کاهش تمایل مردم به استفاده از سرویس‌های آنلاین درخواست خودرو در پی شیوع کرونا

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس مطالعات، ویروس کرونا باعث شده است تا افراد کمتری تمایل به سفر با تاکسی آنلاین داشته باشند.
تبلیغات

اساسی‌ترین بخش از دوری‌‌گزینی اجتماعی (Social distancing)، دور کردن افراد از یکدیگر است. درواقع، مفهوم این عبارت از نام آن عیان است. بنابراین، تعجب‌آور نیست که افراد شروع به تغییر دیدگاهشان درباره‌ی سرویس‌های تاکسی آنلاین و حمل‌ونقل عمومی کرده‌اند. مطالعه‌ای که وب‌سایت Cars.com روی ۳٫۰۲۱ نفر از مردم داشته است نیز دقیقا همین ادعا را تأیید می‌کند.

برای شروع، ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی گفته‌اند کمتر از قبل سوار تاکسی آنلاین می‌شوند و درهمین‌حال، ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار داشته‌اند، درحال‌حاضر اغلب از وسایل نقلیه‌ی شخصی استفاده می‌کنند. چنین نتایجی کاملا قابل پیش‌بینی است؛ زیرا واردشدن به اتومبیل افراد غریبه بدون هیچ تضمینی درباره‌ی پاکیزگی آن، یک خطر بالقوه محسوب می‌شود و باتوجه‌به مدت‌زمان بروز علائم در افراد و مدت‌زمان دوام ویروس کووید ۱۹ رو سطوح، این بی‌میلی به‌خوبی قابل‌درک است.

همچنین، نکته‌ی بسیار جالب‌توجه درباره‌ی نظرسنجی وب‌سایت Cars این است که ۲۰ درصد از افراد موردبررسی که پیش‌تر خودروی شخصی نداشته‌اند، ادعا کرده‌اند که قصد خرید اتومبیل را دارند. چنین نتایجی به خودی‌خود غافل‌گیرکننده است، ولی با درنظرگرفتن وضعیت مبهم اقتصادی که همراه‌با شیوع ویروس کرونا پدید آمده است، نیت این‌دسته از افراد جلوه‌ی دیگری به‌خود می‌گیرد.

۴۰ درصد از افرادی که گفته‌اند قصد خرید اتومبیل را دارند، دلیل تصمیمشان را نداشتن تمایل به استفاده از سرویس‌های حمل‌و‌نقل عمومی و ۲۸ درصد از آن‌ها، اعتماد نداشتن به پاکیزگی خودروهای دیگر افراد دانسته‌اند؛ برای افراد وسواسی، داشتن چنین انگیزه‌ای دور از انتظار نیست.

البته، خرید اتومبیل هنگام قرنطینه به خودی‌خود یک چالش است و به‌همین دلیل، افراد بیشتر و بیشتری قصد دارند خرید خودرو را به‌صورت اینترنتی انجام دهند. ازمیان شرکت‌کنندگانی که قصد خرید خودرو را دارند، ۴۵ درصد از آن‌ها مایل‌به مذاکره بر سر قیمت به‌صورت آنلاین هستند و درهمین‌حال، ۳۸ درصد مشکلی با تبادل پول ازطریق اینترنت ندارند. ذکر این نکته لازم است که ۳۳ درصد از افراد، زمابندی‌شان برای خریداری خودرو را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به‌تعویق انداخته‌اند.

علاوه‌بر بیش از ۳ هزار نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، وب‌سایت Cars.com با ۲۳۸ دلال این بازار صحبت کرده و فهمیده است، تنها ۵۸ درصد از آن‌ها درحال‌حاضر قادر به تحویل خودرو هستند. البته ۲۹ درصد از دلال‌ها نیز قصد دارند در نواحی که وضعیت «پناه در محل» در آنجا حاکم است خدمات ارائه دهند.

شما درباره‌ی این نظرسنجی چه فکر می‌کنید؟ آیا درحال ارزیابی مجدد عادت‌هایتان برای سفر با تاکسی آنلاین، تجدیدنظر برای جابه‌جایی با اتوبوس، یا به‌فکر سفر با اتومبیل جدید هستید؟ ویروس دنیاگیر کرونا سبب شده است تا به‌فکر خرید اتومبیل جدید باشید یا برنامه‌هایتان برای خرید خودرو را به‌تعویق انداخته است؟ نظرات خودتان را با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات