گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی دفاترش در چین را موقتا تعطیل می‌کند

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته‌ی سخن‌گوی گوگل، این شرکت اکنون می‌خواهد مطابق‌با دستورالعمل دولت، تمامی دفاترش در چین را بسته نگه دارد.
تبلیغات

گوگل تأیید کرد به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی دفاتر خود در چین را به‌صورت موقت می‌بندد. اقدام گوگل در تعطیل‌کردن دفاترش، علاوه‌بر خود چین در تایوان و هنگ‌کنگ نیز اعمال می‌شود.

مدتی طولانی است که تمامی ادارات به‌دلیل تعطیلات سال جدید در چین تعطیل هستند؛ اقدامی‌که دولت چین برای کمک به کاهش شیوع ویروس از طریق ترغیب ساکنان به ماندن در داخل خانه و جلوگیری از سفر انجام داد. سخن‌گوی گوگل می‌گوید این شرکت اکنون قصد دارد مطابق‌با دستورالعمل دولت، تمامی دفاترش در چین را بسته نگه دارد. غول فناوری محدودیت‌هایی را برای سفرهای تجاری به چین و هنگ‌کنگ پیاده می‌کند. علاوه‌براین، گوگل درحال مشاوره با کارمندان حال‌حاضر خود در چین است و آن‌دسته از کارمندان این شرکت که اعضای درجه‌یک از خانواده‌شان در حال بازگشت از چین هستند، به‌مدت ۱۴ روز خانه‌نشین خواهند شد و کارشان را از خانه انجام خواهند داد.

اقدام گوگل، تازه‌ترین مورد از تلاش‌های بی‌سابقه‌ی دنیای فناوری برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا به‌شمار می‌آید؛ ویروسی‌که بنابر گفته‌ی مقامات بهداشتی، از شهر ووهان چین منشأ گرفته و تا به‌این‌لحظه با ۶۰۰۰ مورد ابتلا، سبب مرگ حداقل ۱۳۲ نفر شده است. به‌دلیل روابط تنگاتنگ دنیای فناوری با کشور چین، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار اینترنت و مرکز تولید جهان، کارمندان حوزه‌ی فناوری به‌طور مرتب به‌این کشور رفت‌و‌آمد دارند و بیشتر شرکت‌های بزرگ دارای دفاتر متعدد در آن هستند.

اگرچه به‌دلیل تنش‌های تاریخی گوگل با دولت چین، بسیاری از خدمات مبتنی‌بر وب و محبوب این شرکت در چین کار نمی‌کند، غول فناوری چهار دفتر رسمی فعال در این کشور دارد. بسیاری از تیم‌های بخش تولیدی گوگل ازطریق همکاری با کارخانه‌های تولیدی و تأمین‌کنندگان چینی، مسئولیت دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های پیکسل و اسپیکرهای گوگل هوم (Google Home) را برعهده دارند. از همین‌رو گوگل باتکیه‌بر اقدامات خود در صنعت سخت‌افزار، حضور پررنگی در بازار چین دارد.

ویروس کرونا چینی

هر دو شرکت فیسبوک و اپل، این هفته سفر کارمندانشان را به چین محدود کرده‌اند. درواقع، چندروز قبل تیم کوک پس از ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت در جلسه‌ای با سهام‌داران، برنامه‌ی اپل برای اعمال محدودیت‌ها را اعلام کرد. اپل همچنین اظهار داشت حداقل یک فروشگاه خرده‌فروشی را در چین بسته است و به‌طور مرتب دمای بدن کامندانش را کنترل می‌کند. شرکت مستقر در کوپرتینو به‌صورت مؤثری فضای دفاتر و خرده‌فروشی‌های خود را تمیز می‌کند. گوگل هنوز بیانیه‌ی رسمی دررابطه‌با ویروس کرونا منتشر نکرده است.

تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر نیز در زمینه‌ی الکترونیک، تولید خودرو و صنایع حمل‌و‌نقل سفرهای کارمندانشان را به چین محدود کرده و پروژه‌هایشان را به‌حالت‌تعویق درآورده‌اند. حتی استودیوهای فیلم‌سازی و پارک‌های موضوعی دیزنی، فعالیتشان را در چین متوقف کرده‌اند. هم آژانس هوایی یونایتد ایرلاینز (United Airlines) و هم امریکن ایرلاینز (American Airlines) به‌دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار مصرف‌کننده، درحال لغو پروازهای آتی از آمریکا به چین هستند. شرکت‌های مسافرتی بریتیش ایرویز (British Airways) و لوفت‌هانزا (Lufthansa) نیز تمامی پروازها به چین را متوقف کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات