سرمایه‌‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری هواوی در بخش تحقیق و توسعه

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
هواوی قصد دارد بودجه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری در هر سال، برای بخش تحقیق‌ و‌ توسعه در نظر بگیرد.
تبلیغات

در حال حاضر، هواوی یکی از شرکت‌های بزرگ چینی است که در حوزه‌ی تحقیق‌ و‌ توسعه، نسبت به سایر شرکت‌های چینی به میزان خوبی سرمایه‌گذاری می‌کند. براساس آخرین خبرها، ظاهرا هواوی اهداف جدید و بلندپروازانه‌تری را دنبال می‌کند.

تائو جینگون، مدیر ارشد فناوری اطلاعات هواوی در نشست اقتصادی Summit Plateau Summit Tibet در مورد اهداف آتی هواوی صحبت کرد. انتظار می‌رود هواوی، رویکردها و استراتژی‌های جدیدی را در حوزه‌های سبک زندگی دیجیتال، ارتباطات دیجیتال، امنیت عمومی، خدمات عمومی و مهارت‌های جدید دیجیتال دنبال کند.

تائو جینگون، مدیر ارشد فناوری اطلاعات اعلام کرد که هواوی هر سال حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد فروش خود را در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌کند؛ طی ۱۰ سال گذشته، بیش از ۳۰۰ میلیارد یوان (برابر با ۴۴ میلیارد دلار) بودجه، صرف بخش تحقیق‌ و توسعه کرده است. تائو جینگون در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد که هواوی قصد دارد رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار در هر سال برای بخش تحقیق و توسعه بودجه درنظر بگیرد و روی حوزه‌ی تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند تا بتواند با گسترش تحقیقات خود، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری را به بازار معرفی کند. براساس گزارش مالی Huawei در سال ۲۰۱۷، حدود ۸۰.۰۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه‌ی این شرکت مشغول فعالیت بودند که در مجموع حدود ۴۵ درصد کارمندان شرکت را تشکیل می‌دادند.

هزینه‌های مربوط به بخش تحقیق و توسعه، ۱۳ میلیارد دلار و تقریبا حدود ۱۴.۹ درصد از کل درآمد هواوی گزارش شد. مجموع هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه در دهه‌ی گذشته،  ۵۸ میلیارد دلار بوده است. هواوی از نظر سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق‌ و‌ توسعه‌ رتبه‌ی سوم جهان را از آن خود کرده و بعد از شرکت‌هایی همچون آمازون و آلفابت گوگل قرار دارد. تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۶، هواوی در مجموع ۷۴.۳۰۷ پتنت ثبت کرده است که ۶۰.۹۴۱ پتنت‌های چینی و ۴۸.۷۵۸ پتنت خارجی بوده‌اند که حدود ۹۰ درصد آنها ثبت اختراع هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات