با شیوع کرونا، نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ لغو شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات کشور سوئیس، ضمن توجه به خطر انتشار ویروس کرونا در محل‌های پرتردد، نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ را لغو کردند. این تصمیم، زیان مالی قابل توجهی به شرکت‌های مختلف وارد می‌کند.
تبلیغات

موریس تورتینی، رئیس نمایشگاه خودرو ژنو، شرایط منجر به لغو این رویداد را فراتر از توانایی گروه برگزارکننده دانست و نافرمانی از تصمیم دولت سوئیس را اقدامی غیرقانونی توصیف کرد. بنابر دستورات رسمی، برگزاری هر نوع نمایشگاه‌ و گردهمایی با جمعیت بیش از هزار نفر در سوئیس از امروز جمعه نهم اسفندماه تا یک‌شنبه ۲۵ اسفند‌ماه، ممنوع خواهد بود. با این اوصاف، اجرای نمایشگاه در روزهای بعد از این محدودیت نیز، بعید به نظر می‌رسد. سال گذشته، حدود ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه خودرو ژنو دیدن کردند.

موریس تورتینی در توضیح شرایط نمایشگاه به خبرنگاران گفت:

ما نمی‌توانیم رویدادی بزرگ در این ابعاد را برای چند هفته یا چند ماه، عقب بی‌اندازیم، چراکه هماهنگی و برنامه‌ریزی گسترده‌ای وجود دارد. انجام این نمایشگاه برای سال ۲۰۲۰، ممکن نیست. احتمالا دور بعدی، چهارم مارس ۲۰۲۱ برگزا خواهد شد.

نودمین دوره‌ از نمایشگاه خودرو ژنو قرار بود دوشنبه با معرفی جایزه خودروی سال آغاز شود و یک کنفرانس خبری بزرگ در روز سه‌شنبه داشته باشد. خودروسازان  بزرگ دنیا، از جمله بی‌ام‌و، فیات، بنتلی، فولکس‌واگن، آئودی، مرسدس بنز، پورشه، هیوندای، کیا، رنو و تویوتا سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای این رویداد مهم داشتند و قرار بود از مدل‌هایی جدیدی رونمایی کنند. البته نباید فراموش کنیم، درسال‌های اخیر با گسترش فناوری‌های مدرن ارتباط مجازی، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دنیا نسبت به حضور در نمایشگاه‌های بزرگ، کم‌علاقه شده‌اند. برندهای مورد انتظار در ژنو ۲۰۲۰، کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشتند. سیتروئن، فورد، جگوار، لندرور، لامبورگینی، مینی، میتسوبیشی، نیسان، اوپل، پژو، سوبارو، تسلا و ولوو، از جمله شرکت‌هایی هستند که سالن یا غرفه‌ای در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ رزرو نکردند.

با شرایط موجود، خودروهایی مثل بی‌ام‌و i4 و فیات 500 جدید که قرار بود هفته آینده در سوئس رونمایی شوند، در زمان مقرر و از طریق کنفرانس خبری آنلاین، پرده‌برداری خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات