اپل پتنت جدیدی برای ثبت عکس سلفی گروهی با حفظ شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی ثبت کرد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنت نرم‌افزاری جدیدی را به‌نام خود ثبت کرده است که به افراد امکان عکسبرداری سلفی گروهی با رعایت پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی می‌دهد.
تبلیغات

بنابر گزارش وب‌سایت Protocol، شرکت اپل پتنت مربوط به نرم‌افزاری را ثبت کرد که عکس گروهی سلفی مصنوعی تولید می‌کند. درواقع، با کمک این برنامه می‌توان عکس سلفی گروهی برای شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام ثبت کنید و درعین حال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

براساس اطلاعات درخواست ثبت پتنت، کاربر دستگاه اپل قادر خواهد بود از دیگران دعوت کند تا در ثبت عکس سلفی گروهی شرکت کنند و نرم‌افزار تمام افراد شرکت‌کننده را در یک تصویر و کنار یکدیگر تنظیم می‌کند. البته، هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن برای چه دستگاهی عرضه خواهد شد و کاربران گوشی iPhone یا تبلت iPad یا هردو می‌توانند از این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. علاوه‌براین، عکس گروهی سلفی ممکن است شامل عکس‌های قبلی، ویدئوی عکس‌های ذخیره‌شده یا عکس‌های Live موجود در Camera Roll شود. همچنین به این موضوع اشاره شده است که کاربران می‌توانند علاوه‌بر عکس سلفی گروهی مصنوعی، عکس سلفی اصلی خود را نیز ذخیره کنند.

اپل پتنت عکس سلفی گروهی / Apple Synthetic Group Selfies

اپلیکیشن اپل برای ثبت عکس‌های سلفی گروهی همچنین، به کاربرانی که عکس را دریافت می‌کنند، امکان ایجاد تغییرات در آن را می‌دهد. برای مثال، افراد می‌توانند محل قرارگیری خود در عکس را تغییر دهند.

شیوه‌ی زندگی همگی ما بعداز شیوع ویروس کووید ۱۹ و همه‌گیری جهانی آن، تغییرات زیادی داشته است؛ بنابراین ابزار و فناوری نیز متعاقبا دستخوش تغییراتی قرار خواهد گرفت. البته، ناگفته نماند با اینکه ایده‌ی عکس سلفی گروهی با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و باتوجه‌به همه‌گیری کووید ۱۹، کاملا برای شرایطی که در آن هستیم مناسب است؛ اما باید خاطر نشان کرد که این ایده مختص این شرایط طراحی نشده بوده است و شرکت اپل مراحل اولیه‌ی ثبت این پتنت را در ابتدای سال ۲۰۱۸ آغاز کرده بوده است و بالاخره در تاریخ دوم ژوئن سال جاری میلادی مراحل پایانی ثبت مالکیت معنوی ایده را به انتها رسانده است.

درنهایت باید به این نکته اشاره داشت که ثبت پتنت منوط به اجرایی شدن طرح نیست و هنوز مشخص نیست که شرکت اپل آیا اپلیکیشن عکس‌های سلفی گروهی مصنوعی (Synthetic Group Selfies) را ارائه می‌کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات