داستان برند: Aukey، از فروش در ای‌بی تا پیشگامی در طراحی لوازم جانبی

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
Aukey یکی از برندهای چینی موفق در زمینه‌ی طراحی، تولید و عرضه‌ی لوازم جانبی محصولات الکترونیکی بوده که کار خود را از Ebay شروع کرده است.
تبلیغات

آکی (Aukey) برند جوان چینی در حوزه‌ی طراحی، تولید و عرضه‌ی لوازم جانبی محصولات الکترونیکی است. این شرکت که کار خود را از آلمان شروع کرده، پس از چند سال فعالیت محدود و فروش محصولات در وبسایت‌های واسط مانند eBay، به اسقلال نسبی رسیده و انواع خدمات عرضه‌ی مستقیم محصول برای مشتریان را ارائه می‌کند.

آکی تاکنون جوایز طراحی متعددی را برای محصولات خود دریافت کرده که از این میان می‌توان به جایزه‌ی Red Dot و iF اشاره کرد که در سال جاری میلادی به آنها اهدا شد. این شرکت محصولات بسیار متنوعی را در بازار لوازم جانبی الکترونیک طراحی و عرضه می‌کند و تمرکز اصلی خود را در کنار کیفیت، روی طراحی این محصولات گذاشته است.

آکی / Aukey

مجموعه محصولات آکی در بخش تامین برق

تاریخچه تاسیس

برند Aukey فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ در کشور آلمان شروع کرده است. این شرکت که با نام رسمی Aukey International Limited فعالیت می‌کند، تمرکز اصلی عملیات اجرایی خود را علاوه بر طراحی و ساخت، روی تجارت الکترونیک محصولات نیز گذاشته است. به بیان دیگر این برند از همان ابتدا قصد داشته تا با ارتباط مستقیم با مشتریان، واسطه‌ها را تا حد امکان از زنجیره‌ی توزیع محصولات خود حذف کند.

مرکز مدیریتی آکی در سال ۲۰۱۰ از هامبورگ آلمان به شنژن در چین رفت و زیرمجموعه‌هایی نیز در منطقه‌ی سوژو هنگ کنگ و همچنین چانگ‌چون چین تاسیس شد. کارخانه‌های تولیدی آکی از همان ابتدای تاسیس در چین فعالیت می‌کردند و در حال حاضر نیز تمامی محصولات این شرکت در همین کشور تولید می‌شود.

برند Aukey در سال ۲۰۰۵ در هامبورگ آلمان تاسیس شد

آکی در ابتدای فعالیت محصولات خود را در وبسایت‌های واسط مانند eBay به‌فروش می‌رساند. آنها در سال ۲۰۱۰ وبسایت فروشگاهی خود را برای عرضه‌ی مستقیم محصولات به مشتریان تاسیس کردند.

استقلال برند آکی در طراحی و توسعه‌ی محصولات، در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. آنها در این سال تمرکز خود را روی توسعه‌ی برند و افزایش شهرت آن بیش از پیش، معطوف کردند. پس از این تصمیم، تیم طراحی و توسعه روی محصولاتی در شاخه‌های پاوربانک‌های با سیم و بی‌سیم، انواع اسپیکر، کابل‌های رابط، محصولات مرتبط با فناوری‌های صوتی و تعدادی لوازم جانبی اختصاصی متمرکز شد. نکته‌ی جالب توجه این است که تیم مهندسی آکی، فناوری شارژ هوشمند اختصاصی را برای پاوربانک‌های خود توسعه داده و با ثبت عنوان AIPower برای آن، تجربه‌ی جدیدی از شارژ هوشمند را به کاربر عرضه می‌کند.

آکی / Aukey

ایرفون‌های بی‌سیم Aukey

گسترش بازارهای جهانی

پس از استقلال برند آکی و تمرکز روی طراحی محصولات منحصر به‌فرد، نوبت به توسعه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت رسید. آنها پس از تاسیس فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود در آدرس Aukey.com، فروش محصولات به‌صورت آفلاین را نیز گسترش دادند. کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا، آلمان، پرتقال و ایالات متحده‌ی آمریکا از مشتریان بزرگ این برند هستند.

وبسایت‌های مختلف فناوری و بررسی گجت‌های هوشمند، نقدهای مثبتی در مورد محصولات این برند منتشر کرده‌اند که از این میان می‌توان به رسانه‌ی بزرگ Cnet و همچنین کانال‌های مشهور یوتیوب اشاره کرد. در عمده‌ی این بررسی‌ها، طراحی منحصر به‌فرد و کیفیت بالا و کارایی محصولات، در کنار قیمت مناسب محصولات Aukey،‌ از ویژگی‌های مثبت این برند بوده‌اند.

آکی یکی از پرفروش‌ترین برندها در آمازون است

نکته‌ی جالب در مورد معرفی‌های متعددی که از زبان بنیان‌گذاران و مدیران ارشد آکی در اینترنت به‌چشم می‌خورد، تاکید آنها روی همکاری همگانی برای توسعه و بهبود همیشگی محصولات است. به بیان دیگر طراحان و سازندگان این برند،‌ خودشان را رقیب اصلی خود می‌دانند.

آکی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کارمند فعال در بخش‌های طراحی، تولید، عرضه و پشتیبانی محصولات دارد. مدیران آکی تاکید بالایی روی کیفیت محصولات دارند و به‌همین دلیل تاییدیه‌های متعددی را برای هریک از محصولات در نظر گرفته‌اند. آنها این تاییدیه‌ها را در فرآیند تولید لحاظ کرده و به‌منظور رسیدن هرچه بهتر به آنها، محیط‌های کاری حرفه‌ای را برای کارمندان خط تولید فراهم کرده‌اند. اطمینان از کیفیت بالای تولید و نظارت در این شرکت باعث شده تا تمامی محصولات با گارانتی معتبر به مصرف‌کننده عرضه شود. به بیان دیگر آکی برخلاف بسیاری از رقبای هم‌وطن خود، کیفیت را فدای کمیت نکرده است.

آکی / Aukey

پکیج محصولات پرفروش Aukey

نکته‌ی قابل توجه در مورد فعالیت آنلاین شرکت آکی این است که آنها تمرکز ویژه‌ای روی فروش در آمازون داشته‌اند. مدیران آکی پتانسیل‌های بالای سیستم لجستیک و توزیع کالا در آمازون را درک کرده و از این زیرساخت‌ها برای عرضه‌ی هرچه سریع‌تر و باکیفیت‌تر محصولات استفاده می‌کنند. Aukey در حال حاضر در میان برترین فروشنده‌های آمازون قرار دارد.

شرکای آکی در بخش توزیع محصولات در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها در مناطقی همچون خاورمیانه، جنوب شرقی آسیا، شمال و شرق اروپا و آمریکای لاتین با آکی همکاری می‌کنند.

محصولات برند آکی (AUKEY‌)، در ایران با نمایندگی انحصاری شرکت پانیا ارتباط ایرانیان، عرضه می‌شوند.

برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات

برای تبلیغات بهتر، اینفلوئنسرهای رسانه‌ای به مشارکت دعوت می‌شوند

آکی به‌عنوان یک برند جوان، برنامه‌ریزی‌های متنوعی برای بازاریابی، تبلیغات و حتی بهبود طراحی محصولات خود دارد. این شرکت علاوه بر حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین طراحی وبسایت جوان پسند با توضیحات کامل در مورد محصولات، نویسنده‌ها و اینلفوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی را نیز به بررسی و معرفی محصولاتش تشویق می‌کند.

یکی از برنامه‌های جدی آکی برای حضور جدی‌تر در رسانه‌ها، Team TECHKEY نام دارد که در حال حاضر در تنها در کشور آمریکا برگزار می شود. آکی از همه‌ی فعالان رسانه‌ای و افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی دعوت می‌کند تا در این برنامه ثبت نام کرده و با دریافت محصولات این شرکت، نظر خود را در مورد طراحی و کارایی آنها منتشر کنند.

آکی / Aukey

بنر تبلیغاتی و کارت مخصوص Team TechKey

افراد شرکت‌کننده باید یک هفته پس از دریافت محصولات جدید این شرکت، نظرات خود را در رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند. این انتشار، علاوه بر افزایش شهرت برند آکی، به آنها کمک می‌کند که بازخوردهای بیشتری از مشتریان دریافت کرده و آنها را در طراحی و تولید محصولات بعدی به کار گیرند.

دسته‌بندی محصولات Aukey

همان‌طور که گفته شد، محصولت آکی عموما لوازم جانبی کامپیوتری و الکترونیکی هستند. این محصولات در چند دسته‌بندی اصلی عرضه می‌شوند. دسته‌بندی تامین نیرو، محصولات متنوعی همچون پاوربانک، شارژرهای دیواری، وایرلس، مخصوص خودرو، چندکاره و خورشیدی را شامل می‌شود. دسته‌ی دیگر به محصولات مرتبط با محتوای صوتی اختصاص دارد که انواع هدفون و هست، اسپیکر، پخش‌کننده‌های رادیویی و لوازم جانی صدا در خودرو را به مشتری عرضه می‌کند.

تامین برق،‌یکی از شاخه‌های اصلی محصولات آکی است

کابل‌های رابط یکی از نیازهای اصلی کاربران امروزی گجت‌های هوشمند است. برند Aukey در این زمینه نیز فعالیتی جدی داشته و انواع کابل و تبدیل‌های انتقال داده و شارژ را برای گجت‌های هوشمند عرضه می‌کند. این شرکت علاوه بر لوازم جانبی، بخش کوچکی را نیز به محصولات رفاهی خانگی اختصاص داده و چند مدل دستگاه بخور چندکاره را در کنار لامپ‌های LED در این بخش عرضه کرده است.

لوازم جانبی پیشرفته‌ی کامپیوتری همچون پاوربانک‌های مخصوص لپتاپ، ماوس و کیبورد، تجهیزات خنک کننده،‌ باکس‌های مخصوص هارد اکسترنال، وب‌کم و محصولات مشابه نیز بخش دیگری از محصولات این برند جوان را تشکیل می‌دهند. یکی از دسته‌بندی‌های پرطرفدار محصولات آکی، بخش تجهیزات سرگرمی است که محصولات باکیفیتی همچون دوربین‌های ورزشی و تجهیزات تصویربرداری با گجت‌های هوشمند در آن عرضه می‌شود.

تامین توان

این بخش، تعداد زیادی از تولیدات آکی را به خود اختصاص داده است. انواع پاوربانک‌های حرفه‌ای با ظرفیت‌های گوناگون و کاربردهای متنوع در این بخش عرضه می‌شوند. نکته‌ی قابل توجه در مورد پاوبانک‌های آکی، توجه به طراحی در کنار کارایی است. اغلب محصولات آکی در این بخش، دارای چند پورت خروجی هستند که کاربرد آنها را برای گجت‌های متنوعی اندرویدی و iOS آسان کرده است.

آکی / Aukey

پاوربانک PB-XD26

علاوه بر کارایی متنوع، توجه به فناوری‌های روز صنعت شارژ همچون استفاده از شارژ سریع و پشتیبانی از پورت USB-C، از ویژگی‌های برتر محصولات آکی هستند. پاوربانک‌های Aukey در انواع ظرفیت‌ها از مدل‌های کوچک ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تا مدل‌های بزرگ و پیشرفته‌ی ۳۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شوند.

نکته‌ی قابل توجه این است که برخی از پاوربانک‌های این شرکت با پورت ورودی لایتنیگ اپل عرضه می‌شوند که کارایی آنها را برای کاربران آی‌دیوایس‌ها دوچندان می‌‌کند. از محصولات عرضه شده با این قابلیت می‌توان به پاوربانک PB-T11 با ظرفیت ۲۶۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و PB-N39 با ظرفیت ۳۰ هزار میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد.

پاوربانک‌های آکی از ۳ هزار تا ۳۰ هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارند

از جدیدترین محصولات آکی در این بخش می‌توان به پاوربانک قدرتمند PB-XD26 اشاره کرد که از آخرین فناوری پورت یو‌اس‌بی نوع سی برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. این پاوربانک هم برای تامین نیروی لپتاپ‌های مجهز به این پورت و همچنین گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است. علاوه بر ظرفیت بالای ۲۶۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، فناوری quick charge 3 به‌کارگرفته شده در جدیدترین پاوربانک آکی، آن را به محصولی ایده‌آل برای طرفداران فناوری تبدیل کرده است.

دسته‌ی دیگر محصولات تامین قدرت که آکی توجه ویژه‌ای به آنها داشته، شارژرهای دیواری هستند. امروزه گجت‌های هوشمند به تعداد زیاد در خانه‌های یافت می‌شوند و استفاده از شارژرهای دیواری که توانایی تامین نیرو برای چند دستگاه به‌طور همزمان را داشته باشند، به امری متداول در میان کاربران بدل شده است. در این میان آکی تلاش کرده تا گستره‌ی وسیعی از این محصولات را با کارایی‌های مختلف برای کاربران عرضه کند.

آکی / Aukey

آداپتور شارژر PA-Y12

انواع شارژرهای دیواری از تک پورت و دو پورت تا آداپتورهای بزرگ ۶ پورت، در سبد محصولات آکی در این بخش قرار دارند. آکی در این بخش نیز تلاش کرده تا علاوه بر طراحی حاص، آخرین فناوری‌ها را در محصولات خود اجرا کند. به‌همین دلیل شارژرهای دیواری این شرکت در انواع مجهز به فناوری شارژ سریع و پورت یو‌اس‌بی نوع سی نیز عرضه می‌شوند.

جدیدترین محصول آکی در این بخش، یک آداپتور شارژر با نام PA-Y12 است که به‌عنوان نوعی رابط میان پریز تامین برق و چند وسیله‌ی الکترونیکی است. این آداپتور مجهز به پورت خروجی USB-C با قدرت خروجی ۶۰ وات است. علاوه بر آن، دو پورت USB-A نیز در این آداپتور گنجانده شده که برق مورد نیاز تمامی گجت‌های هوشمند ۵ ولتی را تا ۲.۴ آمپر شدت جریان، به‌صورت همزمان تامین می‌کنند. آکی در این آداپتور از فناوری اختصاصی خود به نام AIPower استفاده کرده که شارژدهی سریع و هوشمند را به کاربر عرضه می کند.

علاوه بر شارژرهای دیواری، رابط‌های تامین نیرو نیز با عملکردی تقریبا مشابه توسط آکی تولید می‌شوند. این رابط‌ها،‌ خروجی برق پریزهای عادی را با چندین پورت برای انواع دستگاه‌ها عرضه می‌کنند. محصولات آکی در این بخش علاوه بر تامین نیرو، در انواع مجهز به چراغ خواب یا تایمر نیز عرضه می‌شوند. 

آکی علاوه بر محصولات سنتی تامین نیرو، محصولاتی را نیز در دسته‌بندی شارژ وایرلس به بازار عرضه کرده است. این محصولات با طراحی‌های مثال‌زدنی برای کاربران عرضه می‌شوند و با تمامی گجت‌های هوشمند مجهز به فناوری شارژ Qi یا لوازم جانبی این فناوری مانند لیبل‌های شارژ وایرلس یا قاب‌های محافظ برای این نوع از شارژ، هماهنگ هستند. اگرچه شارژ بی‌سیم هنوز جای خود را به‌معنای واقعی در میان کاربران پیدا نکرده، اما طراحی‌های آکی در این بخش، هر کاربری را به امتحان‌کردن این نوع از شارژ سریع ترغیب می‌کند.

آکی / Aukey

شارژر وایرلس LC-C6

آخرین محصول آکی در بخش شارژرهای وایرلس، LC-C6 نام دارد که با جدیدترین پرچمداران شرکت‌های بزرگ همچون آیفون x و سامسونگ گلکسی S9 (به شرط استفاده از کاور با ضخامت کمتر از ۳ میلی‌متر) هماهنگ است. علاوه بر آن هر گجت مجهز به کاور شارژ وایرلرس نیز توانایی استفاده از این شارژر را دارند. این شارژر از جنس گرافیت ساخته شده است.

شارژرهای خودرویی با انواع پورت‌ها و فناوری شارژ سریع عرضه می‌شوند

آکی برای تامین نیروی گجت‌های هوشمند کاربران در خودرو نیز راهکارهای خوبی عرضه کرده است. انواع شارژرهای فندکی این شرکت با فناوری‌های روز دنیا و استفاده از شارژ سریع و هوشمند به مشتریان عرضه می‌شوند. یکی از جالب توجه‌ترین محصولات برند Aukey در این بخش، شارژر فندکی CC-01 است که با ۴ پورت خروجی عرضه می‌شود.

جدیدترین شارژر فندکی Aukey با نام CC-Y9 به بازار عرضه شده که محهز به یک پورت USB-C و یک پورت یو‌اس‌بی معمولی است. آکی در این محصول نیز از فناوری AIPower اختصاصی استفاده کرده است.

آکی / Aukey

پنل خورشیدی PB-P25

آکی در تامین نیرو از منابع تجدیدپذیر نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته است. چند نمونه پاوربانک و منبع تغذیه‌ی خورشیدی در میان محصولات این شرکت قرار دارند. از میان این محصولات می‌توان به پنل خورشیدی تاشوی PB-P25 اشاره کرد که با بازدهی بالای ۲۳.۵ درصد در تامین نیوری برق عرضه می‌شود. این پنل خورشیدی دو پورت خروجی دارد که هر کدام توانایی تامین برق با شدت جریان ۲.۴ آمپر را دارند. پنل خورشیدی آکی مجهز به پوشش ضد گردوغبار و ضد آب نیز هست که استفاده از آن برای دوست‌داران طبیعیت و گردشگری، لذت‌بخش کرده‌ است.

آکی، پاوربانک‌های خورشیدی نیز عرضه می‌کند

آکی علاوه بر پنل خورشیدی که انرژی خورشید را به‌صورت مستقیم به برق تبدیل می‌کند، پاوربانک‌هایی برای ذخیره‌ی نور خورشید نیز عرضه می‌کند. یکی از انواع این پاوربانک‌ها، PB-P24 است که البته توسط برق شهری نیز قابل شارژ است. این پاوربانک ۱۲ هزار میلی‌آمپر ساعتی علاوه بر شارژ دستگاه به چراغ قوه و فندک نیز مجهز بوده که آن را به انتخابی مناسب برای گردشگران تبدیل کرده است.

تجهیزات صوتی

برند جوان آکی در این دسته‌بندی از محصولات خود، تلاش کرده تا انواع نیازهای کاربران به لوازم جانبی ضبط و پخش صوت را فراهم کند. در این دسته‌بندی انواع هدست‌های باسیم و بی‌سیم، هدفون‌های حرفه‌ای و میکروفن‌ها با انواع کارایی عرضه می‌شوند.

از مشهورترین محصولات آکی در بخش ایربادها یا هدفون‌های توگوشی می‌توان به EP-C6 با پوشش فیبر کربن اشاره کرد که مقاومت بالایی را در برابر کشش و فشار به سیم‌های این ایرباد سیمی داده است. محصول دیگر EP-X2 است که با طراحی چوبی،‌جلوه‌ای دیگر از هنر طراحان آکی را به نمایش می‌گذارد. در بخش ایربادهای بی‌سیم یا بلوتوثی، مدل‌ گردنی EP-B39 و مدل‌ ورزشی EP-B60 قابل ذکر هستند.

آکی / Aukey

هدفون حرفه‌ای EP-B52

همان‌طور که گفته شد آکی هدفون‌های حرفه‌ای را نیز در سبد پخش‌کننده‌های صوتی خود قرار داده است. در این دسته‌بندی می‌توان مدل EP-B52 با طراحی منحصر به‌فرد را نام برد که علاوه بر اتصال به‌صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث ۴.۱، قابلیت اتصال با استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری را نیز دارد. این هدفون حرفه‌ای صدا را با حساسیت ۹۷ دسی‌بل به کاربر عرضه کرده و از فناوری A2DP برای انتقال صدا استفاده می‌کند.

هدست‌های گیمینگ، دسته‌ی دیگر محصولات برند Aukey هستند که با بالاترین کیفیت و تمرکز روی دقت و سرعت انتقال صدا طراحی شده‌اند. مدل GH-S5 یکی از قوی‌ترین محصولات آکی در این بخش است. این هدست گیمینگ از نورپردازی RGB برای زیباتر کردن ظاهر استفاده می‌کند و همچنین شبیه‌سازی صدای ۷.۱ کانال را نیز در لیست مشخصات خود دارد.

آکی / Aukey

هدست گیمینگ GH-S5

اسپیکرهای قابل حمل، بخش دیگری از محصولات آکی را تشکیل می‌دهند که بار دیگر، طراخی منحصر‌به‌فرد در آنها به‌کار رفته است. این اسپیکرها در انواع کوچک با توانایی پخش صدای محدود، تا مدل‌های حرفه‌ای‌تر با قدرت و مقاومت بالا را شامل می‌شوند. یکی از زیباترین محصولات آکی در این دسته، که باطراحی خاص نظامی و لقب SoundTank عرضه شده، SK-M12 است. این اسپیکر قدرتمند مجهز به دو درایور ۵ واتی است و قابلیت اتصال به دو دستگاه همزمان را تا شعاع ۱۰ متری دارد.

آکی / Aukey

اسپیکر قابل حمل SoundTank

آکی برای تکمیل سبد محصولات خود، انواع گیرنده و فرستنده‌های بی‌سیم را نیز عرضه می‌کند. این دستگاه‌ها برای پخش محتوای صوتی و انتقال صدا از گجت‌های هوشمند به دستگاه‌های پخش‌کننده و برعکس، به‌کار می‌روند. جدیدترین محصول آکی در این بخش، BR-C19 نام دارد. این پخش‌کننده، محتوای صوتی را از با اتصال سیمی از دستگاه دریافت کرده و برای انواع گجت‌ها اعم از اسپیکرهای بی‌سیم پخش می‌کند.

دسته‌ی دیگری از این پخش‌کننده‌ها و گیرنده‌های بی‌سیم، مخصوص خودرو طراحی شده که با نام کار کیت عرضه می‌شوند. این دستگاه‌ها در انواع گیرنده و فرستنده‌ی FM و پخش‌کننده‌های بدون واسطه عرضه می‌شوند. یکی از نمونه‌های پیشرفته‌ی این محصولات، BR-C8  است که قابلیت پاسخ به تماس و صبحت کردن با استفاده از سیستم صوتی ماشین را نیز به کاربر ارائه می‌دهد.

آکی / Aukey

فرستنده‌ی بلوتوثی BR-C19

کابل‌های ارتباطی

این برند برای تامین نیاز مشتریان در بخش انتقال داده و همچنین شارژ گجت‌های هوشمند، انواع کابل‌های ارتباطی را نیز در سبد محصولات خود قرار داده است. این کابل‌ها برای انواع پورت‌ها اعم از لایتنیگ،‌ میکرو یو‌اس‌بی و همچنین یو‌اس‌بی نوع سی عرضه می‌شوند.

نکته‌ی قابل توجه در مورد کابل‌های ارتباطی آکی این است که کابل‌های لایتنینگ این شرکت با مجوز اصلی از شرکت اپل و تحت لیسانس MFi عرضه می‌شوند. این مجوز از طرف شرکت اپل و به‌عنوان تاییدیه‌ی کیفیت لوازم جانبی ساخته‌شده برای آی‌دیوایس‌ها به تولیدکنندگان این محصولات اهدا می‌شود.

کابل‌های آکی برای آی‌دیوایس‌ها تحت لیسانس MFi تولید می‌شوند

یکی از مححصولات قابل توجه آکی در بخش کابل‌های ارتباطی، آداپتورهای USB-C است که برای اتصال انواع دستگاه‌ها به پورت‌های جدید استفاده می‌شوند. این آداپتورها، انواع کابل‌ها از میکرو یو‌اس‌بی، HDMI، اترنت و یو‌اس‌بی معمولی را به پورت USB-C تبدیل می‌کنند. 

آکی در این دسته‌بندی از محصولات خود، انواع هاب را نیز برای اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر عرضه می‌کند. در این دسته‌بندی، هاب‌های متنوع با پورت‌های گوناگون اعم از ویدیو، یو‌اس‌بی معمولی و یو‌اس‌بی نوع سی وجود دارند.

محصولات خانگی

علاوه بر شارژرهای دیواری و رابط‌های نیروی برق که در بخش‌های قبلی به آنها اشاره شده، محصولات خانگی دیگر مانند چراغ‌های ال‌ای‌دی، انواع بخور و همچنین پریزهای هوشمند،‌ در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

آکی / Aukey

پریزهای هوشمند آکی

پریزهای هوشمند دسته‌ای از محصولات آکی هستند که قابلیت اتصال به اپلیکیشن مخصوص داشته و با اسپیکرهای هوشمند الکسا و گوگل نیز قابلیت هماهنگ شدن دارند. این پریزها انواع مختلف فرآیند اعم از زمان‌بندی و خاموش و روشن کردن دستگاه‌ها را بدون نیاز به تجهیزات اضافی، انجام می‌دهند.

دستگاه‌های بخور یکی از دسته‌های جذاب و زیبای محصولات آکی هستند. این دستگاه‌ها با طراحی خاص، علاوه بر پخش بخور سرد و گرم و خوشبوکنندگی هوا،‌ به‌عنوان چراغ خواب و تجهیزات دکوراسیونی نیز شناخته می‌شوند.

دسته‌ی دیگر لوازم خانگی آکی، چراغ‌های مطالعه و لامپ‌های LED هوشمند این شرکت هستند. این لامپ‌ها در انواع مختلف مجهز به کنترل لمسی و قابلیت اتصال به اپلیکیشن عرضه شده و به‌نوعی در حال ورود به خانه‌های کاربران عاشق فناوری هستند. نور این نوع لامپ‌ها قابل تنظیم بوده و نسبت به نور محیط، شدت مناسبی را نیز پخش می‌کنند.

آکی / Aukey

لامپ‌های ال‌ای‌دی Aukey

لوازم جانبی کامپیوتری

آکی علاوه بر تولید لوازم جانبی برای گجت‌ها مانند گوشی‌های موبایل و تبلت،‌ کامپیوترهای سنتی یعنی کامپیوترهای خانگی و لپتاپ‌ها را نیز هدف قرار داده است. این شرکت محصولات معدودی را در شاخه‌های ماوس و کیبورد، وب‌کم، باکس هارد اکسترنال و خنک‌کننده برای کامپیوترها عرضه می‌کند.

پاوربانک‌های مخصوص لپتاپ با شارژر USB-C عرضه می‌شوند

باکس‌های هارد اکسترنال آکی در دو نوع ۲.۵ و ۳.۵ اینچی عرضه می‌شوند که قابلیت تبدیل هاردهای اینترنال کامپیوتری به هارد اکسترنال با پورت‌های همچون USB 3.0 را دارند. در بخش وب‌کم تنها یک محصول از آکی در وبسایت رسمی این شرکت وجود دارد و آن هم PC-LM1 با قابلیت پخش ویدیو با کیفیت 1080p است. این وب‌کم ۲ مگاپیکسلی قابلیت نصب به‌صورت گیره‌ای به صفحات نمایش یا استفاده به‌صورت رومیزی را دارد و با انواع سیستم‌عامل اعم از مک، ویندوز و اندروید هماهنگ است.

آکی / Aukey

وب‌کم آکی

در بخش ماوس و کیبورد، ماوس بی‌سیم و ارکونومیگ KM-W9 محصول قابل توجه آکی است که با طراحی خاص خود، ادعای ارائه‌ی بهترین حالت ارگونومی برای دستان کاربر را دارد. کیبوردهای آکی نیز در انواع مختلف ساده و گیمینگ مجهز به نورپردازی RGB عرضه می‌شوند. مدل KM-G11 یکی از جالب‌ترین طراحی‌ها را در میان کیبوردها دارد که از دکمه‌های گرد کلاسیک در آن استفاده شده است.

آکی / Aukey

ماوس ارگونومیک KM-W9

محصولات متفرقه و سرگرمی

آکی تعدادی محصول متفرقه نیز عرضه می‌کند که در انواع دوربین‌های فیلمبرداری و ورزشی، لوازم جانبی تصویربرداری و لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند. لوازم جانبی متفرقه‌ی گوشی‌های هوشمند با برند Aukey، شامل کیف‌های محافظ و مگنت‌های نگهدارنده‌ی گوشی هستند.

در بخش تصویربرداری، آکی دو دسته محصول عرضه می‌کند. یکی دوربین‌های ورزشی که تنها محصول آکی در این دسته، AC-LC2 است که به‌عنوان اکشن کم ورزشی عرضه می‌شود. این دوربین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K را داشته و با مجهز شدن به انواع تجهیزات جانبی، قابلیت ثبت لحظات حساس را در دشوارترین موقیت‌ها دارد.

آکی / Aukey

دوربین ورزشی Aukey

دسته‌ی دیگر تجهیزات تصویربرداری Aukey، دوربین‌های خودرویی هستند که تحت عنوان دش کم عرضه می‌شوند. تصویربرداری در حین رانندگی از تفریحات جدید کاربران دنیای فناوری است که با گسترش شبکه‌های اجتماعی، طرفداران زیادی پیدا کرده است. آکی در این دسته چند محصول با قابلیت فیلمبرداری کیفیت‌های متنوع اعم از 1080p و 4K را به بازار عرضه کرده است. یکی از مدل‌های این محصولات، پکیج دوگانه‌ی DR02D است که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 1080p دارد. آکی در این بخش یک آنتن GPS مجزا نیز تولید کرده که با اتصال به دوربین‌های خودرویی، مکان ضبط ویدیو و سرعت را نیز در آن ثبت می‌کند.

آکی / Aukey

لنزهای جانبی تصویربرداری با گوشی موبایل

یکی از جذاب‌ترین محصولات آکی در بخش لوازم جانبی تصویربرداری، لنزهای جانبی دوربین گوشی هوشمند است. این شرکت انواع لنزها با کیفیت‌ها و سبک تصویربرداری متنوع را برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند با اتصال این لنزها به دوربین گوشی هوشمند خود،‌تصاویر را با لنز لنزهای واید، ماکرو و سوپرماکرو ثبت کند.

جوایز و افتخارات

آکی / Aukey

شارژر وایرلس آکی برنده‌ی جایزه‌ی طراحی iF

شارژر وایرلس گرافیتی آکی برنده‌ی دو جایزه‌ی معتبر طراحی است

آکی تا کنون دو جایزه‌ی معتبر طراحی را برای محصولات خود دریافت کرده است. اولین جایزه در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی تحت عنوان iF Design Award برای شارژر وایرلس گرافیتی این شرکت به آنها اهدا شد. این دوره از جایزه‌ی ایف، شصت و پنجمین دوره‌ی این جایزه بوده و در هامبورگ آلمان برگزار شده است. شارژر وایرلس آکی در این دوره در دسته‌بندی شارژرها موفق به دریافت جایزه‌ی برتر شده و در اپلیکیشن این رویداد در بخش راهنمای طراحی به نمایش درآمده است. 

شارژر وایرلس گرافیتی آکی طراحی ساده با پوشش سیاه‌رنگ مات دارد که لبه‌های خمیده‌ی نقره‌ای، جلوه‌ی خاصی به آن بخشیده است. طراحی ساده و مدرن این محصول، آن را به المانی جذاب در کوراسیون یک فرد علاقه‌مند به فناوری تبدیل می‌کند.

آکی / Aukey

ایرفون بی‌سیم آکی برنده‌ی جایزه‌ی طراحی Red Dot

جایزه‌ی دیگری که به خاظر طراحی محصولات به برند آکی اهدا شد، RED Dot Award 2018 بود. در این مراسم، دو محصول آکی یعنی شارژر وایرلس گرافیتی و ایرفون‌های بی‌سیم EP-T1 شرکت داشته و موفق به دریافت جایزه‌ی طراحی برتر در بخش‌های مخصوص خود شدند.

با کسب این افتخار، آکی مجوز استفاده از بنرهای این جایزه در محصولات منتخب خود را پیدا کرد. علاوه بر آن،‌ این دو محصول در نمایشگاه Red Dot Gala و موزه‌ی Red Dot در شهر اسن نیز به نمایش گذاشته شدند.

جایزه‌ی طراحی رد دات از سال ۱۹۵۵ برگزار شده و یکی از نمادهای معتبر طراحی عالی است. تیمی از متخصصان بین‌المللی در این جایزه به‌عنوان داور حاضر هستند که شرکت‌کنندگان را در سه حوزه‌ی مجزا مورد بررسی قرار می‌دهند: محصول، ارتباطات و مفهوم طراحی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات