آمازون از ساکنان سیاتل در خانه‌هایشان آزمایش تشخیص کرونا می‌گیرد

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون با همکاری بنیاد سرمایه‌گذاری مشاغل و مؤسسه خیریه‌ی بیل گیتس، در خانه‌های شهروندان سیاتل آزمایش تشخیص بیماری کووید ۱۹ انجام خواهد داد.
تبلیغات

براساس گزارشی از خبرگزاری CNBC، آمازون با انجام آزمایش تشخیص بیماری کووید ۱۹ در خانه‌ی شهروندان از شهر زادگاه خود، یعنی سیاتل، حمایت خواهد کرد. کیت‌های آزمایش را شبکه‌ی تشخیص ویروس کرونا در سیاتل (SCAN) فراهم کرده است. اقدام این سازمان تلاشی تحقیقاتی برپایه‌ی پروژه‌ی ابتکاری قدیمی مطالعات روی آنفولانزا در سیاتل است که درحال‌حاضر، روی درک بهتر نحوه‌ی شیوع ویروس جدید کرونا تمرکز دارد.

بودجه‌ی این عملیات را مؤسسه‌ی خصوصی سرمایه‌گذاری مشاغل گیتس (Gates Ventures) تأمین می‌کند؛ نهادی که در تملک بنیان‌گذار مایکروسافت، بیل گیتس است. همچنین، کمک‌های فنی برای تحقیقات یادشده را بنیاد خیریه‌ی این میلیاردر با نام «بیل و ملیندا گیتس» تأمین کرده است. گروه تحقیقات پزشکی و خیریه‌ی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، نیز اقدام مشابهی در منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو انجام داده است. اقدامات هر دو شرکت نمایانگر سرمایه‌گذاری بزرگ آن‌ها برای جبران ناکامی دولت فدرال در اجرای آزمایش‌های تشخیص ویروس کرونا در ایالات متحده است. 

آمازون آزمایش تشخیص کرونا را ازطریق بخش Amazon Care انجام خواهد داد که پلتفرم بهداشت‌ و درمان داخلی این شرکت و مختص کارکنان آمازون و خانواده‌های آن‌ها است. بااین‌حال، انجام آزمایش تشخیص بیماری کووید ۱۹ فقط به کارکنان آمازون محدود نیست و هر شخصی در سیاتل را شامل می‌شود که سازمان SCAN او را واجد شرایط بداند. موارد واجد شرایط کودکان و تمامی افرادی هستند که علائمی شبیه‌ به آنفولانزا را بروز نمی‌دهند؛ اما می‌توانند ناقل باشند.

براساس گزارش CNBC، تمامی افراد تحویل‌دهنده‌ی درگیر در این عملیات برای کار با لوازم پزشکی آموزش دیده‌اند و کیت‌های پاک‌کننده‌ای برای خانه‌هایی توزیع خواهند کرد که آن‌ها را سفارش داده‌اند. مدیر بخش Amazon Care، کریستن هلتون، در بیانیه‌ای به CNBC گفته است:

پاسخ‌گویی به بحران کووید ۱۹ که سرعت رشد سریعی دارد، نیازمند تلاشی همگانی و حمایت هم بخش خصوصی و هم بخش عمومی است. قدردان حضور جامعه‌ای قدرتمند از [سازمان‌های] بهداشت عمومی، بهداشت جهانی و رهبران دانشگاهی هستیم. همچنین، مشتاقیم زیرساخت‌ها و قابلیت‌های لجستیکی Amazon Care در پشتیبانی از تلاش‌های محلی به‌کار برده شوند.

ناگفته نماند شهر سیاتل و حومه‌ی شهرستان کینگ‌کانتی (King County) با ۲،۰۰۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ و ۱۰۰ نفر جان‌باخته بیشتر از سایر نواحی ایالات متحده با ویروس دنیاگیر کرونا دست‌به‌گریبان‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات