مک پرو، کامپیوتر رومیزی جدید اپل، گران‌تر از بی‌ ام‌ و سری 3 است

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مک پرو، کامپیوتر جدید رومیزی اپل، با قیمت پایه‌ی حدودا ۶،۰۰۰ دلاری عرضه شد. اگر بخواهید از تمامی امکانات سفارشی این کامپیوتر رومیزی گران‌قیمت بهره ببرید، باید هزینه‌ای بیشتر از خرید خودرویی لوکس بپردازید.
تبلیغات

بی‌ام‌و سازنده مشهور خودروهای لوکس است که محصولاتش گاهی با عنوان «ماشین رانندگی غایی» شناخته می‌شوند. ناگفته نماند استیو جابز هم زمانی از کامپیوتر به‌عنوان «دوچرخه‌ای برای ذهن» یاد کرده بود. به‌هر‌حال، مک پرو، تازه‌ترین کامپیوتر رومیزی اپل که اتفاقا هیاهوی بسیاری هم برپا کرده است و کاربران بسیاری نیز مدت‌ها منتظر رونمایی آن بودند، نه‌تنها از تمام دوچرخه‌هایی که می‌شناسیم گران‌بها‌تر است؛ بلکه قیمت خریدش حتی از بی‌ام‌و سری ۳ جدید نیز گران‌تر خواهد بود.

مک پرو که اواخر بهار امسال رونمایی شده بود، اولین‌بار روز سه‌شنبه ۱۹ آذر با قیمت ۵،۹۹۹ برای مدل پایه دلار در سایت اپل قرار گرفت و بسیاری از توسعه‌دهندگان یا انیمیشن‌سازان و تولید‌کنندگان موسیقی را وسوسه کرد آن را بخرند. بااین‌حال، این تازه شروع ماجرا است و اگر تصمیم بگیرید از تمامی امکانات سفارشی مک پرو مانند پردازنده ۲/۵ گیگاهرتزی و ۲۸ هسته‌ای اینتل، حافظه‌ی ۱/۵ ترابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی چهار ترابایتی و دو کارت گرافیک ۳۲ گیگابایتی آن استفاده کنید، قیمت این کامپیوتر رومیزی به رقم باورنکردنی ۵۰،۱۹۹ دلار خواهد رسید؛ در‌حالی‌که قیمت پایه‌ی یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و سری ۳ فقط ۴۰،۷۵۰ دلار است.

اگرچه اپل با سخاوتمندی بسیار یک صفحه‌کلید و ماوس مدل مجیک ۲ و یک کابل شارژ رایگان در بسته‌بندی مک پرو قرار داده است، در کمال تعجب این کامپیوتر گران‌بها فاقد نمایشگر است. اگر تصمیم گرفته‌اید نمایشگر جدید Pro Display XDR که اپل مختص مک پرو طراحی کرده است، به‌همراه گلسی با بافت نانو و پایه‌ی مخصوص آن را بخرید، باید ۶،۹۹۸ دلار دیگر بپردازید که مجموع هزینه را به ۵۷،۱۹۷ دلار افزایش می‌دهد. ناگفته نماند با درنظرگرفتن مالیات، این مبلغ به ۶۲،۲۷۳ دلار خواهد رسید که حتی از یک دستگاه بی‌ام‌و X5 هم گران‌تر است.

واضح است افراد کمی حاضرند چنین هزینه‌ی گزافی برای خرید کامپیوتر بپردازند و تنها ممکن است میلیونرها آن را بخرند. باوجوداین، باید پذیرفت اپل این روزها شرکت فروشنده کالاهای لوکس است. اگر هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم گرفته‌اید کامپیوتر رومیزی جدید اپل را بخرید و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی برایش بپردازید، مک مینی با قیمت حدودی ۳،۰۰۰ دلار گزینه‌ی معقول و مناسبی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات