جاستین سان برای نهار با وارن بافت ۴/۵۷ میلیون دلار می‌پردازد

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
مطالعه 5 دقیقه
جاستین سان از کارآفرین‌های پیش‌گام دنیای رمزارز قصد دارد برای نهار با دشمن بزرگ رمزارزها یعنی وارن بافت، ۴/۵۷ میلیون دلار بپردازد.
تبلیغات

در جریان یک مزایده‌ی خیریه برای نهار با سرمایه‌گذار مشهور جهان، وارن بافت، یکی از جوان‌ترین کارآفرینان کنونی یعنی جاستین سان پیروز شد. سان در صنعت رمزارز فعالیت می‌کند و با پیشنهاد ۴/۵۷ میلیون دلاری توانست پیروز مزایده شود. نکته‌ی جالب اینکه وارن بافت همیشه از مخالفان بزرگ رمزارزها بوده و حتی بیت کوین را به سمی کشنده تشبیه کرده است.

سان در سال ۲۰۱۷ سرویس Tronix را راه‌اندازی کرد که به‌نام Tron و TRX هم شناخته می‌شود. ارزش بازار دستاورد او اکنون ۲/۵۶ میلیارد دلار است و طبق آمار Coinmarketcap ترون در جایگاه دهم برترین رمزارزها قرار دارد. کارآفرین ۲۸ ساله‌ی چینی امید دارد تا در جلسه با وارن بافت با او درباره‌ی فناوری‌های زیرساختی رمزارز یعنی بلاک‌چین صحبت کند. بافت هم اعلام کرد که از دیدار با سان و دوستانش استقبال می‌کند.

بنیان‌گذار ترون در مصاحبه‌ای تلفنی با بلومبرگ پیرامون جلسه‌ی پیش‌رو گفت:

تغییر عقیده و نظر در میان سرمایه‌گذاران رخدادی مرسوم است. به‌علاوه زمانی‌که افراد زیادی یک فناوری را دست‌کم بگیرند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر خواهند بود.
ترون

جاستین سان، سوم ژوئن در توییتی با تأیید پیروزی در مزایده‌ی نهار با وارن بافت گفته بود:

من به‌صورت رسمی اعلام می‌کنم که پیروز بیستمین رقابت سالانه‌ی خیریه‌ی نهار با وارن بافت شدم. من همچنین از پیش‌گامان صنعت بلاک‌چین دعوت می‌کنم تا با غول دنیای سرمایه‌گذاری دیدار کنند. امیدوار هستم که دیدار پیش رو به سود همه پیش برود.

بافت و دوستانش رمزارزها و خصوصا بیت کوین را خطرناک می‌دانند

بافت و شریک قدیمی تجاری‌اش، چارلز مانگر همیشه از منتقدان جدی رمزارزها بوده‌اند. مانگر ۹۵ ساله بیت کوین را «سم خطرناک» می‌خواند. البته بافت هم که هیچ ارزش افزوده‌ای برای دارایی‌های همچون بیت کوین متصور نیست، در مصاحبه‌ای با CNBC در ابتدای سال جاری، بلاک‌چین را یک «فناوری مهم» خواند.

سان نامه‌ای سرگشاده به جامعه‌ی رمزارز نوشت و در آن از ملاقات با بافت صحبت کرد. در بخش‌هایی از نامه می‌خوانیم:

حتی یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذارهای کل تاریخ هم می‌‌تواند برخی اوقات یک موج مهم را از دست بدهد. بافت قبلا هم به شکست‌هایی اعتراف کرده است. او پرداخت هزینه‌ی بیش‌ازحد در سرمایه‌گذاری Kraft Heinz و همچنین شکست در درک ظرفیت‌های آمازون، آلفابت و حتی اپل را تأیید می‌کند.

خیریه‌ی Glide

مزایده‌ی سالانه‌ی نهار با وارن بافت برای جذب سرمایه‌ی خیریه‌ای د‌ر سان‌فرانسیسکو به‌نام Glide انجام می‌شود. در سال‌های گذشته بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه برای این خیریه جمع‌آوری شد و هر سال نیز مبلغ مزایده افزایش پیدا می‌کند. گلاید اهدافی همچون فراهم کردن غذا برای افراد بی‌خانمان، پشتیبانی از قربانیان خشونت داخلی و کمک به پیدا کردن سرپناه برای نیازمندان را دنبال می‌کند.

وارن بافت

وارن بافت در یک مصاحبه‌ی ایمیلی، نظر خود را درباره‌ی مزایده‌ی امسال اعلام کرد:

من از پیروزی جاستین سان در رویداد مزایده‌ی نهار خوشحال شدم و از دیدار با او دوستانش استقبال می‌کنم. ما اوقات خوشی را سپری خواهیم کرد و گلاید نیز از سرمایه‌‌ی جذب‌شده برای کمک به هزاران نفر استفاده می‌کند.

در میان پیروزهای مزایده‌های قبلی افرادی همچون دیوید اینهورن از گرین‌لایت کپیتال به چشم می‌‌‌خورند. او در سال ۲۰۰۳ پیروز مزایده‌ی نهار با وارن بافت شد. تد وشلر از افراد مشهور دیگر در فهرست است که دو بار موفق به پیروزی در مزایده شد. شرکت وارن بافت به‌نام برکشایر هاتاوی بعدا او را به‌عنوان یک مدیر سرمایه‌گذاری استخدام کرد. پیروز مزایده‌ی امسال، رقمی ۳۸ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۸ ثبت کرد.

سان امیدوار است نظر بافت را درباره‌ی رمزارزها تغییر دهد

سان قبلا استارتاپی به نام Peiwo تأسیس کرده بود که به‌عنوان اسنپ‌چت چینی‌ها شناخته می‌شد و میلیون‌ها کاربر داشت. او سپس با استفاده از پلتفرم اتریوم توکن ترون را توسعه داد و وایت‌پیپر آن را نیز با استفاده از مقاله‌های برخی استارتاپ‌های مشابه نوشت. او سال گذشته اپلیکیشن محبوب اشتراک فایل بیت‌تورنت را به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار خرید. او سپس توکنی به‌نام BTT معرفی کرد که قابلیت اجرا در پلتفرم‌های بیت‌تورنت و ترون را به‌صورت هم‌زمان داشت و در همان ابتدای عرضه، با استقبال بالای کاربران روبه‌رو شد. بیت‌تورنت در جدیدترین برنامه‌ی توسعه‌ای خود به کاربران امکان ذخیره‌سازی فایل در شبکه‌ای توزیع‌شده از چندین کامپیوتر را می‌دهد.

سال

برنده

مبلغ پیروز مزایده (دلار)

۲۰۰۰

ناشناس

۲۵،۰۰۰

۲۰۰۱

ناشناس

۱۸،۰۰۰

۲۰۰۲

ناشناس

۲۵،۰۰۰

۲۰۰۳

دیوید اینهورن از گرین‌لایت کپیتال

۲۵۰،۱۰۰

۲۰۰۴

جیسون چائو از سنگاپور

۲۰۲،۱۰۰

۲۰۰۵

ناشناس

۳۵۱،۱۰۰

۲۰۰۶

یانگپینگ دوان از کالیفرنیا

۶۲۰،۱۰۰

۲۰۰۷

مونیش پابرای، گای اسپایر، هارینا کاپور

۶۵۰،۱۰۰

۲۰۰۸

ژائو دانیانگ از پیور هارت

۲،۱۱۰،۱۰۰

۲۰۰۹

سالیدا کپیتال، کانادا

۱،۶۸۰،۳۰۰

۲۰۱۰

تد وشلر

۲،۶۲۶،۳۱۱

۲۰۱۱

تد وشلر

۲،۶۲۶،۴۱۱

۲۰۱۲

ناشناس

۳،۴۵۶،۷۸۹

۲۰۱۳

ناشناس

۱،۰۰۰،۱۰۰

۲۰۱۴

اندی چوا از سنگاپور

۲،۱۶۶،۷۶۶

۲۰۱۵

ژو یه از دالیان زئوس

۲،۳۴۵،۶۷۸

۲۰۱۶

ناشناس

۳،۴۵۶،۷۸۹

۲۰۱۷

ناشناس

۲،۶۷۹،۰۰۱

۲۰۱۸

ناشناس

۳،۳۰۰،۱۰۰

۲۰۱۹

جاستین سان

۴،۵۶۷،۸۸۸

آمار برنده‌های قبلی مزایده نهار با وارن بافت

بازی

ارز دیجیتال

جاستین سان از سوی عموم کاربران و علاقه‌مندان دنیای فناوری به فردی فعال در حوزه‌ی رمزارز شهرت دارد. او خودش می‌گوید که سرمایه‌گذاری در سهام سنتی و مطالعه پیرامون آن‌ها نیز بخشی از برنامه‌هایش را اشغال می‌کند. به‌هرحال او امید دارد تا در جریان نهار با وارن بافت برخی از استراتژی‌های او در سرمایه‌گذاری را نیز بیاموزد. زمان و مکان نهار مذکور هنوز مشخص نیست، اما سان رستوران استیک Smith & Wollensky را پیش‌بینی می‌کند.

میهمان وارن بافت در نهار بزرگ، اجازه‌ی همراه داشتن حداکثر هفت نفر میهمان دارد. سان از میان دوستان نزدیک و همچنین تأثیرگذارترین افراد حوزه‌ی رمزارز برای همراهی دعوت خواهد کرد. به‌هرحال او چالش بزرگی برای متقاعد کردن سرمایه‌گذار ۸۸ ساله نسبت به حوزه‌ی رمزارز در پیش دارد. شایان ذکر است بافت در جریان جلسه با سهام‌داران در سال ۲۰۱۸ گفته بود:

رمزارزها درنهایت به پیامدهایی ناگوار منجر می‌شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات