شکایت نیکولا علیه تسلا تایید شد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
درخواست تسلا برای تجدیدنظر در پرونده نقض طراحی کامیون هیدروژنی نیکولا وان توسط اداره ثبت اختراعات و حق مالکیت ایالات متحده آمریکا رد شد.
تبلیغات

اداره ثبت اختراعات و حق مالکیت ایالات متحده آمریکا، تلاش تسلا برای بی‌اعتبار کردن پرونده نقض طراحی را که توسط نیکولا موتور ارائه شده بود، رد کرد. 

Nikola One / کامیون کشنده هیدروژنی نیکولا وان

در ماه مه سال ۲۰۱۸، نیکولا موتور از تسلا به دلیل شباهت بسیار نزدیک طراحی کامیون برقی تسلا سمی به کامیون کشنده نیکولا وان شکایت کرد. این استارتاپ سازنده کامیون برقی به‌طور خاص گفت که نقض در طراحی شیشه جلو سرتاسری، شکل کابین و طراحی و موقعیت درهای آن اتفاق افتاده است که نیکولا موتور قبلا آن را به‌صورت رسمی ثبت اختراع کرده بود. نیکولا به‌دنبال دریافت خسارت ۲ میلیارد دلاری از تسلا است و ادعا می‌کند که شباهت‌های این دو کامیون، باعث انحراف فروش از تولیدکننده کامیون هیدروژنی به سمت محصولات تسلا شده است.

تسلا سمی / tesla semi

به گزارش فوربس، تسلا در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ با مراجعه به دادگاه تجدیدنظر و ثبت درخواست ثبت اختراع، به‌دنبال بررسی بیشتر به منظور ابطال حق ثبت اختراع نیکولا برای طراحی درهای کامیون آن بود و در این زمینه اقدام کرد.

تروور میلتون، مدیرعامل و بنیان‌گذار نیکولا موتور در توئیتی گفت:

تسلا تلاش خود را برای بی‌اعتبار کردن حق ثبت اختراعات نیکولا موتور در مناقشه با اداره ثبت اختراعات و حق مالکیت ایالات متحده انجام داد که بی‌نتیجه ماند. اداره ثبت اختراعات و حق مالکیت ایالات متحده نه‌تنها حق ثبت اختراع مهم کامیون نیکولا را تایید کرد، بلکه از درخواست تسلا برای اصلاح حق ثبت اختراع ما نیز امتناع ورزید. دادخواست برای دریافت دو میلیارد دلار در حال پیشرفت و نتیجه‌دهی است. ما از هویت و منافع شرکت خود دفاع خواهیم کرد، صرف‌نظر از اینکه با چه کسی طرف هستیم.
Nikola One / کامیون کشنده هیدروژنی نیکولا وان

البته این تصمیم مستقیماً در دادخواست تأثیر نمی‌گذارد، اما اگر درخواست تسلا برای رد کردن حق ثبت اختراع طرح درهای کامیون موفقیت‌آمیز بود، می‌توانست بخش اصلی دادخواست نیکولا را تضعیف کند.

از زمان رونمایی از کامیون نیکولا وان و معرفی آن به جهان در سال ۲۰۱۶، این سازنده کامیون تقریبا ۱۴،۰۰۰ سفارش داشته که نشان‌دهنده‌ی درآمد ۱۰ میلیارد دلاری نیکولا در آینده است. در ماه مارس، این شرکت از ادغام ۳/۳ میلیارد دلاری با VectoIQ خبر داد؛ VectoIQ شرکت تجاری سهامی عام است که توسط استیو گیراسکای، معاون سابق جنرال موتورز تأسیس شد. این ادغام شامل سرمایه ۵۲۵ میلیون دلاری سرمایه‌گذارانی از قبیل Fidelity و صندوق سرمایه‌گذاری ValueAct Capital می‌شود.

نیکولا موتور ۴/۱ میلیون دلار از بودجه PPP دریافت کرد

در اخبار دیگر، اخیرا مشخص شد که نیکولا موتور مبلغ ۴/۱ میلیون دلار از صندوق برنامه محافظت از پرداخت حقوق (Paycheck Protection Program) برای کاهش اثرات اقتصادی ویروس کرونا دریافت کرده است. این شرکت اخیرا  از انجام معامله‌ای برای ادغام با VectoIQ و سهامی عام شدن خبر داد که ارزش نیکولا موتور را به بیش از ۳ میلیارد دلار می‌رساند. با این حال، فرایند ادغام دو شرکت هنوز نهایی نشده است. نیکولا موتور در پاسخ به سؤال CNBC، بیانیه‌ای ارسال کرد و در آن می‌گوید که صندوق PPP بعنوان صندوق واسطه نقدی عمل می‌کند تا حدود ۳۰۰ کارمند این شرکت در طول همه‌گیری ویروس کرونا حفظ شوند.

Nikola One / کامیون کشنده هیدروژنی نیکولا وان

این شرکت در بیانیه‌ی خود گفت:

تفاوت زیادی بین ارزش بالا و داشتن پول نقد وجود دارد. نیکولا شرکتی در آستانه کسب درآمد به شمار می‌رود که هزینه‌های زیادی دارد و میزان هزینه‌های آن زیاد است. ازآنجاکه وجوه صندوق PPP برای حفظ کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، مسیر حرکت ما از روح این قانون که حفظ شغل‌های پردرآمد است، پیروی می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات