دوبرابر شدن ارزش بیت کوین در کمتر از یک ماه با گذشتن از سد ۴۰ هزار دلاری

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
بیت کوین پس از رسیدن به قیمت ۴۰ هزار دلاری در شب گذشته و افت موقت، امروز بار دیگر از این سد تاریخی گذشت.
تبلیغات

شب گذشته قیمت بیت کوین برای اولین‌بار از مرز ۴۰ هزار دلار گذشت و پس از سقوط کوتاه مدت تا ۳۷ هزار دلار، لحظاتی پیش دوباره از این سد تاریخی عبور کرد. این یعنی قیمت بیت‌کوین در کمتر از یک ماه بیش از دوبرابر شده است.

بزرگ‌ترین رمزارز جهان که بیشتر طول سال ۲۰۲۰ با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار معامله می‌شد، از اوایل اکتبر (مهر-آبان) رشد سریع خود را آغاز کرد و تا انتهای نوامبر (آبان-آذر) توانست از رکورد پیشین تاریخی خود در سال ۲۰۱۷ یعنی قیمت ۱۹ هزار دلار عبور کند.

رشد قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر باعث شده است که ارزش بازار (Market Cap) این ارز دیجیتال از ارزش بازار شرکت‌ها و موسسات مالی چون مسترکارت، ویزا، جی‌پی مورگان، برکشایر هاتاوی و علی بابا عبور کند. باتوجه به آمار AssetDash، بیت کوین با ارزش بازار حدود ۷۵۵ میلیارد دلاری فاصله‌ی چندانی با عبور از ازش بازار فیسبوک و تسلا ندارد.

هم‌زمان با صعود بیت کوین، قیمت سایر ارزهای دیجیتال (آلت کوین‌ها) نیز جهش قابل‌توجهی داشته است؛ به‌طوری که شب گذشته مجموع ارزش بازار رمزارزها از یک تریلیون دلار گذشت.

تحلیل‌گران بازار سرمایه درباره‌ی قیمت فعلی و ادامه‌ی رشد ارزش بیت کوین در آینده اختلاف‌نظر دارند. ازطرفی عده‌ای با یادآورشدن شرایط سال ۲۰۱۷، قیمت فعلی بیت کوین را حباب و به‌دلیل خرید ناشی از FOMO (ترس از جا ماندن) مردم عادی می‌دانند. در طرف دیگر اما عده‌ای عقیده دارند رشد قیمت امسال ناشی از ورود شرکت‌ها و موسسات است و هنوز وارد فاز FOMO نشده‌ایم.

چندی پیش شرکت خدمات مالی جی پی مورگان پیش‌بینی کرده بود قیمت بیت کوین در درازمدت ممکن است تا ۱۴۶ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

(در زمان آغاز نگارش این مطلب، هر بیتکوین حدود ۴۰ هزار دلار و در زمان انتشار آن حدود ۴۱ هزار قیمت داشت. رکورد تاریخی (ATH) اکنون برابر با ۴۱٫۵۰۰ دلار است.)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات