کراس اور برقی نیورون VEGA معرفی شد

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کراس‌اور برقی VEGA، اولین خودروی سواری استارتاپ نیورون است. چند رندر رسمی و جزییات ابعاد بدنه، تنها مشخصات رسمی منتشر شده از این خودروی برقی است.
تبلیغات

استارتاپ کالیفرنیایی نیورون ای‌وی (Neuron EV) با حمایت مالی چینی‌ها شکل گرفته و قرار است که در بازار خودروهای برقی، بازیگری مهم باشد. البته تا امروز تنها چیزی که از محصولات آینده‌ی نیورون دیده‌ایم، چند رندر بوده است. این استارتاپ که شاید رکورددار بیشترین مدل‌های معرفی شده و در صف تولید باشد، روز گذشته خودرویی دیگر، بازهم به‌صورت رندر، رونمایی کرد.

Neuron EV VEGA

خودروی جدید نیورون، VEGA نام‌گذاری شده است (سرواژه‌های Versatile Electric Grand Automobile به‌معنی خودروی برقی تطبیق‌پذیر و چندکاره) و مثل تمام محصولات آینده‌ی این استارتاپ، از موتور برقی استفاده می‌کند. این کراس‌اور برقی دراصل اولین خودروی سواری نیورون است؛ مدل‌های پیکاپ و ون T-One و کامیون Torq در کلاس خودروهای تجاری طبقه‌بندی می‌شوند.

Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA
Neuron EV VEGA

نیورون VEGA براساس همان پلتفرم ماژولار پیکاپ و ون T-One تولید خواهد شد. براساس گفته‌های مدیران نیورون، این کراس‌اور برقی بااستفاده از پلتفرم ماژولار، سواری راحت را با قدرت پیکاپ ترکیب می‌کند. از طرفی شاسی پیکاپ مقاومت ساختاری VEGA را بالاتر می‌برد و قوای محرکه برقی، سواری بی‌دردسر و کم‌مصرف را ممکن می‌کند. نیورون VEGA با طول و عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۸۷۷ میلی‌متر، ۱۹۸۱ میلی‌متر و ۱۶۷۶ میلی‌متر در کلاس کراس‌اور با ابعاد متوسط قرار می‌گیرد و از این نظر، مشابه فولکس واگن توارگ خواهد بود. باتوجه به این ابعاد بدنه، بدون شک کابین این خودرو بسیار جادار است؛ مدیران نیورون اشاره کرده‌اند که فضای داخلی VEGA برای پنج سرنشین کاملا جادار و بزرگ است. به‌لطف طرح منحنی سقف، فضای سر و بارگیری هم درخورتوجه خواهد بود.

Neuron EV VEGA

آنچه گفته شد، تمام اطلاعاتی بود که از نیورون VEGA منتشر شده است. جزییات موتور یا موتورهای برقی، بسته‌ی باتری، ظرفیت پیمایش، عملکرد فنی و زمان فروش و عرضه به بازار مشخص نشده است. نیورون در معرفی خودرو با چند رندر بسیار موفق عمل کرده است؛ باید دید که سرانجام انواع خودروهای معرفی شده چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات