تاکسی‌های اینترنتی به‌دلیل شیوع کرونا موقتا اجازه حمل بار و کالا گرفتند

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تاکسی‌های اینترنتی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه کسب کردند تا موقتا حمل بار و کالا انجام دهند و مرسولات پستی را تحویل دهند.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا در کشور درخواست تاکسی اینترنتی را کاهش داد؛ ماندن مردم در خانه و اجتناب از تردد در سطح شهر نیز باعث شد تا خریدهای اینترنتی افزایش یابد. این عوامل موجب شد تا وسایل حمل و نقل برای ارسال کالا کاهش پیدا کنند. به‌همین دلیل تصمیم گرفته شده تا تاکسی‌های اینترنتی و ناوگان تاکسی درون شهری به‌صورت موقت و با حفظ ملزومات بهداشتی تعیین‌شده از سوی وزارت بهداشت حمل کالا و مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی را انجام دهند.

در پی برگزاری جشنواره بهاره مجازی اصناف و به‌دلیل افزایش خریدهای اینترنتی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری از وزیر کشور خواست تا برای حمل کالا امکانی فراهم شود که ظرفیت ناوگان حمل مسافر شهری شامل تاکسیرانی شهری و ناوگان ذیل شرکت‌های مسافربر اینترنتی به‌کار گرفته شود. این مجوز در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور پابرجا خواهد ماند.

حمل بار

از سوی دیگر، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز طی نامه‌ای به معاون وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده که استفاده از ظرفیت ناوگان حمل مسافر شهری شامل ناوگان تاکسیرانی شهری و شرکت‌های مسافربری اینترنتی مجاز خواهد بود؛ این تصمیم به‌دلیل کاهش تقاضا در بخش جابجایی مسافر شهری و ضرورت جلوگیری از تردد شهروندان گرفته شده است.

حمل بار

معاون اقتصادی ریاست جمهوری از وزیر راه و شهرسازی نیز درخواست کرده تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای جابه‌جایی محموله‌های مرتبط با خریدهای اینترنتی همکاری لازم را انجام دهد و از اعمال هرگونه محدودیتی در حمل بار بین شهری برای این محموله‌ها خودداری شود؛ تا بدین‌صورت هیچ‌گونه اختلالی در روند فعالیت فروش‌های اینترنتی و دریافت محموله‌های خریدان پیش نیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات