بینگ جدید مبتنی‌بر ChatGPT معرفی شد؛ حالا چطور از آن استفاده کنیم؟

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طرحی از نوار جستجوی بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت
برای استفاده از بینگ مجهز به هوش مصنوعی باید به فهرست انتظار بپیوندید. در این مطلب، یاد می‌دهیم چطور زودتر از بقیه به بینگ جدید دسترسی پیدا کنید
تبلیغات

مایکروسافت در مراسم غافل‌گیرانه‌ی دیشب در جمع برخی از خبرنگاران رسانه‌های فناوری نسخه‌ی جدید بینگ مبتنی‌بر هوش مصنوعی را رونمایی کرد که به‌ادعای ردموندی‌ها‌، قرار است پس از ۲۰ سال دوران جدیدی برای موتورهای جست‌و‌جو رقم بزند. این موتور جست‌وجو «بینگ جدید» (New Bing) نام دارد و از نسخه‌ی پیشرفته‌تر ChatGPT استفاده می کند. درحال‌حاضر، بینگ جدید به‌صورت محدود در‌دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است تا به‌کمک بازخوردهای آن‌ها، ریسک‌ها و ضعف‌های مدل هوش مصنوعی کاهش یابد.

بینگ جدید با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT معرفی شد؛ مایکروسافت ترمز گوگل را می‌کشد؟
بینگ جدید با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT معرفی شد؛ مایکروسافت ترمز گوگل را می‌کشد؟
مطالعه '3

اگرچه سال‌‌ها است بینگ با اختلاف زیاد از موتور جست‌وجوی گوگل عقب است، تصمیم مایکروسافت به استفاده از چت‌بات در بینگ آن‌ هم چت‌باتی که چند ماهی است با قابلیت‌هایش کل اینترنت را شگفت‌زده کرده، می‌تواند موج جدیدی از علاقه و کنجکاوی را بین کاربران ایجاد کند. من هم یکی از همین کاربرانی هستم که بی‌صبرانه منتظرم به بینگ جدید دسترسی پیدا کنم و فکر می‌کنم آینده‌ی جست‌وجو در اینترنت واقعا در آستانه‌ی دگردیسی بزرگی قرار گرفته است.

اگر شما هم مثل من دوست دارید هرچه‌سریع‌تر به نسخه‌ی جدید بینگ مبتنی‌بر ChatGPT دسترسی پیدا کنید، باید به فهرست انتظار بپیوندید. در‌ادامه شما را با نحوه‌ی ثبت‌نام در فهرست انتظار و راهکارهایی برای جلوافتادن از کاربران حاضر در این فهرست آشنا خواهم کرد.

به فهرست انتظار بینگ جدید بپیوندید

اگر می‌خواهید نسخه‌ی آزمایشی و محدود بینگ جدید را تا پیش از عرضه‌ی عمومی تجربه کنید، از دسکتاپ به لینک https://www.bing.com/new بروید و روی دکمه‌ی آبی «Join the waitlist» کلیک کنید.

اسکرین‌شات صفحه لیست انتظار بینگ جدید مایکروسافت

برای اینکه بتوانید به این فهرست ملحق شوید، باید ابتدا با کلیک روی گزینه‌ی Sing in وارد حساب مایکروسافتتان شوید. فقط فراموش نکنید که برای اضافه‌‌شدن به فهرست انتظار لازم است IP ایران را به کشور دیگری تغییر دهید. اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، با پیام «Great! You're on the waitlist» روبه‌رو خواهید شد.

درضمن، در صفحه‌ی فهرست انتظار می‌توانید چند نمونه از سؤال و جواب‌هایی بینگ جدید را مشاهده کنید تا هیجانتان برای روزی که نوبت به شما رسید، بیشتر شود. برای مثال، در بین نمونه‌ها می‌بینیم که چطور بینگ جدید در چند ثانیه کد جاوااسکریپتی برای بازی دوز تولید می‌کند یا در چند جمله، خلاصه‌ای از تاریخ شهر رُم ارائه می‌دهد که برای کودک ده‌ساله درک‌کردنی باشد و در همان حال که دارد این خلاصه را می‌نویسد، لینک منابعی را به شما نشان می‌دهد که از آن استفاده کرده است (مثلاً ویکی‌پدیا و natgeokids.com). از من به شما نصیحت، روی گزینه‌ی Joke کلیک نکنید چون با جوک‌های به‌شدت بی‌مزه‌ای رو‌به‌رو خواهید شد!

اسکرین‌شات از بینگ جدید درحال تولید کد جاوااسکریپت برای بازی دوز

چطور زودتر از دیگران به بینگ جدید دسترسی پیدا کنیم؟

مایکروسافت در اقدامی منفعت‌طلبانه و برای بازاریابی محصولات خود، دو راه پیش روی شما گذاشته تا انتخابتان از بین احتمالاً میلیون‌ها کاربر دیگر حاضر در فهرست انتظار سریع‌تر اتفاق بیفتد. بعد از اینکه روی دکمه‌ی آبی کلیک کردید و با موفقیت به فهرست انتظار اضافه شدید، دکمه‌ی جدیدی خواهید دید که می‌گوید به بینگ جدید سریع‌تر دسترسی پیدا کنید. اگر روی این دکمه کلیک کنید، دو راهکار زیر برایتان نمایش داده خواهد شد تا میزان وفاداری‌تان به برند مایکروسافت را ثابت کنید:

۱. روی کامپیوترتان از پیش‌فرض‌های مایکروسافت استفاده کنید. این گزینه از شما می‌خواهد موتور جست‌وجوی اصلی و پیش‌فرض خود را چه در مک و چه در ویندوز، بینگ انتخاب کنید. اگر در مک روی این گزینه کلیک کنید، به صفحه‌ی دانلود Bing Wallpaper منتقل می‌شوید تا با دانلود و نصب آن، افزونه‌ی بینگ به سافاری اضافه شود.

اسکرین‌شات از صفحه لیست انتظار و دسترسی سریع‌تر به بینگ
برای دسترسی سریع‌تر به بینگ جدید، روی دکمه آبی کلیک کنید

۲. کد QR را برای نصب اپلیکیشن مایکروسافت بینگ اسکن کنید. برای این کار، با دوربین گوشی یا تبلت کد QR نمایش‌داده‌شده را اسکن کنید تا اپلیکیشن بینگ روی iOS یا اندروید شروع به دانلود و نصب شود.

اسکرین‌شات از کد QR اپلیکیشن بینگ

فقط حواستان باشد که وقتی از این دو گزینه استفاده می‌کنید، حتماً با اکانت مایکروسافت وارد شده باشید؛ وگرنه نوبت شما در فهرست انتظار جابه‌جا نخواهد شد. مایکروسافت هنوز اعلام نکرده است که چقدر باید در این فهرست منتظر بمانید و فقط به گفتن این جمله بسنده کرده است: «قصد داریم در هفته‌های آینده، دسترسی میلیون‌ها نفر را به نسخه‌ی آزمایشی ممکن کنیم.»

به‌گفته‌ی مایکروسافت، به‌محض اینکه در فهرست انتظار نوبت به شما برسد، ایمیلی دریافت خواهید کرد و بعد می‌توانید با رفتن به لینک Bing.com، به تجربه‌ی جدید چت با موتور جست‌وجو دسترسی پیدا کنید. اگر شما زودتر از من به بینگ جدید دسترسی پیدا کردید، لطفاً در بخش نظرات تجربه‌تان را با این موتور جست‌وجو به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات