فیس‌بوک ویژگی‌های جدیدی برای سرویس استریم زنده خود معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اوج‌گیری استفاده از سرویس استریم زنده فیسبوک درنتیجه‌ی خانه‌نشینی بسیاری از مردم به دلیل شیوع کرونا، فیسبوک توجه خود را به ارائه‌ی ویژگی‌های جدید برای این سرویس معطوف کرده است.
تبلیغات

خانه‌نشینی میلیون نفر در سرتاسر جهان باعث شده است که ابزارهای ارتباطی با افزایش شدید حجم استفاده رو‌به‌رو شوند. فیسبوک نیز به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی از این قاعده مستثنی نبوده است. به‌عنوان نمونه فیسبوک افزایش ۷۰ درصدی مدت‌زمان سپری شده کاربران در این شبکه‌ی اجتماعی و افزایش بیش از ۵۰ درصدی استفاده از پیام‌رسان خود را در کشور ایتالیا گزارش داده است. این کشور یکی از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در جهان است و سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌طور جدی اجرا می‌کند.

استفاده از سرویس استریم زنده‌ی فیسبوک نیز در کنار سایر خدمات این شرکت با افزایش شدیدی مواجه شده است. این مسئله باعث شده است فیسبوک تمرکز خود را روی ارائه‌ی ویژگی‌های جدید برای این سرویس معطوف کند.

یکی از ویژگی‌های جدید معرفی شده توسط فیسبوک دسترسی کاربران به استریم‌های زنده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را آسان‌تر می‌کند. این قابلیت جدید حتی برای افرادی که صاحب حساب کاربری در فیسبوک نیستند نیز امکان دسترسی به استریم‌های زنده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را از طریق گوشی‌های موبایل فراهم می‌کند. این قابلیت تا پیش‌ازاین فقط روی کامپیوتر وجود داشت. قابلیت یاد شده هم‌اکنون برای کاربران گوشی‌های اندرویدی در دسترس است و طبق اعلام فیسبوک، کاربران iOS نیز طی هفته‌های آتی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

فیسبوک همچنین برای افرادی که به گوشی هوشمند یا اینترنت قابل‌اتکا دسترسی ندارند راهکارهای جدیدی جهت گوش دادن به لایواستریم‌ها فراهم کرده است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند از طریق تماس با یک شماره‌ی رایگان به لایواستریم‌ها گوش فرا دهند. همچنین در بخش فیسبوک لایو گزینه‌ای با عنوان «Audio Only» قرار داده شده است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون مشاهده‌ی ویدئوی استریم شده تنها به صدای آن گوش دهند.

این دو ویژگی جدید می‌توانند در پاسخگویی به تقاضای بی‌سابقه‌ی فعلی به فیسبوک کمک کنند. فیسبوک چندی پیش اعلام کرده بود که افزایش شدید ترافیک اپلیکیشن پیام‌رسان این شرکت باعث تحت فشار قرار گرفتن زیرساخت‌های این شرکت شده است.

تماس تصویری و استریم زنده‌ی ویدئو هر دو منابع زیرساختی زیادی می‌طلبند. این مسئله چندی پیش فیسبوک را وادار به کاهش کیفیت تماس‌های تصویری در اروپا کرده بود. درصورتی‌که ویژگی‌ جدید برای گوش دادن به استریم‌های زنده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی یا برقراری تماس برای گوش دادن به آن‌ها با استقبال مواجه شود می‌تواند در کمک به فیسبوک در حفظ منابع بسیار کارآمد باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات