استارتاپ های سیلیکون ولی چگونه استعدادها را جذب می‌کنند

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از دلایل موفقیت استارتاپ‌ها استخدام کردن و نگه داشتن استعدادهای برتر است. استارتاپ‌های سیلیکون‌ولی نیز از استراتژی‌های قدرتمند برای این کار استفاده می‌کنند.
تبلیغات

سیلیکون‌ولی بزرگ‌ترین منبع استعدادهای تکنولوژی در دنیا است. اما تقاضا برای استخدام این افراد به‌اندازه‌ای بالا است که شرکت‌ها برای جذب کردن و نگه‌داشتن آن‌ها باید از روش‌های خلاقانه استفاده کنند. در غیر این صورت این افراد خسته و جذب محیط‌های کاری هیجان‌انگیزتر می‌شوند. دو استارتاپ سیلیکون‌ولی بدون در نظر گرفتن حقوق بالا از روش‌های جالبی برای جذب و نگهداری نیروی مورد نظر خود استفاده می‌کنند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم:

hiring

انگیزه دادن و ایجاد فرصت برای رشد

با افزایش ۷۵ درصدی درآمد حاصل از کسب‌و‌کارهای سابسکریپشن (پرداخت پول به‌اندازه‌ی استفاده از امکانات دلخواه) نیاز به مهندسان و افرادی که در زمینه‌ی فروش و بازاریابی تخصص دارند افزایش پیدا کرده است. استارتاپ آناپلن (Anaplan) از روش‌ها قدرتمندی برای جذب و نگهداری استعدادهای مورد نظر خود استفاده می‌کند. این استارتاپ یک تیم استعدادیابی قدرتمند دارد که می‌دانند چگونه باید نیروهای مورد نظر خود را شناسایی کنند. نیروهای مورد نظر آن‌ها استعدادهایی هستند که در شرکت‌های دیگر کار می‌کنند و قصد ندارند شغل خود را تغییر دهند. یک برنامه‌ی دوستانه و خانوادگی برای انگیزه دادن به کارمندانی که کاندیداهای موفق را جذب می‌کنند، یک مأموریت قانع‌کننده، استفاده از خلاقیت و مهیا شدن فرصت رشد از امکاناتی هستند که این استارتاپ در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد. آناپلن به دنبال افرادی با ویژگی‌های خاص است. کسانی که بتوانند کارها را تمام و کمال انجام دهند، هدفمند هستند و می‌خواهند به موفقیت برسند و همچنین مهارت کار کردن با دیگران را دارند. آن‌ها دنبال مهندسانی هستند که در گذشته محصولات مشابه با استارتاپ آن‌ها تولید کرده و متخصصان فروشی که محصولات مشابه فروخته‌اند.

آن‌ها با چالش‌های زیادی در استخدام نیروی جدید در سان‌فرانسیسکو همراه هستند زیرا اغلب افرادی که مراجعه می‌کنند حقوق‌های بالا درخواست می‌کنند. بنابراین باید روی مواردی مانند داشتن آینده‌ی خوب کاری برای توسعه و تعادل مناسب میان کار و زندگی تمرکز کنند تا بتوانند نیروهای با استعداد را سمت خود جذب کنند.

hiring

عرضه‌ی سهام و مالکیت

استارتاپ Y Media Labs یک آژانس دیجیتالی فعال در زمینه‌ی خدمات موبایل در کالیفرنیا است. آن‌ها در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰ درصد رشد داشته‌اند و می‌خواهند نیروهای جدیدی را به تیم کاری خود اضافه کنند. مهندسان، طراح‌ها، استارتژیست‌های محصول و مدیران حسابداری از جمله‌ی نیروهای مورد نظر این شرکت برای استخدام هستند. آن‌ها نیروهای مورد نظر خود را از آژانس‌های دیگر، استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی مانند مانند اپل استخدام کرده‌اند و همچنین قصد دارند نیروهایی از گوگل، فیسبوک و اوبر را به مجموعه‌ی خود اضافه کنند. این استارتاپ نمی‌تواند از نظر حقوق با این شرکت‌ها رقابت کند اما وعده‌ی رشد کسب‌وکار و دادن سهام به کارمندان از جمله مزایای رقابتی آن‌ها به شمار می‌رود. این استارتاپ نرخ بالایی در نگهداری کارمندان دارد و طبق گفته‌ی مدیرعامل آن تا به حال موفق شده‌اند ۸۹ درصد افرادی که استخدام کرده‌اند را نگهدارند.

این استارتاپ نیروهای کلیدی دارد که دوست دارند آخر هفته‌ها با یکدیگر زمان بگذرانند و همچنین پاداش خوبی به افرادی می‌دهد که می‌توانند با دیگران همکاری کنند و خدمات خوبی به مشتری‌ها تحویل دهند. یکی از تکنیک‌های غیرمعمول این استارتاپ برای دریافت نقدینگی برای بنیان‌گذاران این بود که بخشی از سهام خود را به شرکا فروخت. مدیرعامل این شرکت معتقد است که سهام این شرکت رو به رشد است و سال ۲۰۱۶ به‌اندازه‌ای برای آن‌ها خوب بوده است که شرکت یک ملک را در هاوایی اجاره کرده است و این کار مورد استقبال کارمندان قرار گرفته است. آن‌ها معتقدند اگر این تکنیک‌ها در سیلیکون‌ولی جواب می‌دهد، برای دیگر شرکت‌ها نیز مفید خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات