بیل گیتس از آثار غیرقابل‌بازگشت کرونا روی نحوه کار مردم می‌گوید

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار شناخته‌شده مایکروسافت، اخیرا به بیان اظهاراتی درمورد آثار همه‌گیری ویروس کرونا روی جوانب مختلف زندگی روزمره‌ی مردم پرداخته است.
تبلیغات

بیل گیتس هفته‌ی گذشته با شرکت در مصاحبه‌ای ویدئویی در لینکدین، به صحبت درمورد بحران فعلی بهداشتی در سراسر دنیا پرداخت. این مصاحبه به‌صورت زنده پخش شد و حدودا ۲۲ دقیقه طول کشید که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید آن را با مراجعه به این صفحه مشاهده کنید. 

گیتس در مصاحبه‌ی جدید خود به نقش دولت آمریکا در مدیریت شرایط بحرانی این کشور به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرده است. او همچنین ضمن اشاره به آثار متعدد کرونا روی اقتصاد به بررسی مباحث و چالش‌های دیگری پرداخته است که امروزه تقریبا همه‌ی ما در سراسر دنیا مجبور به دست‌و‌پنجه نرم کردن با آن‌ها هستیم. بیل گیتس در قسمتی از مصاحبه‌‌اش دیدگاه خود را در رابطه با این موضوع که احتمال دارد مردم پس از اتمام شرایط قرنطینه‌ی فعلی نیز همچنان بسیاری از فعالیت‌های خودشان را به‌صورت مجازی انجام دهند، پرداخت. 

امروزه بسیاری از کشورها و مناطق مختلف دنیا محدودیت‌هایی سخت‌گیرانه برای مسافرت تدوین و از مردم درخواست کرده‌اند تا حد امکان در خانه بمانند؛ بدین ترتیب امکان اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور مهار کرونا به‌شکل بهتری فراهم می‌شود. به‌دلیل همه‌گیری کرونا دفاتر کاری بسیاری از شرکت‌ها تعطیل شد و به‌همین دلیل کسب‌و‌کارها و مؤسسه‌های آموزشی مجبور شدند خودشان را با شرایط وفق دهند و فعالیت‌هایشان را به‌صورت آنلاین پیش ببرند. 

به‌دلیل خانه‌نشین شدن بسیاری از افراد و نیاز آن‌ها به برقراری ارتباط با یکدیگر، امروزه اهمیت سرویس‌هایی نظیر مایکروسافت تیمز و گوگل میت و زوم و اسلک دوچندان شده و افراد بسیار زیادی در حال استفاده از آن‌ها هستند. این بسترها به مردم امکان می‌دهند از فاصله‌ی دور و به‌شکلی کارآمد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

براساس گفته‌های بیل گیتس، اجبار افراد به کار کردن از راه دور و به‌شکل مجازی می‌تواند آثاری طولانی‌مدت روی نحوه‌ی کار کردن آن‌ها بگذارد؛ آثاری که ظاهرا حتی پس از اتمام قرنطینه نیز پابرجا خواهند ماند. بیل گیتس اعتقاد دارد به‌دلیل تعاملات مجازی افراد با یکدیگر، نحوه‌ی کار کردن آن‌ها دیگر مثل قبل نخواهد شد و با روش‌هایی نوین جایگزین می‌شود؛ حتی اگر کل روند کار کردن‌شان تغییر نکند، حداقل بخش‌هایی از آن دست‌خوش تغییر می‌شود. 

بیل گیتس در بخشی از مصاحبه‌ی خود می‌گوید:

برخی چیزها نظیر سفرهای کاری و تجاری وجود دارند که شک دارم هرگز به حالت قبل برگردند. قطعا همچنان شاهد سفرهای کاری خواهیم بود؛ اما به‌میزان کمتر.

گیتس همچنین در مصاحبه‌ی جدید به بیان دیدگاهش درمورد مجازی ماندن برخی چیزها حتی پس از اتمام قرنطینه و شرایط بحرانی فعلی، پرداخته است. او در این رابطه می‌گوید:

در رابطه با دبیرستان‌ها من فکر می‌کنم فعالیت‌های اجتماعی نظیر دوست پیدا کردن و وقت گذراندن با آن‌ها که برای انجام دادن‌شان باید به‌صورت فیزیکی حضور داشته باشید، کاملا غیرقابل‌جایگزینی هستند و به همان حالت همیشه باقی می‌مانند. از طرفی دیگر در حوزه‌ی یادگیری باید بگویم که اگر روی دستگاه خود اینترنت داشته باشید و معلم‌تان به‌خوبی بتواند [به‌شکل مجازی] به تدریس مباحث مختلف بپردازد [می‌توانید به‌خوبی درس را یاد بگیرید، همچنین] با درنظرگرفتن این حقیقت که هزینه‌ی این کار در حد تدریس در آزمایشگاه‌های فیزیکی نیست، دیدن استقبال شدید مردم از این موضوع فوق‌العاده است. با این حال معتقد هستم که همه‌ی ما دوست داریم شرایط تحصیلی به‌خصوص در دوره‌ی پیش از دانشگاه به حالت قبل برگردد تا کودکان و نوجوانان به‌خوبی بتوانند نحوه‌ی معاشرت را یاد بگیرند و با دوستان‌شان وقت بگذرانند.

در مصاحبه‌ی جدید بیل گیتس همچنین شاهد اظهارات دیگر او در رابطه با شرایط منحصربه‌فرد فعلی به‌دلیل همه‌گیری کروناویروس هستیم. گیتس از مدتی پیش همکاری با برخی مؤسسه‌ها را شروع کرده است تا در مسیر مهار کووید ۱۹ قدم‌های مثبتی بردارد. به‌لطف کمک‌های مالی بیل گیتس و افرادی دیگر، روند آزمایش واکسن کرونا به‌شکل سریع‌تری پیگیری می‌شود. ظاهرا در حال حاضر متخصصان در حال آزمایش هفت واکسن برای ویروس کرونا هستند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ به‌نظر شما پس از اتمام همه‌گیری ویروس کرونا، نحوه‌ی کار کردن مردم به حالت عادی باز خواهد گشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات