طرح‌واره آیفون 12 پرو مکس طراحی این گوشی را فاش می‌کند

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
طرح‌واره‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس به‌تازگی از سوی یکی از کانال‌های شناخته‌شده‌ی یوتیوب منتشر شده است تا ما را از جوانب مختلفی با طراحی این گوشی موردانتظار آشنا کند.
تبلیغات

گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) قدرتمندترین مدل از آیفون‌های سال ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید که اگر برنامه‌های اپل به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برهم نخورد، اواخر شهریورماه امسال معرفی و در پاییز روانه‌ی بازار خواهد شد. روز گذشته طرح‌واره‌‌ی منتسب‌به این گوشی که ظاهرا طرح‌واره‌ای دقیق است توسط کانال EverythingApplePro در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد. ظاهرا جزئیات این طرح‌واره از سوی یکی از افشاگران صنعت فناوری به نام مکس واین‌بک در اختیار کانال EverythingApplePro قرار داده شده‌اند. با نگاهی کلی به طرح‌واره‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس متوجه می‌شویم که تا حدی مهر تأییدی بر شایعات پیشین مبنی‌بر شباهت ظاهری زیاد این گوشی اپل با تبلت آیپد پرو زده می‌شود.

طرح‌واره‌ی ساخته‌شده از آیفون ۱۲ پرو مکس نشان می‌دهد این گوشی قرار است طبق انتظارات پیشین دارای کناره‌هایی تخت باشد. همچنین این طرح‌واره شماری از شایعات پیشین را که به ابعاد گوشی اشاره می‌کردند تأیید کرده است. بر این اساس بزرگ‌ترین مدل از آیفون‌های سال جاری میلادی اپل قرار است در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس ضخامت کمتری داشته باشد؛ کانال EverythingApplePro ضخامت ۷/۴ میلی‌متر را برای آیفون ۱۲ پرو مکس ذکر کرده است، درحالی که طبق اطلاعات رسمی، آیفون ۱۱ پرو مکس ۸/۱ میلی‌متر ضخامت دارد.

به‌طور معمول مدل‌های ساخته‌شده از روی طرح‌واره‌ی آیفون‌های اپل در بهار و پیش از فرارسیدن تاریخ رونمایی رسمی منتشر می‌شوند. زیرا در همین بازه‌ی زمانی است که شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی آیفون‌های جدید نظیر شرکت‌هایی که در حوزه‌ی تولید قاب فعالیت می‌کنند، به آماده‌سازی خطوط تولیدشان برای تهیه‌ی لوازم جانبی گوشی‌های اپل می‌پردازند. بدین ترتیب به‌هنگام عرضه‌ی رسمی آیفون‌های جدید به بازار، قاب‌‌ها و دیگر لوازم جانبی آن‌ها نیز در دسترس قرار می‌گیرند.

گفته می‌شود طرح‌واره‌ی جدید آیفون ۱۲ پرو مکس توسط یکی از کارخانه‌های تولیدی شرکت فاکس‌کان فاش شده و به یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید قاب فروخته شده است. ظاهرا زمان فاش شدن این طرح‌واره به ماه ژانویه‌ی گذشته برمی‌گردد. طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس در حال حاضر در مراحل نهایی پیش‌تولید قرار دارد؛ بنابراین احتمال می‌دهیم برخی از جزئیات فاش‌شده‌ی این گوشی در محصول نهایی تغییراتی به‌خود ببیند.

آیفون 12 پرو مکس اپل / Apple iPhone 12 Pro Max

بر اساس ادعاهای مطرح‌شده، گوشی موردبحث اپل قرار است برای به‌تصویر‌کشیدن محتوای بصری دارای صفحه‌نمایشی OLED با اندازه‌ی ۶/۷ اینچ (یعنی ۰/۲ اینچ بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس) باشد. همچنین این گوشی جدید نسبت‌به مدل فعلی اندکی عریض‌تر و طویل‌تر خواهد بود تا از این طریق بتواند نمایشگر بزرگ‌تر را در خود جای دهد. با این‌حال درخورتوجه‌ترین تغییری که آیفون ۱۲ پرو مکس قرار است به‌خود ببیند، ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر است.

گفته می‌شود اپل قصد دارد حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمدار جدیدش را به‌میزان تقریبا ۴۰ درصد در تمامی طرفین کاهش دهد که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. بر اساس آنچه اطلاعات فاش‌شده می‌گویند، حاشیه‌های طرفین نمایشگر گوشی جدید اپل دارای ۱/۵ میلی‌متر ضخامت خواهند بود (حاشیه‌های طرفین نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس معادل ۲/۵ میلی‌متر هستند). انجام چنین کاری از سوی اپل باعث می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس افزایش پیدا کند تا با دستگاهی طرف باشیم که ظاهری مدرن‌تر از قبل دارد.

آیفون‌های فعلی اپل در پنل پشتی دارای دوربین توانمندی هستند؛ اما ماژول دوربین آن‌ها از پنل پشتی بیرون زده است و جلوه‌ای ایجاد کرده که به مذاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید. برخی کارشناسان از این نوع طراحی دوربین به‌عنوان طراحی لایه‌لایه یاد می‌کنند؛ زیرا نه‌تنها خود ماژول از پنل پشتی بیرون زده است، بلکه دوربین‌ها نیز روی خود ماژول مربعی‌شکل برآمدگی دارند.

آیفون ۱۲ پرو مکس باریک‌تر از آیفون ۱۱ پرو مکس خواهد بود و از مجموعه‌دوربین چهارگانه‌ی مجهز به اسکنر LiDAR استفاده خواهد کرد

گفته می‌شود اپل در طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس قصد دارد از ماژول دوربین ضخیم‌تری استفاده کند؛ بدین ترتیب تقریبا تنها برآمدگی پنل پشتی به خود ماژول مربعی‌شکل مربوط خواهد شد و حسگرها تا حدی که امروز در آیفون ۱۱ پرو مکس می‌بینیم، از ماژول بیرون نخواهند زد. ظاهرا اندازه‌ی کلی ماژول مربعی‌شکل آیفون ۱۲ پرو مکس قرار است تقریبا دست‌نخورده بماند؛ اما همانطور که اشاره کردیم بدنه‌ی دستگاه قرار است باریک‌تر شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس بر اساس شایعات قرار است به مجموعه‌دوربین چهارگانه مجهز شود؛ بنابراین چینش دوربین‌های پنل پشتی نیز قرار است نسبت‌به آیفون ۱۱ پرو مکس تغییر کند. دوربین جدیدی که در پنل پشتی پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها حاضر خواهد بود، همان اسکنر فراشکافت لیدار (LiDAR) است که در آیپد پروهای جدید این شرکت دیدیم. چینش دوربین‌های پنل پشتی آیفون ۱۲ پرو مکس در طرح‌واره‌ی جدید با رندرهایی که پیش‌تر از این گوشی منتشر شده بودند و چینش دوربین‌ها را به‌تصویر می‌کشیدند همخوانی دارد. ظاهرا چینش دوربین‌ها به‌صورت ۲×۲ متقارن خواهد بود. افزون بر این موارد گفته می‌شود اپل قصد دارد در تک‌تک دوربین‌های پنل پشتی آیفون ۱۲ پرو مکس از لنزی با دیافراگم گشادتر استفاده کند؛ موضوعی که نشان می‌دهد حسگر و لنز مجموعه‌دوربین این گوشی قرار است نسبت‌به نسل فعلی از لحاظ سخت‌افزاری تقویت شوند.

در طرح‌واره‌ی جدید آیفون ۱۲ پرو مکس بریدگی بالای نمایشگر همان اندازه‌ای را دارد که امروزه در آیفون‌های نسل جدید می‌بینیم. با این‌حال منابع مکس واین‌بک گفته‌اند طرح‌واره‌ی موردبحث در زمانی منتشر شده که طراحی آیفون ۱۲ پرو مکس نهایی نشده بوده است. بر این اساس گفته می‌شود اپل قصد دارد بریدگی بالای صفحه‌نمایش را کوچک‌تر و تغییراتی را نیز در انحنای بخش‌هایی پایینی آن ایجاد کند. طراحی موردبحث را پیش‌تر در برخی از شایعه‌ها دیده بودیم (و در عکس اصلی این مقاله نیز قابل‌مشاهده است). در حال حاضر مشخص نیست که اپل چگونه توانسته است بدون لطمه زدن به توانایی‌های دوربین TrueDepth و البته حسگرها، اندازه‌ی بریدگی بالای صفحه‌نمایش را کوچک‌ کند.

آیفون 12 پرو مکس اپل / Apple iPhone 12 Pro Max

در کنار موارد یادشده، طرح‌واره‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس نشان می‌دهد خطوط آنتن در بخش کناری گوشی قرار است ضخیم‌تر (پهن‌تر) شوند. احتمالا به‌دلیل پشتیبانی آیفون موردبحث از شبکه‌ی 5G، اعمال این تغییر در اندازه‌ی خطوط آنتن ضروری بوده است. افزون بر این‌ها ظاهرا اپل در آیفون ۱۲ پرو مکس اسلات سیم‌کارت را به طرف دیگر گوشی انتقال داده است.

در آن بخشی از گوشی که در آیفون‌های فعلی اسلات سیم‌کارت وجود دارد، نوعی حفره‌ی بیضی‌شکل به‌چشم می‌خورد که تا حد بسیاری زیادی شبیه‌به Smart Connector به‌نظر می‌رسد. استفاده‌ی آیفون جدید از اسمارت کانکتور هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است. بنابراین بهتر است مدتی دیگر منتظر بمانیم تا بفهمیم که آیا واقعا اپل قصد دارد Smart Connector را به آیفون جدید بیاورد یا خیر. تقریبا پنج سال است که شاهد انتشار شایعاتی مختلف درمورد احتمال اضافه‌شدن Smart Connector به آیفون‌های اپل هستیم؛‌ با این‌حال شایعات موردبحث تاکنون رنگ حقیقت به‌خود نگرفته‌اند.

انتظار می‌رود اپل بخواهد گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را در اواخر شهریورماه در جریان برگزاری مراسمی ویژه معرفی کند. افزون بر مدل پرو مکس با صفحه‌نمایش ۶/۷ اینچ، اپل احتمالا سه مدل دیگر را نیز از این گوشی معرفی خواهد کرد. دو مورد از گوشی‌ها دارای صفحه‌نمایش ۶/۱ اینچ خواهند بود و مدل دیگر از صفحه‌نمایش ۵/۴ اینچ بهره خواهد گرفت. مینگ‌چی کو، یکی از تحلیلگران شناخته‌شده، نخستین کسی بود که ماه‌ها پیش با انتشار گزارشی مدعی شد اپل قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۰ از آیفون 5G پرده‌برداری کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد طرح‌واره‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس چیست؟ برای مشاهده‌ی کامل طرح‌واره می‌توانید به ویدئوی کانال EverythingApplePro مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات