حمله‌ هکرها به حساب کاربری فیسبوک در توییتر و اینستاگرام

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از هکرها برای مدتی کنترل حساب‌های کاربری رسمی فیسبوک روی پلتفرم‌های توییتر و اینستاگرام را در دست گرفتند.
تبلیغات

«حتی فیسبوک را هم می‌توان هک‌ کرد؛ البته اوضاع امنیتی‌اش از توییتر بهتر است». این پیام را گروهی از هکرها با نام OurMine منتشر کردند که برای مدتی کنترل حساب کاربری رسمی فیسبوک در توییتر را دراختیار داشتند. همچنین، اعضای این گروه با حساب کاربری فیسبوک در اینستاگرام، لوگو خود را منتشر کردند؛ البته درحال‌حاضر، این دو حساب کاربری به وضعیت عادی برگشته‌اند.

گروه OurMine اعلام کرده حمله به دو حساب کاربری فیسبوک برای نمایش آسیب‌پذیری سایبری آن انجام شده است. در ژانویه، این گروه حساب کاربری بیش از ۱۲ تیم لیگ NFL را نیز هک کرده است. به‌گزارش BBC، سایت فیسبوک هدف حمله‌ی این گروه نبوده است. توییتر هم ضمن تأیید دسترسی این گروه به حساب کاربری فیسبوک، اعلام کرد به‌محض اطلاع از این موضوع، فعالیت‌های حساب کاربری فیسبوک را متوقف کرده است. توییتر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

بلافاصله بعد از اینکه متوجه این موضوع شدیم، فعالیت‌های این حساب کاربری را مسدود کردیم. در حال همکاری با همکارانمان در شرکت فیسبوک هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر فعالیت این حساب کاربری را بازیابی کنیم. 

جین وونگ، مهندس هنگ‌کنگی است که اپلیکیشن‌های مهندسی معکوس او شهرت زیادی دارد. وی ویدئویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد تیم امنیتی فیسبوک چندبار توییت ارسال‌شده‌ی هکرها را پاک کرده‌اند؛ اما این توییت مجددا ارسال شده است.

به‌گزارش BBC، شیوه‌ی حمله به حساب کاربری فیسبوک همان شیوه‌ی حمله به حساب‌های کاربری تیم‌های NFL بوده است. در این دو حمله، هکرها ازطریق پلتفرم Khoros به حساب‌های کاربری قربانی‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. Khoros پلتفرمی فروشگاهی است که کسب‌و‌کارها می‌توانند ازطریق آن، ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند. پلتفرم‌هایی از این دست معمولا اطلاعاتی مانند رمزعبور یا سایر جزئیات موردنیاز برای دسترسی به حساب‌های کاربری را دراختیار دارند. ناگفته نماند Khoros به درخواست BBC برای اظهارنظر در‌این‌باره پاسخ نداده است.

گروه OurMine گروه هکری مستقر در دبی است که سابقه‌ی حمله به حساب‌های کاربری شرکت‌ها و افراد مهم را در کارنامه‌ی خود دارد. این گروه پیش‌از‌این حساب‌های کاربری جک دروسی، مؤسس توییتر، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، نتفلیکس و شبکه‌ی ESPN را هک کرده است. گروه OurMine همچنین در سال ۲۰۱۷، حسا‌ب‌های کاربری HBO و روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز را هک کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات