دوربین جدید تشخیص عمق اینتل RealSense محدوده‌ی عملکردی دوبرابر بزرگ‌تر از نسل قبل دارد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل نسل جدید دوربین‌‌های تشخیص عمق موسوم به RealSense را معرفی کرد که محدوده‌ی عملکردی و دقت دوبرابر بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی دارد.
تبلیغات

دوربین‌های تشخیص عمق اینتل RealSense کاربردهای زیادی خصوصا در حوزه‌ی رباتیک دارند. به‌‌عنوان مثال از آن‌ها برای افزودن دید سه‌بعدی به ربات‌ها و کمک کردن به مسیریابی بدون نیاز به GPS استفاده می‌شود. غول دنیای پردازنده اکنون نسخه‌ی جدید دوربین خود را معرفی کرده است که به‌نام D455 عرضه خواهد شد. این دوربین محدوده‌ی عملکردی بلندتر و دقت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. درواقع دقت و محدوده‌ی عملکرد D455 را می‌توان دوبرابر مدل‌های قبلی دانست.

محدوده‌ی عملکردی بهینه در دوربین جدید اینتل، ۶ متر بیان می‌شود و درنتیجه می‌توان دو برابر بودن آن را نسبت به مدل کنونی D400 تأیید کرد. اینتل می‌گوید افزایش محدوده و برد عملکرد، هیچ تأثیری روی میدان دید دوربین RealSense جدید ندارد. به‌علاوه، D455 با شاتر گلوبال برای حسگرهای عمق و RGB عرضه می‌شود که نه‌تنها ارتباط بین جریان‌های داده‌ای متنوع دریافت‌شده در دوربین استریو را بهبود می‌بخشد، بلکه شفافیت رنگ را نیز افزایش می‌دهد. به‌خاطر همین تمرکز روی بهبود رنگ در نسخه‌ی جدید و بهینه‌سازی‌های طراحی آن، دوربین D455 در شرایط نوری متنوع، عملکرد قابل‌توجهی دارد.

اینتل می‌گوید دوربین D455 با هدف افزایش آزادی توسعه‌دهنده‌ها برای ساختن محصولات مبتنی بر بینایی کامپیوتری توسعه یافت. محصولاتی که نیاز به درک، تعامل و یادگیری از محیط اطراف دارند. به‌عنوان مثال در کاربردهای خودکار، دید عمیق‌تر به ربات امکان می‌دهد تا تصمیم‌های حیاتی را سریع‌تر و بهتر اتخاذ کند و موانع را به‌خوبی دور بزند. در کاربردهای درمانی نیز می‌توان از دوربین RealSense استفاده و بسته به محیط، به بیماران نظارت کرد. دوربین جدید RealSense اینتل با کاربردهای جامع و قیمت مناسب عرضه می‌شود و توسعه‌دهنده‌ها با پرداخت هزینه‌ای معقول، امکان بهره‌برداری از قابلیت‌های آن را خواهند داشت. دوربین RealSense جدید اینتل با برچسب قیمت ۲۳۹ دلار اکنون برای پیش‌خرید آماده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات