آموزش تنظیم دمای پکیج در فصل زمستان

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
پکیج دیواری
در این مقاله از زومیت قصد داریم به آموزش تنظیم دمای پکیج در فصل زمستان بپردازیم.
تبلیغات

تنظیم دمای پکیج در حالت زمستانه کمک زیادی به عملکرد مناسب سیستم گرمایشی منزل شما می‌کند. در این مقاله از زومیت به نحوه تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور و بوتان پرداخته‌ایم و توضیحات و آموزش‌هایی را در این خصوص ارائه داده‌ایم. همچنین با دانستن اینکه چگونه پکیج و رادیاتور را برای زمستان آماده کنیم؟ می‌توانید تاحد زیادی به کم و کیف این موضوع پی‌ببرید.

دمای مناسب پکیج در فصل زمستان

بهترین دمای پکیج در فصل زمستان به‌منظور بالا بردن کارایی دستگاه و همچنین برای آسایش افراد ساختمان، دمای 75 درجه سانتی‌گراد برای سیستم گرمایش یا رادیاتورها و دمای 60 درجه سانتی‌گراد برای آب گرم مصرفی است.

خوشبختانه روی پنل کنترل تمام مدل‌های پکیج، از سیستمی استفاده‌ شده است که با استفاده از آن می‌توان میزان دمای آب گرم مصرفی و رادیاتورها را تنظیم کرد. به‌منظور استفاده از این سیستم ابتدا باید به سراغ دو ولوم مربوط به تنظیم دمای آب مصرفی و تنظیم دمای سیستم گرمایش روی پکیج بروید.

البته در پکیج‌های دیجیتال دما به کمک دکمه تنظیم می‌شود، که برای این دسته نیز می‌توان با استفاده از دکمه‌های مربوط به دمای آب مصرفی و دمای سیستم گرمایش، میزان دمای پکیج در زمستان را تنظیم کرد.

آموزش تنظیم دمای پکیج توسط سرویس کار به مشتری

عملکرد پکیج در حالت زمستانه

در سیستم پکیج اولویت با آب گرم مصرفی است. با باز شدن آب گرم، آب از سنسور فشار میکروسوئیچ عبور می‌کند و باعث فعال شدن سنسور می‌شود. سپس فرمان از طریق برد به شیر سه طرفه ارسال می‌شود که مدار انتقال به شوفاژ برای مدت کوتاه و موقتی قطع شود و آب گرم شده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله انتقال داده شود. زمانی که شیر آب قطع شود بلافاصله شیر سه طرفه آب را به سیستم‌های تبادل گرمایش انتقال می‌دهد.

نکته: پکیج‌ها در فصل زمستان معمولاً دو عمل را باهم انجام می‌دهند که هردوی آن‌ها با گرم شدن آب صورت می‌گیرند. یعنی هم آب مصرفی را گرم می‌کنند و هم رادیاتور و مدارهای گرم‌کننده را گرم می‌کنند که در بالا به‌صورت دقیق این روند را توضیح دادیم.

تنظیم پکیج در حالت زمستانه

لازم‌به‌ ذکر است که باید قبل از اینکه حالت پکیج را از تابستان به زمستان تغییر دهید، از باز بودن تمام شیرهای رادیاتورها و همچنین شیرهای رفت‌وبرگشت پکیج اطمینان حاصل کنید.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، روی کنترل پنل پکیج از سیستمی استفاده‌ شده است که بر اساس آن می‌توان میزان دمای آب گرم مصرفی و رادیاتورها را تنظیم کرد. در پکیج‌های آنالوگ کنترل پنل با دو ولوم و در پکیج‌های دیجیتال با کمک دکمه تنظیم می‌شود. برای استفاده از حالت زمستانه ابتدا به سراغ دو ولوم مربوط به تنظیم دمای آب مصرفی و تنظیم دمای سیستم گرمایش بروید و آن را پیدا کنید.

روی درجه مربوط به تنظیم آب گرم، شکل یک دوش آب است. با چرخاندن آن در جهت عقربه‌های ساعت دمای آب زیاد و با چرخاندن به جهت عکس، دمای آب کم می‌شود. درجه دوم که شکل رادیاتور دارد برای تنظیم دمای مناسب پکیج برای زمستان است. اگر این عقربه روی صفر باشد یعنی حالت زمستانی پکیج خاموش است و رادیاتورها گرم نمی‌شوند و با چرخاندن آن در جهت عقربه‌های ساعت نیز حالت زمستانه را فعال می‌کنید.

در پکیج‌های دیجیتال با چرخاندن ولوم روی نمایشگر عدد تنظیم‌شده نمایش داده می‌شود و دقیقاً می‌دانید دما روی چه عددی تنظیم‌شده است. در این پکیج‌ها باید ولوم اصلی را روی علامت برف قرار دهید. سپس ولوم تنظیم دمای رادیاتور را نیز همچون آب مصرفی روی دمای مورد نظر تنظیم کنید.

مراحل تنظیم پکیج در حالت تابستانه

برای این‌کار ولوم یا دسته‌ی مربوط به حالت گرمایش یا شوفاژ را روی عدد صفر قرار دهید. در برخی از پکیج‌ها باید ولوم را روی حالت تابستانه که عکس شیر آب یا دوش حمام دارد، قرار داد. دو عدد شیر بزرگ رفت‌وبرگشت که در قسمت زیر پکیج وجود دارد و برای سیستم گرمایشی یا رادیاتور هست را در حالت بسته قرار دهید و کلیه شیرهای رادیاتور را ببندید. بعد از این اقدامات ولوم حالت پکیج را روی تابستانه قرار دهید. در این حالت پکیج از حالت زمستانه به تابستانه تغییر می‌کند.

صفحه تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور

تنظیم پکیج ایران رادیاتور برای زمستان

برای اینکه ببینید درجه پکیج ایران رادیاتور روی چه دمایی است، روی پنل پکیج‌های ایران رادیاتور، دو ولوم به همراه نشانگر دیجیتال یا آنالوگ برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی و دمای رادیاتور‌ها وجود دارد. معمولاً روی نشانگر دمای آب گرم مصرفی، تصویر دوش آب و روی نشانگر دمای رادیاتورها، تصویر رادیاتور رسم می‌شود.

روی ولوم‌ها کلمه min (مینیمم به معنای کم) و max (ماکزیمم به معنای زیاد) درج شده است. برای تنظیم درجه پکیج، اگر ولوم دستگاه را به سمت max بچرخانید، دما افزایش می‌یابد و وقتی ولوم را به سمت min ببرید، دما کم‌تر می‌شود.

در پکیج‌های ایران رادیاتور با پنل دیجیتال، عدد دما با چرخاندن ولوم روی نمایشگر دیجیتال، کم و زیاد می‌شود و قابل مشاهده است؛ اما پیدا کردن دمای تنظیم شده در پکیج‌های ایران رادیاتور با پنل آنالوگ به‌صورت تجربی است. مثلا وقتی ولوم را به سمت max بچرخانید و روی سومین خط قرار دهید، پس از مدتی، ال ای دی نشانگر 75 درجه روشن خواهد شد. در این صورت، شما متوجه می‌شوید که اگر ولوم را روی خط سوم قرار دهید، دما حدوداً 75 درجه خواهد بود که دمای مناسبی برای رادیاتورها در فصل زمستان است.

همچنین آموزش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور می‌تواند تا حد زیادی شما را با موارد مربوطه آشنا کند.

تنظیم پکیج بوتان برای زمستان

بهتر است با توجه به این‌که در چه وقتی از سال قرار داریم، درجه حرارت پکیج منزل خود را با ضوابط آب‌وهوایی تنظیم کنیم. توجه داشته باشید که تنظیم دمای پکیج بوتان در زمستان، فارغ از اینکه منجربه راحتی، آسایش و بهره‌گیری از دمای مناسب آب و گرمای لازم شوفاژ می‌شود، عمر مفید سیستم را نیز افزایش خواهد داد.

سعی کنید با مطالعه مقاله چگونه می‌توان عمر پکیج را افزایش داد؟ در بخش لوازم خانگی زومیت، به اطلاعات مفید و کاربردی این موضوع پی‌ببرید.

هنگامی که پکیج دیواری بوتان را در حالت زمستانی قرار دادید، بهتر است، برای این که بتوانید بهترین بازدهی را از دستگاه دریافت کنید، دمای سیستم گرمایشی رادیاتورها را روی 75 درجه سانتی گراد و دمای آب گرم مصرفی را روی 60 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

درجه حرارت ملایم پکیج دیواری بوتان در وضعیت زمستانی به میانگین سنی اشخاص نیز بستگی دارد. اما میانگین دمای 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد برای اتاق بهتر است، و همین‌طور دمای مناسب پکیج بوتان برای استفاده در زمستان برای اتاق نوزادان و همچنین سالمندان و یا به‌طور کلی افراد ناتوان، حدود 22 و 23 درجه سانتی‌گراد است.

بعد از آن که دما را روی درجه مورد نظر تنظیم کردید، باید یکی از شیرهای آب گرم مصرفی منزل را باز کنید تا مشعل پکیج روشن شود. جهت فعال کردن حالت زمستانی پکیج بوتان، جهت عقربه ولوم را روی حالت زمستانه که تصویر رادیاتور را نشان می‌دهد، (طبق تصویر زیر) تنظیم کنید.

صفحه تنظیم دمای پکیج پرلا بوتان

نکته: معمولا تنظیمات حالت زمستانه در پکیج‌های بوتان یکسان هستند و فقط ممکن است نمادها و اشکال روی صفحه نمایش متفاوت باشند. اکثرا این نمادها به شکل برف یا رادیاتور هستند.

شیوه کار دستگاه در حالت زمستانه به‌این‌صورت است که پس از روشن شدن دستگاه، دمای آن تا زمان رسیدن به دمای دلخواه شما که پیش‌تر آن را تنظیم کردید، بالا می‌آید و پس از رسیدن به آن خودبه‌خود خاموش می‌شود. البته در‌صورتی‌که دما دوباره پایین بیاید مجدداً دستگاه روشن می‌شود و این روند، برای آن که بتوانید گرمای ثابت و مطلوبی داشته باشید ادامه می‌یابد.

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان خیلی تفاوتی با روشن کردن آن در حالت زمستانه ندارد، فقط باید دقت داشته باشید که پیش از تغییر حالت از تابستانی به زمستانی حتماً پکیج را ابتدا خاموش و سپس دوباره روشن کنید. آموزش ریست کردن پکیج بوتان به شما کمک می‌کند تا با نحوه کارکرد دستگاه فوق بیشتر آشنا شوید.

جمع‌بندی

پکیج‌های دیواری برای گرم کردن آب مصرفی و گرم کردن محیط منزل بسیار کارآمد هستند. تغییر دادن حالت زمستانه و تابستانه پکیج زیاد کار سختی نیست. البته شما برای فعال کردن حالت زمستانی پکیج می‌توانید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. در این مقاله از زومیت به چگونگی تنظیم پکیج بوتان، ایران رادیاتور و سایر مدل‌ها برای زمستان پرداختیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات