‌های هنری شناخته می‌شود. این ربات ازطریق سرور دیسکورد دردسترس است و تصاویر خروجی نیز در همان‌جا ارائه می‌شوند.

طرح دو ربات انسان‌نما کشیده شده توسط میدجورنی
طرح میدجورنی از خودش دربرابر دال‌-ای

برای شروع تمام کاری که باید انجام دهید این است که به سرور ملحق شوید و درخواست‌های متنی ساده‌ای ارسال کنید. سپس، متنی که وارد کردید در صف قرار می‌گیرد و هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه آن را پردازش می‌کند و فرایند تولید اثر هنری آغاز می‌شود. در حین آماده‌سازی خروجی می‌توان روند بهبود تصویر را مشاهده کرد.

تصاویر خروجی دقت بسیار خوبی دارند و جذابیت بصری عالی ارائه می‌کنند. هرچند از نظر تخصصی، طبقه‌بندی نتیجه بین سبک‌های هنری مختلف دشوار است؛ اما درهرصورت زیبایی آثار هنری تولیدشده را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. این امکان وجود دارد که انواع مختلفی از تصویر را دریافت کنید یا کیفیت آن را افزایش دهید یا حتی از ربات بخواهید که اثر هنری را مجدداً با متن‌های دیگری به‌تصویر بکشد.

هنر تولیدشده با هوش مصنوعی چه معنایی برای خلاقیت انسان دارد؟
هنر تولیدشده با هوش مصنوعی چه معنایی برای خلاقیت انسان دارد؟
مطالعه '15

طبق بررسی‌ها ربات توانسته است از پس درخواست‌های پیچیده نیز برآید بنابراین، می‌توانید بدون گیج شدن ربات، عناصر بیشتری به درخواستتان اضافه کنید.

همان‌طور که انتظار می‌رود این ربات تولیدکننده اثر هنری رایگان نیست. درواقع، فقط ۲۵ تصویر اول را می‌توان به‌صورت رایگان دریافت کرد و برای استفاده بیشتر باید اشتراک ماهانه‌ای با قیمت ۱۰ دلار خریداری کرد تا امکان ساخت حداکثر ۲۰۰ عکس را برای شما فراهم کند. پیشنهاد می‌کنیم حداقل از بخش رایگان سرویس تولید اثر هنری ربات میدجورنی استفاده کنید و از ساخت آثار هنری لذت ببرید.

نقاط قوت

  • خروجی زیبا و دقیق
  • درک درخواست‌های پیچیده
  • ارتقا و تغییر گزینه‌های خروجی

نقاط ضعف

  • تعداد محدود در نسخه رایگان
  • دسترسی فقط ازطریق دیسکورد

پلتفرم: دیسکورد

هزینه: ۲۵ تصویر اول رایگان، سپس هر ۲۰۰ عکس ۲۰۰ دلار ماهانه.

۲- استدیو Dream (Stable Diffusion)

ربات Stable Diffusion در حال حاضر به‌عنوان یکی از معروف‌ترین هوش‌های مصنوعی هنری مبتنی‌بر متن به‌حساب می‌آید که متن‌باز است و می‌تواند در چند ثانیه درخواست‌های متنی را تبدیل به اثر هنری کند. این مدل در طول یک ماه با تراشه‌های گرافیک انویدیا A100 آموزش داده شده است. ربات Stable Diffusion علاوه‌بر وب‌سایت، امکان نصب روی کامیپوترهای رومیزی را نیز دارد.

عده‌ای اشتباهاً فکر می‌کنند Dream Studio رباتی جدای از Stable Diffuison است درصورتی که هردو یکی هستند. درواقع، Dream Studio مدل و API‌های Stable Diffusion را در یک مکان کامپایل می‌کند و درنتیجه برخلافه نسخه‌ی آزامایشی، هوش مصنوعی سریع‌تری ارائه می‌دهد.

نقاشی هوش مصنوعی از شهرهایی در خرابه‌ها

نحوه عملکرد Stable Diffusion بدین ترتیب است که الگوریتم آن با اصلاح عکس به متن درخواستی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود. بنابراین، از زمانی که درخواستی را وارد می‌کنید هوش مصنوعی متن را تبدیل به اثر هنری می‌کند و فرایند پالایش تصویر و ویرایش آن آغاز می‌شود و خروجی را زمانی ارائه می‌کند که تصویر در نزدیک‌ترین حالت ممکن با متن درخواستی قرار بگیرد. تنوع هنر تولید‌شده بسیار گسترده است و عنصر محدودکننده در این بین می‌تواند تخیل کاربر باشد.

این ربات علاوه‌بر دسترسی ازطریق وب‌سایت قابلیت نصب محلی روی کامپیوتر را نیز دارد، حتی در صورت نصب برنامه می‌توان تصاویر خروجی با کیفیت بیشتری دریافت کرد. البته، درنظر داشته باشید که ربات هوش مصنوعی تولید اثر هنری نیاز فراوانی به منابع سخت‌افزاری دارد و برای استفاده از آن باید گرافیک قدرتمندی داشته باشید.

تصویرسازی هوش مصنوعی از متن بند و جنگل آمازون

تجربه کاربری با ربات Stable Diffusion به‌طور کلی خوب به‌نظر می‌رسد و خروجی‌های خیره‌کننده‌ای ارائه می‌کند و ظاهراً نقطه قوت آن در خلق طرح‌هایی به سبک هنری است که در آن خلق شخصیت اثر می‌تواند منعطف باشد.

از سویی دیگر، به‌نظر می‌رسد که این ربات با برخی درخواست‌های خاص مشکل دارد و در پردازش آن‌ها دچار مشکل می‌شود و تصاویر بی‌کیفیتی تولید می‌کند. البته، باید اشاره کنیم که این مدل هنوز در روزهای اولیه توسعه است؛ بنابراین وجود محدودیت عملکرد در آن امری طبیعی خواهد بود. تصاویر تولیدشده توسط Stable Diffusion با رزولوشن ۵۱۲ × ۵۱۲ امکان ذخیره دارند.

نقاط قوت

  • استفاده رایگان با محدودیت،
  • رندرگیری سریع تصاویر از درخواست‌ها،
  • خروجی دقیق

نقاط ضعف

  • ابعاد کوچک خروجی در وب‌سایت،
  • نیاز به منابع سخت‌افزاری سنگین در برنامه نصب‌شده

پلتفرم: وب‌سایت و نصب برنامه روی کامپیوتر.

هزینه: رایگان

۳- DALL-E 2

احتمالاً تاکنون اسم هوش مصنوعی DALL-E 2 را شنیده‌اید، زیرا در بین اخبار هوش مصنوعی خالق آثار هنری نام این ربات به‌طور فراگیر منتشر شده است. ربات دال‌-ای نامش ازنظر آوایی یادآور هنرمند سوررئالیست سالوادور دالی (Salvador Dalí) و ترکیب آن با ربات دنیای پیکسار، وال‌-ای (WALL-E) است که توسط OpenAI توسعه داده می‌شود. ربات DALL-E 2 یک نسخه ارتقایافته و در عین حال کوچک‌تر از نسخه اصلی است که می‌تواند تصاویر واقعی‌تری ایجاد کند.

چند نقاشی از هوش مصنوعی

این ربات تبدیل متن به اثر هنری، ابتدا برای افراد خاصی و به‌طور محدودشده در دسترس قرار گرفت. اما، با گذشت زمان و بهبود علمکرد آن، اکنون در دسترس عموم قرار دارد؛ البته باید برای استفاده از آن حساب کاربری ایجاد کنید.

برخلاف Stable Diffusion، ربات DALL-E 2 امکان تولید ۵۰ تصویر را به هر کاربر می‌دهد و هر بار خروجی برابر می‌شود با یکی از ۵۰ عدد اعتباری که در حساب کاربری دارید و زمانی که اعتبار ۵۰ عددی حساب تمام شود باید برای خرید اعتبار بیشتر اقدام کنید و با پرداخت هزینه‌ای در تحقیق و توسعه ربات نیز مشارکت کنید.

خرید اشتراک می‌تواند بودجه بیشتری دراختیار سازندگان ربات قرار دهد تا یادگیری ماشینی آن را تقویت کنند و خروجی بهتری به‌دست آورند. با مقایسه خروجی‌های هوش مصنوعی DALL-E 2 از ابتدا تاکنون می‌توان دید که به‌طور کلی دقت و کیفیت آن‌ها هر روز بهتر شده است.

چند نقاشی توسط هوش مصنوعی

براساس بررسی‌ها، ربات DALL-E 2 می‌تواند درخواست‌ها را دریافت و طرح‌های واقعی ارائه کند و فراتر از انتظار ظاهر شود. البته، زمان‌هایی نیز بوده است که ارائه خروجی کمی‌ بیشتر طول کشیده و حتی تا مرز توقف نیز پیش رفته است. اما، درکل در انواع سناریوها از تصاویر ساده گرفته تا طرح‌های پیچیده، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد؛ علاوه‌براین، ابزار ویرایش در دال‌-ای ۲ به کاربر اجازه می‌دهد چارچوب تولید اثر هنری را تدوین کند؛ در نتیجه می‌توان با افزودن کلیدواژه‌های بیشتر خروجی جدیدی برمبنای طرح اولیه به‌دست آورد.

ربات تبدیل‌کننده متن به تصویر DALL-E 2 همچنین گزینه‌ای برای درخواست جایگزین ارائه می‌کند؛ بنابراین، اگر از خروجی خوشتان نیامد می‌توانید از هوش مصنوعی درخواست کنید تصاویر دیگری بسازد و از میان آن‌ها طرح مدنظر خود را انتخاب کنید. همچنین، ربات DALL-E 2 برای ایجاد تجربه بهتر به کاربر نکاتی را پیشنهاد می‌دهد تا نتیجه نهایی بهتر شود. پس توصیه می‌کنیم به توضیحات پیشنهادی بین زمان‌های بارگذاری تصاویر بیشتر توجه کنید.

نقاط قوت

  • کاربری آسان،
  • خروجی واقعی با درخواست صحیح،
  • ابزار ویرایش برای تنوع دادن

نقاط ضعف

  • وقفه‌های موقت در حین بارگذاری

پلتفرم: وب‌سایت

هزینه: ماه اول ۵۰ عدد خروجی رایگان و ماه‌های بعدی ۱۵ خروجی رایگان، اشتراک پولی ۱۱۵ خروجی ۱۵ دلار.

۴- NightCafe

ربات NightCafe دیگر ربات هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر و تولید اثر هنری است که کاربری آسانی دارد و در بستر آنلاین در دسترس است. با وجود اینکه NightCafe در بین ربات‌های تولیدکننده اثر هنری قرار می‌گیرد؛ اما، این ربات فرایند خاص خود را دارد.

درواقع، هوش مصنوعی این ربات گزینه‌های شخصی‌سازی بسیار زیادی برای خروجی فراهم می‌کند. کاربر نه‌تنها باید سبک هنری را بلکه باید الگوریتمی که هوش مصنوعی به‌کار می‌گیرد نیز انتخاب کند؛ درنتیجه می‌تواند کنترل بیشتری روی خروجی داشته باشد.

نقاشی هوش مصنوعی از سفینه فضایی

ربات هوش مصنوعی NightaCafe فقط امکان تولید ۵ تصویر رایگان را برای هر کاربر فراهم می‌کند و با ساخت حساب کاربری ۳ تصویر دیگر اضافه می‌شود که در مجموع ۸ تصویر رایگان می‌توانید بسازید. خرید اشتراک نیز با مبلغ هر اعتبار (خروجی عکس) ۰٫۰۵۳ دلار آغاز می‌شود.

نقاشی مردی با تفنگ توسط هوش مصنوعی

عکس‌های خروجی NightCafe شفاف و واقعی به‌نظر می‌رسند. همان‌طور که در وب‌سایت این سرویس نیز آمده، فرایند Clip Guided Diffusion در روند تولید تصاویر اطمینان حاصل می‌کند که عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی از قوانین فیزیک پیروی کنند تا بیشتر به واقعیت نزدیک باشند. البته، این موضوع بدان معنا نیست که هوش مصنوعی قدرت تولید تصاویری شبیه به فیلم «ادیسه فضایی» را ندارند.

طبق بررسی‌ها NightCafe به‌طور کلی عملکرد خوبی در تولید انواع تصاویر دارد؛ اما از نظر کیفیت مشکلاتی نیز دارد. راه حل بهبود کیفیت و ابعاد تصویر در این هوش مصنوعی این است که اعتبار بیشتری برای پردازش بیشتر هزینه کنید یا با درخواست‌های بیشتر و جزئی‌تر آن را بهبود دهید. از سویی دیگر، درمقایسه‌با Stable Diffusion فرایند تولید تصویر در NightCafe طولانی‌تر است.

نقاط قوت

  • امکان انتخاب الگوریتم،
  • امکان انتخاب بین سبک‌های مختلف هنری،
  • امکان افزایش ابعاد عکس (در نسخه پولی)

نقاط ضعف

  • محدودیت اعتبار رایگان

پلتفرم: وب‌سایت

هزینه: ۵ اعتبار رایگان، خرید ۱۰۰ اعتبار با ۹٫۹۹ دلار ماهانه.

۵- Pixary

دیگر هوش مصنوعی هنرمند با کاربری آسان Pixary نام دارد که می‌توان از چند طریق: در بستر اینترنت و به‌صورت تحت‌وب، با نصب برنامه آن روی کامپیوتر شخصی و همچنین استفاده از API آن برای ساخت ربات در دیسکورد به آن دسترسی داشت. البته، برخلاف دیگر AI‌ها Pixary کمی در انجام فرایند زمان بیشتری نیاز دارد.

برای مثال، سرویس‌هایی از جمله DALL-E 2 و Diffusion در کم‌تر از یک دقیقه خروجی را تحویل می‌دهند، درحالی که Pixary برای یک عکس حدود ۶ دقیقه زمان نیاز دارد. این هوش مصنوعی روی کارت گرافیک انویدیا Tesla T4 اجرا می‌شود.

محیط کاربری هوش مصنوعی Pixary

خوشبختانه، وب‌سایت Pixary طراحی سرراست و مشخصی دارد که به شما اجازه می‌دهد درخواست‌ها را وارد کنید و فرایند تولید عکس از روی متن را در لحظه تماشا کنید. به‌محض پایان ساخت تصویر هنری، می‌توان با نوار لغزنده صفحه را جابه‌جا کرد و فرایندی که هوش مصنوعی برای تولید تصویر طی کرده است، مشاهده کرد.

تصاویر از نظر نمایش وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند؛ اما گاهی اوقات هوش مصنوعی گیج می‌شود و تصویر را خراب می‌کند. افزون‌براین، در رباطه با شخصی‌سازی بعد از تحویل خروجی، Pixary نسبت‌به سایر رقبا محدودیت دارد و به‌غیر از امکان ذخیره و اشتراک‌گذاری، گزینه‌های دیگری فراهم نمی‌کند.

با وجود اینکه Pixary تقریباً رایگان است؛ اما پیام پاپ‌آپی به‌نمایش درمی‌آید که می‌توانید بعد از مدتی برای سرویس‌ها مبلغی بپردازید. این ربات مانند DALL-E 2 و NightCafe سرویس اعتباری ندارد. در عوض می‌توانید بین مشخصات مختلف کامپیوتر ازنظر پردازنده و گرافیک برای رندرگیری تصویر خود انتخاب کنید. به‌طور تخمینی هزینه هر ثانیه حداقل ۰٫۰۰۰۲ دلار خواهد شد که براساس حجم پردازش می‌تواند بالاتر نیز برود.

نقاط قوت

  • وب‌سایتی با کاربری بسیار آسان،
  • تصویر خروجی مناسب.

نقاط ضعف

  • فاقد گزینه‌های شخصی‌سازی،
  • مدت زمان طولانی در تولید عکس

پلتفرم: وب‌سایت و نصب روی کامپیوتر

هزینه: رایگان، بعد از مدتی به‌ازای هر ثانیه ۰٫۰۰۰۲ دلار.

۶- Text to Pokémon Generator

این هوش مصنوعی تولیدکننده اثر هنری کمی خاص به‌نظر می‌رسد و مناسب طرفداران Pokémon است. مانند Pixary، این هوش مصنوعی به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از پیام متنی هیولاهای بامزه‌ای بسازد. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که درخواست خود را وارد کند و صبر کند تا فرایند ساخت آن تکمیل شود.

تولید چند Pokemon با هوش مصنوعی

در حالی که این ربات روی وب‌سایت رپلیکیت Pixary قرار دارد؛ اما در مقایسه با آن در تولید تصویر پوکمون سریع‌تر عمل می‌کند و نزدیک به یک دقیقه برای آن زمان نیاز دارد. از سویی دیگر، نمی‌توان سناریوهای پیچیده‌ای را از ربات درخواست کرد؛ اما تصاویر خروجی آن در سطح خودش عالی به‌نظر می‌رسند. برای مثال، از هوش مصنوعی درخواست ترمیناتور با شمایل پوکمون داده شد و او نیز تصویر جالبی تولید کرد.

البته، حتما نباید تمام درخواست‌ها بر مبنای پوکمون باشد و کاربر می‌توان آزادانه هر شخصیتی که در ذهن دارد، درخواست کند و منتظر بماند تا تصویر آن در ترکیب با پوکمون ظاهر شود.

نقاط قوت

  • ساخت تصویر با ترکیب در معیارهای دنیای پوکمون،
  • سرعت بالا در رندرگیری،
  • اجرای فرایند بدون خطا

نقاط ضعف

  • محدود به ترکیب سناریوها با پوکمون،
  • بعداز مدتی پولی می‌شود

پلتفرم: وب‌سایت و نصب روی کامپیوتر شخصی

هزینه: رایگان، بعد از مدتی به‌ازای هر ثانیه ۰٫۰۰۰۲ دلار

۷- Photosonic

اکثر کاربران اسمی از این هوش مصنوعی مبدل متن به اثر هنری نشنیده‌اند؛ اما با این‌حال، یکی از بهترین‌های هوش مصنوعی در تولید اثر هنری به‌شمار می‌رود. هوش مصنوعی Photosonic برمبنای مدل اعتباری است و در فرم وب‌سایت سرویس‌دهی می‌کند. این هوش مصنوعی توانایی پذیرش درخواست‌های پیچیده و طولانی را دارد؛ بنابراین، می‌توانید درخواست‌های خود را با جزئیات بیشتری ارسال کنید.

فرایند کار این هوش مصنوعی بدین ترتیب است که تصویر را مملؤ از نویز می‌کند و سپس آن را به تصویری تبدیل می‌کند که با درخواست شما مطابقت دارد.

نقاشی با هوش مصنوعی فوتوسونیک

با ثبت‌نام در این سرویس ۱۰ اعتبار به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید با خرید اعتبار بیشتر آن را افزایش دهید. طرح‌های پولی این سرویس با ۱۰۰ عکس به‌ازای ۱۰ دلار ماهانه آغاز می‌شود؛ اما به‌همراه آن یک ماه اشتراک رایگان آزمایشی نیز برای کمک به سازگاری با محیط کاربری دردسترس قرار می‌گیرد.

درمقایسه‌با سایر موارد ذکرشده در بالا، فوتوسونیک تصاویر نه‌چندان حرفه‌ای ارائه می‌کند و خروجی‌های آن در مقابل رقبا چنگی به‌دل نمی‌زنند؛ اما برای شروع کار و در سطح مبتدی می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی تلقی شود. در کار با این ربات، گزینه‌ای برای قالب طراحی وجود ندارد؛ اما می‌توانید با افزودن کلمات کلیدی خود برای ویرایش و بهبود اثر هنری به‌دست آمده و ترکیب سبک‌ها و تطابق آن‌ها باهم، خروجی خوبی تهیه کنید.

نقاشی با متن توسط هوش مصنوعی

نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این هوش مصنوعی، امکان انتخاب ابعاد خروجی و گزینه‌های تصویر مربع، افقی و عمودی مطابق با نیاز کاربر است و بعد از آن می‌توان تصویر را در فایل فشرده دانلود کرد.

نقاط قوت

  • شناسایی تفاوت‌های ظریف در درخواست،
  • سرعت بالا در تولید تصویر،
  • دوره آزمایشی رایگان یک‌ماهه

نقاط ضعف

  • اعتبار محدود

پلتفرم: وب‌سایت

هزینه: ۱۰ اعتبار اولیه رایگان، طرح پولی از ۱۰۰ اعتبار ماهانه ۱۰ دلار آغاز می‌شود.

۸- StarryAI

اپلیکیشن StarryAI در پلتفرم‌های اندروید و iOS به‌عنوان هوش مصنوعی تبدیل متن به اثر هنری دردسترس قرار دارد که طبق بررسی‌ها عملکرد خوبی ارائه می‌کند. نسخه iOS برنامه رابط کاربری جذابی دارد و در همان صفحه اصلی برنامه نواری برای وارد کردن متن تعبیه شده است. بعداز ثبت درخواست باید اندکی صبر کنید تا اثر هنری مبتنی‌بر متن ورودی آماده شود.

اپلیکیشن ۵ اعتبار رایگان می‌دهد که پس از آن باید نسخه Pro برنامه را با مبلغ ۱۵٫۹۹ دلار برای ۴۰ عکس خریداری کنید. گذشته از این، امکان ساخت و اشتراک‌گذاری عکس درون برنامه فراهم می‌شود. سطح دقت اثر هنری خیلی خوب است؛ اما هرازگاهی ممکن است خروجی خراب شود.

محیط کاربری اپلیکیشن StarryAI

هوش مصنوعی StarryAI می‌تواند درخواست‌های ترکیبی را پردازش کند. هرچند، در مواردی گزارش شده است که کلیدواژه‌های پیچیده منجر به تحویل خروجی به هم‌ریخته شده است. البته، به‌هرحال هنوز نمی‌توان از هوش مصنوعی انتظار کار بی‌نقصی داشت. شما می‌توانید علاوه‌بر متن، با بارگذاری یک عکس یا فراهم‌کردن الگویی، به هوش مصنوعی در ساخت تصویر مدنظر خود کمک کنید.

محیط کاربری اپلیکیشن StarryAI

هوش مصنوعی StarryAI یکی از بهترین اپلیکیشن‌های این حوزه است، زیرا دنیایی از گزینه‌های مختلف شخصی‌سازی را ارائه می‌کند و کاربر می‌تواند براساس نیاز خود بین سه نوع هوش مصنوعی مختلف یکی را برگزیند. علاوه‌براین، می‌توان اندازه بوم و حتی مدت‌زمان فرایند را مشخص کرد تا هوش مصنوعی زمان کافی برای بهبود رنگ‌های تصویر خروجی داشته باشد. البته، گزینه‌ی آخر رایگان نیست و اعتبار بیشتری می‌خواهد.

نقاط قوت

  • گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان،
  • انتخاب هوش مصنوعی برای ساخت تصویر،
  • اکثراً کیفیت خروجی عالی خواهد بود

نقاط ضعف

  • اعتبار رایگان محدود

پلتفرم: اندروید، iOS و وب‌سایت

هزینه: ۵ اعتبار رایگان، طرح پولی با ۴۰ اعتبار به‌مبلغ ۱۵٫۹۹ دلار.

۹- Dream by WOMBO

اگر از قبل با اپلیکیشن دیپ‌فیک WOMBO آشنایی دارید نام این اپلیکیشن هوش مصنوعی باید برای شما آشنا باشد. WOMBO برنامه‌ای بود که کاربر در آن چند سلفی بارگذاری می‌کرد و ویدئوی دیپ‌فیک خوانندگی می‌ساخت. اکنون اپلیکیشن تولید اثر هنری مبتنی‌بر متن با نام Dream نیز توسط همان شرکت توسعه داده شده است تا سفر هوش مصنوعی آن‌ها را ادامه دهد. برنامه Dream by WOMBO توسط WOMBO با طراحی جذابی توسعه داده شده است و کاربری ساده‌ای دارد.

محیط کاربری اپلیکیشن Dream By WOMBO

با وجود اینکه طرح پولی اپلیکیشن Dream از ۵٫۹۹ دلار آغاز می‌شود؛ اما همچنان در نسخه رایگان تنوع بسیاری ارائه می‌شود که می‌توانید در سبک‌های مختلف اثر هنری تولید کنید. فقط باید درخواست متنی خود را وارد کنید و از بین سبک‌های هنری یک گزینه را انتخاب کنید. در نسخه‌ی رایگان سبک‌های بسیاری دردسترس هستند اما اگر حق اشتراک برنامه را خریداری کنید سبک‌های بیشتری نیز ارائه خواهند شد.

نمونه نقاشی تولیدشده با اپلیکیشن Dream by WOMBO

علاوه‌بر درخواست متنی، در اپیلیکشن Dream by WOMBO می‌توانید برای شروع کار یک عکس انتخاب کنید تا نقطه آغازی برای طرح دلخواه شما باشد و از آن بهره بگیرد.

خروجی تصویر برنامه Dream by WOMBO با توجه به تنوع در سبک هنری به‌قدری گسترده است که حتی سبک نقاشی‌های Ghibli را نیز دربر می‌گیرد؛ البته کیفیت خروجی در این سبک چنگی به‌دل نمی‌زند. دیگر خروجی‌ها اما، بسیار شفاف و واقعی به‌نظر می‌رسیدند.

دیگر امتیازی که می‌توان برای این برنامه قائل شد، ویژگی تبدیل لحظه‌ای آن است که به کاربر اجازه می‌دهد روند ساخت عکس را در گوشی مشاهده کند. این ویژگی برای انواع عکس‌ها دردسترس است؛ بنابراین، بدون نگرانی از برنامه قابل نصب روی آیفون یا گوشی اندروید یا از اپلیکیشن تحت‌وب این هوش مصنوعی، لذت ببرید.

نقاط قوت

  • طراحی زیبای برنامه،
  • طراحی سبک Ghibli برای دوستداران انیمه،
  • نمایش لحظه‌ای ساخت خروجی

نقاط ضعف

  • جزئیات زیادی گاهاً تصویر را خراب می‌کند

پلتفرم: اندروید، iOS و وب‌سایت.

هزینه: رایگان، طرح ویژه از ۴٫۹۹ دلار شروع می‌شود.

۱۰- Wonder AI

دیگر هوش مصنوعی با کاربری آسان که می‌تواند به‌خوبی متن را به تصویر تبدیل کند، Wonder AI نام دارد. مانند دیگر تولیدکنندگان هوش مصنوعی، متن را وارد می‌کنید و سبک هنری مدنظر خود و حتی نوع قلم و جوهر را انتخاب می‌کنید و در آخر دکمه ساخت را لمس می‌کنید و کمی صبر می‌کنید تا فرایند تولید تکمیل شود.

محیط کاربری اپلیکیشن Wonder AI

هوش مصنوعی Wonder AI دارای سیستم اعتباری نیست؛ بنابراین در استفاده از آن به‌صورت رایگان آزاد هستید و می‌توانید براساس نیاز تا هر اندازه از آن استفاده کنید. اما، نکته منفی درباره‌ی آن نمایش ویدئوهای تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای قبل‌ از تولید اثر هنری است. درواقع، سیستم اعتباری آن مانند اکثر شبکه‌های اجتماعی فقط به وقت شما نیاز دارد تا پول‌سازی کند و آن را به تبلیغات‌دهنده بفروشد.

شاید نمایش تبلیغات بعداز مدتی عذاب‌آور شود؛ اما شاید با توجه به کارایی جدیدی که اپلیکیشن دارد آنچنان به‌چشم نیاید و لذت تولید اثر هنری از روی متن بیشتر باشد. البته، برای حذف کامل تبلیغات و کاهش زمان پردازش می‌توانید حق عضویت Wonder AI Pro را برای یک هفته یا حتی همیشگی، خریداری کنید. هرچند، نسخه رایگان باوجود نمایش تبلیغات، همچنان می‌تواند برای اکثر کاربران مفید باشد.

محیط کاربری اپلیکیشن Wonder AI

افزون‌براین، اپلیکیشن Wonder AI در خروجی تصاویر دقت بالایی دارد؛ البته در زمینه‌ی پردازش درخواست‌های پیچیده به‌خوبی موارد تحت‌وب عمل نمی‌کند؛ اما با چندبار تلاش می‌توان نتیجه دلخواه را به‌دست آورد و رایگان بودن آن نیز باعث می‌شود بدون نگرانی به تلاش ادامه دهید. اگر می‌خواهید بهترین عملکرد این هوش مصنوعی را شاهد باشید، حتماً پیشنهاداتی را که زیر نوار جست‌وجو ارائه می‌شود، امتحان کنید.

نقاط قوت

  • رایگان بدون محدودیت اعتباری در تعداد خروجی،
  • خروجی نسبتاً دقیق

نقاط ضعف

  • تبلیغات قبل‌از هر عکس خروجی،
  • درخواست‌های پیچیده گاهاً نتیجه‌ای ندارند

پلتفرم: اندروید و iOS

هزینه: رایگان، حق عضویت برای حذف تبلیغات از ۴٫۹۹ دلار آغاز می‌شود.

۱۱- Craiyon

درحالی که ممکن است تاکنون اسمی از Craiyon نشنیده باشید، چند ماه پیش اینترنت از صحبت‌هایی درباره DALL-E mini قبضه شده بود. اکنون باید بدانید Craiyon نسخه‌ی ری‌‌برند شده‌ای از DALL-E مینی است که در فرم اپلیکیشن موبایل برای نصب در گوشی هوشمند بازگشته است و البته، ازطریق وب‌سایت نیز دردسترس قرار می‌گیرد.

طراحی Craiyon نیز به سادگی هرچه تمام‌تر انجام شده است. فقط باید درخواست متنی خود را وارد کنید و برای خروجی صبر کنید. متأسفانه، امکان انتخاب سبک هنری وجود ندارد و زمان معمول انتظار برای دریافت خروجی ۲ دقیقه است.

محیط کاربری اپلیکیشن Craiyon

خوشبختانه، محدودیت اعتباری در این برنامه وجود ندارد اما نمایش تبلیغات در آن ممکن است آزاردهنده باشد. خروجی برنامه مناسب ارزیابی می‌شود؛ اما نسبت‌به سایر هوش‌های مصنوعی تولید اثر هنری از متن، درک خوبی از درخواست‌ها ندارد.

تصویر خروجی گاهاً ممکن است ناهمگون به‌نظر برسد و دقت و کیفیت سایر رقبا را نداشته باشد. البته، کمی که با این هوش مصنوعی کار کنید می‌توانید درخواست‌ها مشخص‌تری ارسال کنید و نتایج بهتری به‌دست آورید.

نقاط قوت

  • رایگان، بدون سیستم اعتباری،
  • دارای وب‌سایت

نقاط ضعف

  • تصاویر خروجی معمولاً نامناسب

پلتفرم: اندروید، وب‌سایت

هزینه: رایگان

۱۲- AI Picasso

هوش مصنوعی تولید اثر هنری مبتنی‌بر متن AI Picasso برپایه مدل Stable Diffusion طراحی شده است. درحالی که طراحی اپلیکیشن معمولی به‌نظر می‌رسد؛ اما کارایی آن و گزینه‌های تحت اختیار کاربر گستردگی خوبی دارند. برای مثال، کاربر می‌تواند از بین سبک‌های مختلف هنری انتخاب کند. نکته مثبت برنامه رایگان بودن آن است که البته، مدیون نمایش تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای بعد از تولید هر عکس هستیم. بنابراین، برای استفاده رایگان از آن باید با نمایش تبلیغات کنار بیاییم.

محیط کاربری اپلیکیشن AI Picasso

کیفیت عکس خروجی با اینکه مناسب است؛ اما در مقایسه با آنچه در Stable Diffusion تجربه می‌شود، فرق می‌کند. از سویی دیگر، با وجود اینکه بر پایه مدل Stable Diffusion است؛ اما در مواجهه با درخواست‌های طولانی متوقف می‌شود. شاید علت اینکه درخواست‌های پیشنهادی نیز کوتاه هستند همین مسئله ناتوانی هوش مصنوعی باشد.

امکان شخصی‌سازی و افزایش ابعاد تصویر وجود ندارد و برای دسترسی به سبک‌های هنری بیشتر باید عضویت Pro برنامه را تهیه کنید. با‌این‌حال، شاید برای سرگرمی یا تولید تصاویر سطحی خوب باشد؛ اما خیلی نمی‌توان به آن اتکا کرد.

نقاط قوت

  • تولید آثار هنری نامحدود،
  • زمان تولید کوتاه

نقاط ضعف

  • تبلیغات قبل‌از هر خروجی،
  • آثار هنری متوسط،
  • ناتوانی در پردازش درخواست‌های پیچیده

پلتفرم: اندروید و iOS

هزینه: رایگان، عضویت از ۳٫۹۹ دلار

درادامه دو سرویس هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدئو نیز معرفی می‌کنیم که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید و ویدئوهای کوتاه خود را بسازید و حس کارگردانی را تجربه کنید.

۱- ساخت ویدئو با هوش مصنوعی Meta

درحالی که تمام موارد بالا متمرکز بر تولید عکس براساس متن هستند، سیستم هوش مصنوعی جدید شرکت متا پا را اندکی فراتر گذاشته است و با سرویس Make-A-Video به کاربران امکان ساخت کلیپ‌های ویدئویی کوتاه را می‌دهد. این سرویس روی هوش مصنوعی Generative AI کار می‌کند و ویدئوهای رنگی کوتاه بدون صدا مبتنی‌بر متن درخواستی تولید می‌کند.

سرویس Make-A-Video از مجموعه داده‌های دردسترس عموم استفاده می‌کند؛ بنابراین، هرکسی می‌تواند منابع آن را بررسی کند. البته، هنوز دسترسی عمومی برای ساخت ویدئو توسط این سرویس فراهم نشده است؛ اما با مراجعه به وب‌سایت makeavideo.studio می‌توانید نمونه‌هایی از کارهای این هوش مصنوعی را مشاهده کنید.

2- تولید ویدئو از متن توسط Google Imagen

اگر اخبار هوش مصنوعی را دنبال کرده باشید قطعاً درباره Google Imagen نیز شنیده‌اید. این سرویس ابتدا با هدف رقابت در بین همتایان خود برای تبدیل متن به عکس راه‌اندازی شد و با DALL-E 2 و Stable Diffusion به‌رقابت پرداخت.

اما، زمانی که متا سرویس ساخت ویدئو با هوش مصنوعی Make-A-Video را معرفی کرد، گوگل نیز نشان داد که عقب نمانده است. Google Imagen Video هوش مصنوعی جدیدی است که می‌تواند متن را تبدیل به ویدئو کند و خروجی HD ارائه دهد. البته، هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و فقط می‌توان نمونه‌های تولیدشده‌ی آن را در وب‌سایت مشاهده کرد. در وب‌سایت رسمی Imagen توانایی‌های هوش مصنوعی در ساخت ویدئو با رزولوشن ۷۶۸ × ۱۲۸۰ و نرخ‌فریم ۲۴ فریم‌برثانیه نشان داده می‌شود.

جمع‌بندی

استفاده از هوش مصنوعی در ساخت تصاویر یا به‌تعبیر توسعه‌دهندگان «اثر هنری» امروزه سروصدای زیادی به‌پا کرده است و سرویس‌های مختلف به‌صورت آنلاین یا با اپلیکیشن‌های بومی قابل نصب روی گوشی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و می‌تواند ایده‌های شما را به‌تصویر بکشد.

اما با‌این‌همه، هنوز مشخص نیست که از دیدگاه تخصصی بتوانیم این خروجی‌ها را نقاشی دیجیتال بنامیم. برای مثال، با دیدگاه افلاطون به هنر که آن را «تقلید» می‌دانست شاید بتوان هوش مصنوعی را هنرمند قرن ۲۱ قلمداد کرد؛ اما هنر فراتراز فقط تقلید است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره نقاشی با هوش مصنوعی چیست؟ آیا تاکنون از سرویس خاصی برای تولید تصویر استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات