فیسبوک مالک چهار اپلیکیشن با بیشترین آمار دانلود در ۲۰۱۹

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فهرست برترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۹ ازنظر دانلود منتشر شد و چهار اپلیکیشن از پنج اپلیکیشن برتر فهرست، تحت مالکیت فیسبوک قرار دارند.
تبلیغات

شرکت تحلیلگر بین‌المللی App Annie آمار داده‌های موبایلی جمع‌آوری‌شده در سال ۲۰۱۹ را با عنوان State of Mobile 2020 منتشر کرد. گزارش مذکور آمار جالبی از بازار بین‌المللی موبایل دراختیار ما قرار می‌دهد. از میان مهم‌ترین اطلاعات، می‌توان اپلیکیشن‌هایی با بیشترین آمار دانلود را جذاب دانست. به‌علاوه در این گزارش، اپلیکیشن‌هایی دیده می‌شوند که بیشترین زمان کاربران در آن‌ها صرف شده یا بیشترین آمار پرداخت را داشته‌اند.

فیسبوک در گزارش سال ۲۰۱۹ عملکردی عالی از خود به‌جای گذاشت؛ به‌گونه‌ای که از میان پنج اپلیکیشنی که بیشترین آمار دانلود را در سال گذشته به‌خود اختصاص دادند، چهار اپلیکیشن متعلق به فیسبوک بود. فیسبوک مسنجر در جایگاه اول فهرست قرار گرفت و سرویس‌های دیگر، یعنی فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام نیز به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم و پنجم را ازآنِ خود کردند و دراین‌بین، اپلیکیشن TikTok رتبه‌ی چهارم را به‌دست آورد. نکته‌ی جالب‌ اینکه هیچ اپلیکیشنی از گوگل و حتی توییتر در فهرست ده‌گانه قرار نگرفت.

گزارش شرکت Annie اطلاعات جالبی درباره‌ی رفتارهای کاربران موبایل و وضعیت بازار منتشر کرد. به‌عنوان مثال،‌ افراد به‌صورت میانگین در سال ۲۰۱۹ هرروز حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه از زمان خود را با گوشی‌های هوشمند سپری کرده‌اند. آمار مذکور رشد ۳۵ درصدی را درمقایسه‌با سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

آمار دانلود اپلیکیشن 2019

آمار درآمد مارکت‌های اپلیکیشن اطلاعات مهمی درباره‌ی جریان‌های درآمدی گوگل و اپل نشان می‌دهد. کاربران در سال ۲۰۱۹ درمجموع ۱۲۰ میلیارد دلار در اپ‌استور و پلی‌استور هزینه کرده‌اند. خرید در بازی‌های موبایلی سه‌چهارم از رقم مذکور را به‌خود اختصاص داد و چین نیز در رتبه‌ی اول خریدهای درون‌برنامه‌ای قرار گرفت. از اپلیکیشن‌های پردرآمد می‌توان به تیندر و نتفلیکس و یوتیوب اشاره کرد و در دسته‌ی بازی‌ها نیز پاب‌جی موبایل و کندی کراش و پوکمون گو در رتبه‌های برتر قرار دارند.

گزارش سال ۲۰۱۹ نشان‌دهنده‌ی رشد عالی بازار اپلیکیشن‌های موبایلی است و Annie ادعا می‌کند در سال ۲۰۲۰، رشد بازار بازهم افزایش خواهد یافت. شرکت مذکور پیش‌بینی می‌کند فضای تبلیغات موبایلی در سطح بین‌المللی در سال جاری به ۲۴۰ میلیارد دلار برسد که در ین‌صورت رشد ۵۰ میلیارد دلاری را درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات