پرفروش ترین خودروهای بازار کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۰

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
فهرست پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در ماه فوریه ۲۰۲۰ منتشر شد. باتوجه به این فهرست فولکس‌واگن گلف، اشکودا اکتاویا، تویوتا یاریس و تویوتا کرولا محبوب‌ترین خودروها در اروپا هستند.
تبلیغات

اگر نگاهی به ثبت‌نام خودروهای جدید در انگلستان بیندازیم یا درواقع گشت‌وگذاری در خیابان‌های شهرهای این کشور داشته باشیم، محصولات آشنایی را مشاهده می‌کنیم. در هر خیابان حداقل یک فورد فیستا یا فوکوس، فولکس‌واگن گلف یا نیسان قشقایی وجود دارد. آمار خودروهای پرفروش در کشورهای دیگر یکسان نیست. فهرست زیر که توسط تحلیلگران بازار JATO Dynamics تکمیل شده است، نشان می‌دهد که در بازار کشورهای اروپایی کدام خودروها پرفروش هستند.

اتریش: فولکس‌واگن گلف

Volkswagen Golf / فولکس واگن گلف

در کشوری مانند اتریش که تولیدکننده اصلی خودرو نیست، پرفروش‌ترین محصول بازار نمی‌تواند به خودروساز داخلی تعلق داشته باشد. ۶۳۵ خریدار اتریشی در ماه فوریه خودرو فولکس‌واگن گلف خریداری کردند، درحالی‌که دو گزینه‌ی پرفروش بعدی در این کشور نیز از محصولات گروه فولکس‌واگن هستند. اشکودا اکتاویا با ۵۴۴ دستگاه و اشکودا فابیا با ۵۴۲ دستگاه فروش در رده‌های بعدی پس از گلف قرار گرفتند.

بلژیک: فولکس‌واگن گلف

Volkswagen Golf / فولکس واگن گلف

استدلال پیشین درباره‌ی بازار خودرو اتریش را می‌توان درباره‌ی بلژیک نیز گفت؛ اما قرار گرفتن بین فرانسه و آلمان به وضوح تأثیرات خود را در این کشور دارد. فولکس‌واگن گلف طی ماه فوریه با ۱،۰۶۵ دستگاه، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروی بلژیک بود، درحالی‌که سیتروئن C3 با ۹۸۰ دستگاه مقام سوم فروش را کسب کرد. تویوتا یاریس با ۱،۰۲۹ دستگاه فروش نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.

کرواسی: اشکودا اکتاویا

Skoda Octavia

کرواسی شاهد تسلط مداوم اشکودا اکتاویا بر بازار خودرو در سال جاری است؛ اکتاویا به‌همراه فیات ۵۰۰ و فولکس‌واگن T-Cross با رکورد فروش ۳۴۲، ۱۶۸ و ۱۲۲ دستگاه، محبوب‌ترین خودروهی بازار این کشور به شمار می‌روند.

جمهوری چک: اشکودا اکتاویا

Skoda Octavia / اشکودا اکتاویا

هیچ خودروسازی غیر از اشکودا در این کشور حکم‌فرمایی نمی‌کند؛ اشکودا اکتاویا ۱،۷۰۳ دستگاه فروش داشت و دومین خودروی پرفروش نیز فابیا است که ۱،۳۵۷ دستگاه از آن به فروش رسید. درواقع نیمی از ده خودروی پرفروش جمهوری چک به اشکودا تعلق دارد. اسکالا با ۷۹۵ دستگاه فروش در ماه فوریه جایگاه سوم پرفروش‌ترین خودروی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

دانمارک: تویوتا یاریس

Toyota Yaris / تویوتا یاریس

تویوتا یاریس سوپرمینی در ماه فوریه با ۴۵۹ دستگاه فروش به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی دانمارک شناخته شد، درحالی‌که پژو ۲۰۸ با ۴۵۸ دستگاه فروش پس از آن قرار دارد. نیسان قشقایی در طول این ماه ۴۵۳ دستگاه فروش داشته است.

استونی: تویوتا RAV4

Toyota RAV4 / تویوتا راو4

به‌نظر می‌رسد که در استونی تمایل بیشتری به خرید خودروهای بزرگ وجود دارد، زیرا تویوتا RAV4 در ماه فوریه با ۱۴۱ دستگاه فروش پیشتاز بود. رنو کلیو با ۱۳۰ دستگاه فروش در جایگاه دوم قرار دارد، درحالی‌که تویوتا کرولا با ۹۰ دستگاه فروش در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

فنلاند: تویوتا کرولا

Toyota Corolla / تویوتا کرولا

در ماه فوریه ۶۱۰ دستگاه خودرو تویوتا کرولا در فنلاند فروخته شد، که پیروزی شیرینی برای خودروساز ژاپنی در این کشور به شمار می‌رود. مقام دوم پرفروش‌ترین خودرو فنلاند به اشکودا اکتاویا با ۳۱۹ دستگاه فروش می‌رسد. تویوتا یاریس با ۲۵۷ دستگاه فروش در جایگاه سوم باقی مانده است.

فرانسه: پژو ۲۰۸

Peugeot 208 / پژو 208

جای تعجب ندارد که سه خودروی پرفروش و محبوب فرانسه در ماه فوریه، همگی مدل‌های فرانسوی بودند. مدل کاملا جدید پژو ۲۰۸ با رکورد فروش چشمگیر ۱۰،۲۷۳ دستگاه در رتبه نخست ایستاد و رنو کلیو با ۸،۶۶۲ دستگاه در رده دوم قرار گرفت.  سیتروئن C3 نیز شاهد فروش ۵،۸۷۷ دستگاه در فرانسه بود.

آلمان: فولکس‌واگن گلف

Volkswagen Golf / فولکس واگن گلف

فولکس‌واگن با در دست داشتن گلف، مقام برتر خود را در بازار آلمان حفظ کرده و فورد فوکوس را در رده دوم قرار داده است. ۱۰،۳۱۸ دستگاه خودروی گلف در طول ماه فوریه در آلمان فروخته شد، درحالی‌که فورد شاهد فروش ۵،۴۱۲ دستگاه بود. محصول دیگر فولکس‌واگن با ۵،۲۸۴ دستگاه فروش، رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داد.

یونان: تویوتا یاریس

Toyota Yaris / تویوتا یاریس

تویوتا یاریس بار دیگر با ۴۷۳ دستگاه فروش در ماه فوریه، در مقایسه با ۳۱۰ دستگاه فروش پژو ۲۰۸ در جایگاه دوم، بار دیگر در صدر فروش خودرو بازار یونان قرار گرفت. مقام سوم به سیتروئن C3 می‌رسد که طی این ماه ۲۸۶ مشتری یونانی پیدا کرده است.

مجارستان: داچیا لوجی

Dacia Lodgy / داچیا لوجی

طی ماه فوریه در مجارستان، MPV کامپکت داچیا لوجی رکورد فروش ۴۷۷ دستگاه را تجربه کرد. اشکودا با اوکتاویا که ۴۵۵ دستگاه فروش داشت، مقام دوم را به دست آورد، درحالی‌که تویوتا کرولا با ۳۸۸ دستگاه در جایگاه سوم ایستاد.

ایرلند: هیوندای توسان

Hyundai Tucson / هیوندای توسان

هیوندای توسان تنها در ماه فوریه با کسب ۵۴۸ دستگاه فروش، رتبه نخست پرفروش‌ترین خودروی ایرلند را به دست آورد. جالب اینجا است که تویوتا کرولا و فولکس‌واگن تیگوان با ۵۰۸ دستگاه فروش، هر دو به‌طور مشترک در جایگاه دوم ایستادند.

ایتالیا: فیات پاندا

Fiat Panda / فیات پاندا

بار دیگر ملی‌گرایی پیروز شد و فیات پاندا با رکورد فروش ۱۴،۴۶۶ دستگاه در ماه فوریه به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی ایتالیا شناخته شد. لانچیا اپسیلون (Lancia Ypsilon) که زمانی تحت برند کرایسلر بود و در انگلیس فروخته می‌شد، اکنون در کشور خود با ۵،۹۵۰ دستگاه فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. رنو کلیو موفق شد با ۴،۲۲۰ دستگاه فروش، رتبه سوم را کسب کند.

لتونی: پژو ۳۰۸

Peugeot 308 / پژو 308

یکی از تنها کشورهای اروپایی که رکورد مجموع فروش خودرو طی ماه فوریه در آن به ۱،۰۰۰ دستگاه نرسید، لتونی است. پرفروش‌ترین خودروی لتونی در این ماه، هاچ‌بک خانوادگی پژو ۳۰۸ با ۸۳ دستگاه فروش بود؛ درحالی‌که مقام دوم و سوم با ۶۳ و ۵۸ دستگاه فروش به ترتیب به تویوتا RAV4 و کرولا رسید. 

لیتوانی: داچیا ساندرو

Dacia Sandero / رنو ساندرو داچیا ساندرو

داچیا ساندرو که در کشورمان با نام رنو ساندرو شناخته می‌شود، طی ماه فوریه در لیتوانی ۱۶۲ دستگاه فروش را تجربه کرد. شاسی‌بلند تویوتا RAV4 با ۱۴۴ دستگاه، جایگاه دوم را به دست آورد، درحالی‌که جیپ رنگید با ۱۸ دستگاه فروش، مقام سوم را کسب کرد. 

لوگزامبورگ: فولکس‌واگن گلف

Volkswagen Golf / فولکس واگن گلف

گروه فولکس‌واگن و گلف شاهد موفقیتی دیگر بودند و طی ماه فوریه با ۱۲۶ دستگاه فروش، رتبه نخست را در لوگزامبورگ کسب کردند و شاسی‌بلند فولکس‌واگن تیگوان نیز با ۱۰۹ دستگاه جایگاه دوم را به دست آورد. مرسدس بنز کلاس A نیز توانست ۱۰۹ دستگاه فروش داشته باشد.

هلند: کیا نیرو

Kia Niro / کیا نیرو

مشوق‌های دولتی برای خودروهای الکتریکی باعث شد تا کیا نیرو طی ماه فوریه با ۱،۰۵۰ دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی هلند شود. رنو کلیو نیز با ۸۱۸ دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت، درحالی‌که فورد فوکوس با ۷۶۵ دستگاه فروش در طول این ماه، مقام سوم را کسب کرد.

نروژ: آئودی e-Tron

Audi E-tron / آئودی ای-ترون

به لطف مشوق‌های دولت نروژ برای خریداران خودروی الکتریکی، آئودی e-Tron با فروش ۱،۱۷۱ دستگاه در ماه فوریه به‌عنوان پرفروش‌ترین مدل در این کشور دست یافت؛ این خودرو آئودی و برقی همچنین با وجود قیمت بالا، طی این ماه در میان سه خودروی پرفروش تمام اروپا قرار گرفت. فولکس‌واگن گلف با ۷۶۰ دستگاه در جایگاه دوم ایستاد و نیسان لیف با ۴۸۴ دستگاه مقام سوم را به دست آورد. 

لهستان: تویوتا کرولا

Toyota Corolla / تویوتا کرولا

تویوتا کرولا در ماه فوریه عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار لهستان را با ۱،۶۶۴ دستگاه فروش بدست آورد و اشکودا اکتاویا را با ۱،۵۸۳ دستگاه به مقام دوم تنزل داد. هاچ‌بک اشکودا فابیا نیز با ۱۲۸۵ دستگاه فروش، موفق به کسب مقام سوم شد.

پرتغال: رنو کلیو

Renault Clio / رنو کلیو

خودروهای کوچک فرانسوی به‌طور مرتب بر بازار خودروی پرتغال مسلط می‌شوند و در ماه فوریه رنو کلیو با ۱،۴۳۴ دستگاه، رتبه نخست فروش را در این کشور بدست آورد؛ درحالی‌که پژو ۲۰۸ موفق به فروش ۸۱۳ دستگاه شد. سیتروئن C3 با ۶۹۴ دستگاه فروش، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

رومانی: داچیا لوگان

Dacia Logan / داچیا رنو لوگان

با کمال تعجب می‌بینیم که داچیا به تسلط بر بازار خانگی ادامه می‌دهد و هر سه جایگاه پرفروش‌ترین خودروها را در ماه فوریه به خود اختصاص داد. لوگان با ۹۲۹ دستگاه فروش، عنوان پیشتازی را به دست آورد، درحالی‌که شاسی‌بلند داستر توانست ۵۷۳ دستگاه فروش داشته باشد و مقام دوم را کسب کند. داچیا ساندرو (رنو ساندرو) نیز با ۴۴۶ دستگاه در طول این ماه سوم شد.

اسلواکی: اشکودا فابیا

Skoda Fabia / اشکودا فابیا

اشکودا بار دیگر در ماه فوریه رکورد خوبی در بازار اسلواکی به دست آورد؛ خودروهای فابیا و اکتاویا به ترتیب با ۴۵۱ و ۳۶۵ دستگاه در رتبه‌های اول و دوم فروش قرار گرفتند و رتبه‌ی سوم با ۲۶۷ دستگاه به هیوندای i30 رسید. 

اسلوونی: اشکودا اکتاویا

Skoda Octavia / اشکودا اکتاویا

تسلط مداوم اشکودا اکتاویا در اسلوونی نشان می‌دهد که مردم این کشور همچنان خودروهای سالون را دوست دارند، حتی اگر مدل‌های کراس‌اور و سوپرمینی نیز جزو پرفروش‌ترین خودروها باشند. اشکودا اکتاویا شاهد فروش ۲۶۴ دستگاه بود، درحالی‌که رنو کلیو موفق به فروش ۲۴۵ دستگاه شد. فولکس‌واگن T-Cross نیز با ۲۱۲ دستگاه فروش مقام سوم را کسب کرد.

اسپانیا: سئات لئون

Seat Leon / سئات لئون

ماه فوریه تغییرات اندکی در جدول پرفروش‌ترین خودروهای اسپانیا ایجاد کرد و نیسان قشقایی جایگاه قبلی سئات لئون را به خود اختصاص داد. نیسان قشقایی با ۲،۵۵۰ دستگاه و سئات لئون با ۲،۴۶۴ دستگاه در رده‌های اول و دوم فروش اسپانیا ایستادند. واکسهال کورسا که در اسپانیا تحت برند اوپل فروخته می‌شود، با ۲،۱۰۹ دستگاه فروش در جایگاه سوم قرار گرفت. 

سوئد: ولوو S60 / V60

Volvo S60/V60 / ولوو

چند سالی بود که فولکس‌واگن گلف صدرنشینی بازار خودرو سوئد را به دست گرفت، اما خودروساز این کشور خیلی زود جایگاه خود را به دست آورد و به لطف ترکیب ترکیبی از مدل‌های S60 و V60 بار دیگر به صدر جدول فروش بازگشت. ولوو S60 / V60 و XC40 همراه‌با کیا نیرو به ترتیب با ۱،۷۱۱ و ۱،۱۱۲ و ۹۳۸ دستگاه در رده‌های اول تا سوم پرفروش‌ترین مدل‌های بازار سوئد دست یافتند. 

سوئیس: اشکودا اکتاویا

Skoda Octavia / اشکودا اکتاویا

سوئیسی‌ها به دلیل نداشتن خودروساز بزرگ بومی، محصولاتی مانند اشکودا اکتاویا، فولکس‌واگن تیگوان و مرسدس بنز کلاس A را در ماه فوریه بیش از سایر خودروها خریداری کردند. میزان فروش این خودروهای به ترتیب ۵۰۶، ۴۰۱ و ۳۸۶ دستگاه اعلام شده است. 

انگلستان: فورد فیستا

Ford Fiesta / فورد فیستا

درحالی‌که فورد فیستا طی یک دهه در صدر فهرست پرفروش‌ترین خودروهای بریتانیا قرار داشت، طی ماه فوریه سال ۲۰۲۰ جایگاه خود را به فولکس‌واگن گلف واگذار کرد. ۳،۴۵۷ مشتری گلف، فیستا را با ۳،۱۲۳ دستگاه فروش به مقام دوم سوق دادند، درحالی‌که فورد فوکوس با ۲،۷۶۴ دستگاه، مقام سوم را به دست آورد. با این وجود، در فهرست فروش سالانه، فورد فیستا هنوز رتبه‌ی اول را در اختیار دارد.

جمع‌بندی

نگاهی کوتاه به فهرست بالا نشان می‌دهد که فولکس‌واگن گلف در کشورهای اتریش، بلژیک، آلمان و لوگزامبورگ طرفداران بیشتری دارد. یکی دیگر از محصولات پرفروش در این فهرست، اشکودا اکتاویا است که در بازار کشورهایی مانند سوئیس، اسلوونی، جمهوری چک و کرواسی محبوبیت دارد. تویوتا کرولا نیز در بازار کشورهای فنلاند و لهستان فروش خوبی کسب کرده است. در کشورهای دانمارک و یونان نیز علاقه بیشتری به تویوتا یاریس به چشم می‌خورد؛ هرچند که سایر محصولات تویوتا نیز فروش خوبی در بازارهای اروپایی دارند. در برخی کشورها مانند فرانسه، ایتالیا، آلمان، سوئد، که از خودروسازی بومی بهره می‌برند، روحیه ملی‌گرایی و توجه به خرید محصولات داخلی دیده می‌شود که در شرایط کنونی اقتصاد جهانی درخورتوجه به‌نظر می‌رسد. علاقه برای خرید خودروهای برقی در برخی کشورها مانند هلند و نروژ که یارانه دولتی به چنین محصولاتی تعلق می‌گیرد، بیشتر است. در مجموع زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن شامل برندهای فولکس‌واگن، سئات، اشکودا و آئودی از فروش خوبی در بازار اروپا برخوردار هستند.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات