وارن بافت چه کسی را برجسته‌ترین کارآفرین کنونی می‌داند

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر توانمند آمازون تحسین سرمایه‌گذار افسانه‌ای، وارن بافت را برانگیخته است. جف بزوس توانسته به‌خوبی به‌طور هم‌زمان بر بازار تجارت‌ الکترونیک و رایانش  ابری مسلط شود.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین بازرگانان تمام دوران از بازرگان بزرگ دیگری تعریف می‌کند. وارن بافِت افسانه‌ای به CNBC گفته است که جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل آمازون، «برجسته‌ترین بازرگان عصر ما است» وی افزوده که همتایی برای جف بزوس سراغ ندارد.

وارن بافت که به پیشگوی اوماها (زادگاه وی) مشهور است به‌طور ویژه‌ای تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته که جف بزوس توانسته است به‌خوبی به‌طور هم‌زمان بر بازار تجارت‌ الکترونیک و رایانش ابری مسلط شود. او می‌گوید: «هرگز کسی را ندیده است که هم‌زمان در دو نوع کسب‌وکار موفق شود که از نظر نوع مشتری و نوع فعالیتت کاملاُ متفاوت هستند» 

شرکت آمازون به‌تازگی گزارش داده است که درآمدهای سه‌ماهه‌ی نخست امسال این کمپانی نسبت به سایر رقبا، در رتبه‌های اول قرار دارد. در گزارش مالی، رئیس امور مالی آمازون، برایان اولسافسکی فلسفه‌‌ی سرمایه‌گذاری داخلی شرکت را چنین تشریح کرده است: «اکنون فرصت‌های بزرگ فراوانی پیش ‌روی خود می‌بینیم و به تجمیع سرمایه‌گذاری‌ها برای پیگیری این فرصت‌ها ادامه می‌دهیم.» آمازون به دنبال «چیزهایی است که مشتریان دوست دارند، قابلیت رشد و بزرگ شدن دارند، بازگشت سرمایه‌ی خوبی دارند و پایا هستند و تا ده‌ها سال ماندگارند»

مقاله‌های مرتبط:

    این گزارش مالی برای بازار وال‌استریت هم خوشایند بوده است. آمازون بهترین شرکت از نظر پلتفرم تجارت الکترونیک محسوب می‌شود؛ اما بیشتر سوددهی شرکت از سرویس‌های اینترنتی این کمپانی ناشی می‌شود. صنعت هاستینگ‌ ابری آن رشد که رقبا نوید می‌دهند ندارد؛ اما همچنان آمازون به‌عنوان رهبر در این بازار عمل کرده است. ۸۹۰ میلیون دلار از مجموع کل سود عملیاتی ۱.۰۱ میلیارد دلاری آمازون از خدمات تحت‌ وب این شرکت ناشی می‌شود که از نظر فنی از قول جرمی اوون سردبیر شرکت رسانه‌ای مارکت‌واچ «دومین» کسب‌وکار آمازون به‌حساب می‌آید. اوون معتقد است «با دو کسب‌وکار عظیم در یک شرکت روبه‌رو هستیم؛ یکی از آن‌ها فروش بالا اما حاشیه‌ی سود کمی دارد و دیگری فروش کلی پایین اما حاشیه‌ی سود بالایی دارد که البته از سرعت رشد بالاتری هم برخوردار است.» 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات