قیمت بیت کوین از مرز ۶۰ هزار دلار فراتر رفت

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
قیمت بیت کوین لحظاتی پیش برای نخستین بار از ۶۰ هزار دلار فراتر رفت.
تبلیغات

دقایقی پیش بیت کوین به‌عنوان پادشاه رمزارزها، بعد از اصلاحی کوتاه‌مدت در اواسط فوریه ۲۰۲۱، توانست از سد تاریخی ۶۰ هزار دلار عبود کند و مجددا به بالاترین رکورد قیمتی‌اش برسد.

معتبرترین رمزارز جهان با رسیدن به قلّه‌ی ۶۰ هزارتایی  حجم بازار خود را به بیش از ۱.۱۱۲ تریلیون دلار رسانده و به موجب آن، بالاتر از شرکت‌هایی همچون فیسبوک، علی بابا، تنسنت و TSMC قرار گرفته است. افزون‌براین، بیت‌کوین با سرعت چشمگیری در حال نزدیک شدن به حجم بازار غول جست‌وجو جهان یعنی گوگل است.

گفتنی است رکورد قبلی بیت کوین ۵۸،۳۳۰ دلار بود که در ۲۱ فوریه (سوم اسفند ۱۳۹۹) به ثبت رسید. از آن زمان بیت‌کوین در میان عدم اطمینان در بازارهای سنتی در مورد انتظارات محرک و تأثیرات مثبت آن‌ها بر بازده اوراق قرضه ایالات متحده، تا محدوده‌ی ۴۳ هزار دلار عقب نشینی کرد. سهام و اغلب رمزارزها در هفته‌های قبلی با کاهش قیمت مواجه شده بودند. رکورد جدید دو روز پس از آن انجام شد که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن، با امضای یک بسته‌ی حمایتی عظیم ۱٫۹ تریلیون دلاری، چک‌هایی با ارزش ۱۴۰۰ دلار را برای شهروندان ایالات متحده ارسال می‌کند. به‌دنبال بسته‌ی حمایتی بایدن، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده به بالاترین سطح در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.

به‌طور کلی، این رکورد تاریخی بعد از اصلاح قیمتی در کم‌تر از سه هفته صورت می‌گیرد و حاکی از آن است که بیت‌کوین قوی‌تر از گذشته، در حال درنوردیدن اهداف قیمتی جدید است. نکته جالب توجه دیگر این است که قیمت یادشده تنها یک روز بعد از ریزش سنگین بازار در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ رخ می‌دهد. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که مدتی است بازار رمزارزها بسیار رونق گرفته و به‌اصطلاح در یک چرخه‌ی کم‌سابقه گاوی قرار گرفته است. در دنیای سرمایه‌گذاری معملا از اصطلاحات Bull (گاو نَر) برای نشان دادن روند صعودی بازار و Bear (خِرس) برای توصیف شرایط ضعیف بازار استفاده می‌شود.

تاکنون، شرکت‌های متعدی از جمله تسلا و مایکرو استراتژی سرمایه‌گذاری هنگفتی روی آینده و چشم‌انداز بیت کوین انجام داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های بزرگ دیگری نیز به سرمایه‌گذاران این رمزارز ملحق شوند.

درانتها مروری بر اخبار رکوردشکنی قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته و نگاهی به‌نظرات کاربران در این مدت خالی از لطف نیست.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی از سوی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات