بهترین و مورد انتظارترین خودروهای سال ۲۰۲۰

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 29 دقیقه
در سال ۲۰۲۰ خودروهای مهمی از برندهای مرسدس بنز، بی‌ام‌و، تسلا، فراری، فورد و فولکس واگن عرضه می‌شود که در این مقاله بهترین مدل‌ها را انتخاب می‌کنیم.
تبلیغات

سال ۲۰۱۹ برای صنعت خودروسازی مجموعه‌ای از اتفاق‌های خوب و بد را به‌همراه داشت که کم‌وبیش بر بازار بسیاری از کشورها تأثیرگذار بود. نمایشگاه‌های بزرگ خودرو در سال ۲۰۱۹ باوجود اینکه رونق سابق را نداشت، باز هم محل مناسبی برای محصولات جالب و جدید به علاقه‌مندان بود. براساس رونمایی و اعلام رسمی خودروسازان، در سال ۲۰۲۰ باید منتظر مدل‌های جدیدی باشیم که می‌توانند بازار را تکان دهند.

Porsche Taycan / پورشه تایکان

وب‌سایت اتوکار (Autocar) در یک مقاله‌ی جامع بهترین خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند را معرفی کرده است. بیش از ۵۰ خودروی جدید در سال ۲۰۲۰ روی خط تولید می‌رود و تقریبا تمام سلیقه‌ها پوشش داده می‌شود. فراری روما با طرحی متفاوت، شورولت کوروت C8، تسلا مدل Y، هاچ‌بک برقی هوندا E، فولکس واگن ID 3 و گلف، پیکاپ ریوین R1T، نسل جدید لندرور دیفندر و پورشه تایکان تعدادی از موردانتظارترین خودروهای سال جدید هستند.

در سال جدید میلادی، انواع مدل‌های برقی با قیمت‌های مختلف درکنار شاسی‌بلندهای قدرتمند، کوپه‌های زیبا و هاچ‌بک‌های شهری به بازار می‌رسند. زمان عرضه‌ی بسیاری از خودروها به‌طور رسمی اعلام نشده؛ به‌همین خاطر، تاریخ فروش احتمالی هر خودرو درنظر گرفته شده است.

آئودی RS6 آوانت

Audi RS6 Avant 2020

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

آئودی RS6 جدید به پیشرانه‌ی چهار لیتری تویین توربوشارژ V8 با قدرت ۵۹۱ اسب‌بخار مجهز است و به‌کمک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته خودکار در زمان ۳/۶ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. RS6 اولین خودروی استیشن آئودی است که به بازار آمریکا می‌رسد و درکنارش نسل دوم RS7 اسپرت‌بک هم با قوای فنی مشابه عرضه خواهد شد.

استون مارتین ونتیج رودستر

Aston Martin Vantage Roadster

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

براساس پیش‌بینی کارشناس‌ها، مدل رودستر از جدیدترین نسل استون مارتین ونتیج در بهار ۲۰۲۰ به بازار می‌رسد. مدل رودستر هم مانند کوپه از پیشرانه‌ی چهار لیتری V8 تویین توربوشارژ ساخت AMG آلمان، ۵۰۳ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد. اطلاعات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست و حتی تصاویر رسمی آن هم هنوز منتشر نشده است.

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه

BMW 2 Series Gran Coupe / بی ام و سری 2 گرن کوپه

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه که اوایل سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد، یک سدان کامپکت لوکس دیفرانسیل جلو است. این مدل را می‌توان نسل سوم سری یک با طرح سدان درنظر گرفت که برای ارائه‌ی تجربه‌ی سواری اسپرت بی‌ام‌و به سرنشینان، بر فناوری‌ها و تجهیزات الکترونیکی مدرن با پیشرانه‌های چهارسیلندر توربوشارژ تکیه کرده است. کد گرن کوپه در محصولات بی‌ام‌و معرف مدل چهاردر و سدان از خودروهای کوپه و دودر است.

شورولت کوروت C8

Chevrolet Corvette C8 Stingray

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

نسل هشتم شورولت کوروت با تغییرات بزرگ طرح موتورمیانی و مشخصات فنی درخورتوجه با وجود قیمت بسیار مناسب یکی جذاب‌ترین خودروهای ۲۰۲۰ است. کوروت C8 با پیشرانه‌ی ۴۸۳ اسب‌بخاری V8 حدود ۶۰ هزار دلار قیمت خورده است. البته پس از اعتصاب کارگران جنرال موتورز، تولید کوروت جدید کمی به‌تأخیر افتاد اما این مدل احتمالا در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۰ به دست مشتری‌های آمریکایی می‌رسد. 

جگوار اف تایپ

Jaguar F-Type

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

جگوار برای دهه‌ی ۲۰۲۰، مدلی جدید از مدل F-Type عرضه خواهد کرد که البته تنها فیس‌لیفت است. اف تایپی که سال آینده عرضه می‌شود، نسل جدید نیست؛ اما هم در بخش طراحی داخلی و خارجی و هم در قوای محرکه به‌روزرسانی شده است. طراحی بدنه حالت عضلانی‌تر پیدا کرده است و در کابین هم جدیدترین سیستم اطلاعاتی و سرگرمی جگوار نصب خواهد شد. مثل دیگر خودروهای جگوار، پیشرانه‌ی V6 این شرکت از روی اف تایپ جدید هم برداشته می‌شود و تنها نمونه‌های چهار سیلندر و هشت سیلندر V شکل با سیستم انتقال قدرت محورعقب و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز EQC

Mercedes Benz EQC

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

پس از چندبار تلاش ناموفق، سرانجام مرسدس بنز آماده است تا اولین خودروی برقی‌اش را به بازار بفرستد. مرسدس بنز EQC اولین محصول برند مستقل جدید و زیرمجموعه‌ی این شرکت موسوم به EQ است که برخی قطعاتش با مدل GLC مشترک خواهد بود. مرسدس بنز EQC اوایل سال ۲۰۲۰ با ۴۰۲ اسب‌بخار به جمع رقبای تازه‌نفس تسلا اضافه می‌شود.

مرسدس بنز GLB

Mercedes Benz GLB 2020

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

همان‌طور که از کد GLB مشخص است، این محصول مرسدس بنز شکاف بین GLA و GLC را پر می‌کند. GLB برپایه‌ی پلتفرم دیگر خودروهای دیفرانسیل جلو مرسدس بنز ساخته می‌شود، اما در طراحی متفاوت‌تر است و تاحدودی به جی کلاس (G Class) شباهت دارد. مرسدس بنز GLB در مدل 250 دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک و نسخه‌ی اسپرت GLB 35 با قدرت ۳۰۲ اسب‌بخار عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های برجسته‌ی این مدل، کابین جادار با ظرفیت هفت سرنشین است.

مینی برقی

Mini Cooper SE 2020

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

مینی بیش از یک دهه است که روی مفهوم خودروی برقی کار می‌کند و اوایل سال ۲۰۲۰، حاصل برنامه‌های میان‌مدت این شرکت را خواهیم دید. مینی برقی از لحاظ طراحی با مدل بنزینی از هاچ‌بک دودر انگلیسی‌ها یکسان است. یکی از ویژگی‌های مینی که همیشه برجسته بوده، وزن پایین و فرمان‌پذیری و چابکی‌اش است. مینی برقی با داشتن بسته‌ی باتری، وزن بیشتری خواهد داشت؛ اما مقام‌های این شرکت قول داده‌اند که مدل برقی همچنان یک مینی واقعی باشد. مینی برقی با ظرفیت پیمایش ۲۴۰ کیلومتربرساعت، به‌عنوان خودرویی شهری برای تردد در مسافت‌های کوتاه طراحی شده است.

پورشه تایکان

Porsche Taycan / پورشه تایکان

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

پیش‌فروش پورشه تایکان (Porsche Taycan) از هفته‌ی گذشته آغاز شده است اما تحویل این خودروی برقی موردانتظار به مشتری، در زمستان سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود. تایکان در سه مدل 4S، توربو و توربو اِس پیش‌فروش شده است، اما احتمالا پورشه مثل دیگر محصولاتش، نسخه‌های دیگری هم از این خودروی برقی معرفی می‌کند. پورشه تایکان با انبوهی از تجهیزات سفارشی عرضه می‌شود و به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو، ‎هم‌اکنون بهترین و کامل‌ترین خودروی برقی جهان است.

تسلا مدل Y

Tesla Model Y

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

مدل Y کراس‌اور جدید تسلا است که کاملا با قطعات مدل 3 تولید می‌شود. تفاوت اصلی این دو مدل در ارتفاع شاسی از سطح زمین و کابین جادارتر مدل Y است. تسلا مدل Y در نسخه‌ی پایه با هربار شارژ ۳۷۰ کیلومتر را طی می‌کند اما ظرفیت پیمایش نسخه‌ی گران‌تر بیش از ۴۸۰ کیلومتر است. تسلا زمان عرضه‌ی مدل Y را اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است، اما همان‌طور که بارها دیده‌ایم، وقت‌شناسی از ویژگی‌های مثبت این شرکت نیست.

هوندا E

Honda E / خودروی الکتریکی هوندای e

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

هوندا E یکی از جذاب‌ترین هاچ‌بک‌های شهری و برقی سال ۲۰۲۰ است که براساس پلتفرمی کاملا جدید تولید خواهد شد. هوندا E به یک موتور برقی با قدرت ۱۳۴ اسب‌بخار مجهز است و می‌تواند با هربار شارژ، تا حدود ۲۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند. وزن پایین، ابعاد کوچک و چابکی در جاده‌های شهری و ترافیک از مهم‌ترین ویژگی‌های هوندا E با قیمت کمتر از ۳۵ هزار دلار در مجهزترین نسخه است.

اوپل کورسا

New Opel Corsa

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

نسل جدید اوپل کورسا (Opel Corsa) که با برند واکسال (Vauxhall) هم عرضه می‌شود، اولین خودروی این شرکت پس از اضافه شدن به زیرمجموعه‌های گروه فرانسوی PSA است. نسل جدید کورسا براساس پلتفرم CMP پژو و سیتروئن ساخته می‌شود؛ پیش از این، پژو 208 با این پلتفرم به بازار عرضه شده است. براساس وعده‌های مقام‌های اوپل، کورسای جدید در مدل برقی با نام Corsa-e و ظرفیت پیمایش بیش از ۳۲۰ کیلومتر هم عرضه خواهد شد.

فولکس واگن تی-راک کبریوله

فولکس واگن T-Roc کانورتیبل

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

فولکس واگن T-Roc Cabriolet، جدیدترین مدل در سری شاسی‌بلندهای کروک است که پس از عرضه‌ی ناموفق رنجرور ایووک کانورتیبل به بازار می‌رسد. تی-راک کبریوله با طراحی مشابه مدل اصلی همراه است ولی برای تقویت شاسی، ساختار کلی‌اش متفاوت خواهد بود. فولکس واگن تی-راک که تنها شاسی‌بلند کروک تولیدانبوه بازار جهانی در سال ۲۰۲۰ است، با دو پیشرانه‌ی سه سیلندر یک لیتری ۱۱۳ اسب‌بخاری و چهار سیلندر ۱/۵ لیتری ۱۴۸ اسب‌بخاری و جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دو کلاچه (فقط مدل چهار سیلندر) عرضه می‌شود.

فولکس واگن گلف

Volkswagen Golf

زمان احتمالی عرضه: اوایل سال ۲۰۲۰

فولکس واگن نسل جدید هاچ‌بک پرفروش گلف را در زمستان ۲۰۲۰ عرضه می‌کند تا همچنان در اروپا یکی از بهترین خودروهای شهری بازارش را داشته باشد. طراحی گلف جدید چندان انقلابی نیست اما در زیرپوسته به انوع فناوری‌های مدرن کاهش مصرف سوخت، خودران و ارتباطی مجهز شده است. نسل جدید گلف همیشه به اینترنت متصل است و در کلاس هاچ‌بک‌های شهری از پیشرفته‌ترین مدل‌ها خواهد بود.

مرسدس بنز کلاس C

Mercedes Benz C Class

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

مدل جدید مرسدس بنز کلاس سی اوایل سال ۲۰۱۹ در پیست نوربرگ‌رینگ آزمایش‌های مختلف را پشت سر گذاشت و احتمال می‌رود که تا ۶ ماه دیگر رونمایی شود. سدان خوش‌ساخت مرسدس بنز در مدل ۲۰۲۰ طراحی آشنایی خواهد داشت؛ فناوری‌های جدید خودران و ایمنی برگ برنده‌ی مرسدس با کلاس C جدید است.

آئودی RS Q8

Audi RS Q8 / آئودی

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

آئودی RS Q8 یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۲۰ است. این مدل با ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت از پیشرانه‌ی چهار لیتری V8 تویین توربورشارژ در آزمایش سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت تنها یک دهم ثانیه از R8 عقب است. کابین RS Q8 هم به جدیدترین فناوری‌های آئودی مثل نمایشگرهای باکیفیت سه‌گانه مجهز است.

بی‌ام‌و سری ۴

BMW 4 Series

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

بی‌ام‌و سری ۴ به‌زودی رونمایی می‌شود، اما چیزی که طرفداران این برند نگرانش هستند، طراحی خودرو به‌خصوص جلوپنجره است. محصولات اخیر این شرکت با طراحی جلوپنجره‌های بزرگ، جنجال زیادی به‌پا کرده‌اند؛ هیچ‌کس نمی‌داند که سری ۴ جدید، قلوه‌های بی‌ام‌و را چه حد بزرگ‌تر می‌کند. می‌توان مطمئن بود که سری ۴ جدید در مدل‌های کوپه، کروک و گرن کوپه و احتمالا با پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی عرضه شود. نسل دوم سری ۴ آلمانی‌ها به‌احتمال بسیار زیاد در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی شود.

فولکس واگن ID 3

Volkswagen ID 3 / فولکس واگن هاچ بک

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

ID 3 هم برای فولکس واگن و هم برای بازارجهانی خودروی مهمی است. فولکس واگن ID 3 با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار و ظرفیت پیمایش بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر، یک خودروی برقی کاربردی و خوش‌ساخت خواهد بود. ID 3 براساس پلتفرم MED فولکس واگن تولید می‌شود و باوجود ابعاد کوچک، کابینی جادار دارد.

آئودی A3

Audi A3

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

نسل چهارم هاچ‌‎بک آئودی A3 براساس پلتفرم MQB تولید می‌شود، بنابراین ابعاد بزرگ‌تر و تجهیزات بیشتری خواهد داشت. A3 جدید با پیشرانه‌های بنزینی سه و چهار سیلندر توربوشارژ و چند نمونه‌ی دیزلی تا پایان تابستان سال ۲۰۲۰ به اروپا می‌رسد. احتمالا آئودی مدل نیم‌هیبرید با سیستم برق ۴۸ ولتی A3 را اروپا و آمریکا هم عرضه کند. آئودی A3 جدید در مدل‌های هاچ‌بک پنج‌در و سدان تولید می‌شود و خبری از هاچ‌بک سه‌در یا کروک در نسل جدید نیست.

بی‌ام‌و iX3

BMW iX3

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

در بازار کراس‌اورهای برقی در سال ۲۰۲۰ چند خودروی مهم وجود دارد؛ آئودی E-Tron، جگوار I-Pace و مرسدس بنز EQC. به‌جمع این خودروها باید بی‌ام‌و iX3 را هم اضافه کنیم که کمی دیرتر به میدان رقابت اروپایی‌ها وارد می‌شود. تفاوت بزرگ کراس‌اور برقی بی‌ام‌و با رقبایش، استفاده از یک مدل تولیدی و استاندارد برای توسعه‌ی خودروی جدید است؛ iX3 براساس مدل بنزینی X3 تولید می‌شود اما محصولات برقی آئودی و مرسدس بنز و جگوار کاملا جدید هستند. هنوز هیچ اطلاعاتی از iX3 منتشر نشده است اما بی‌ام‌و به‌زودی این خودرو را رونمایی می‌کند.

فراری روما

Ferrari Roma

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

فراری سال ۲۰۱۹ پنج خودرو رونمایی کرد که مدل روما (Roma)، خاص‌ترین‌شان است. فراری روما با نیم‌نگاهی به گرندتوررهای کلاسیک چند دهه پیش طراحی شده است و ظاهر سراسر تهاجمی و اسپرت ندارد. روما از پیشرانه‌ی V8 خوش‌ساخت فراری با قدرت ۶۱۲ اسب‌بخار استفاده می‌کند و بین طرفداران فراری، اختلاف نظر ایجاد کرده است. برخی این مدل را احیای فراری‌های کلاسیک می‌دانند اما گروهی هم طراحی روما را الهام‌گرفته از گرندتوررهای لوکس مثل محصولات استون مارتین، جگوار و مازراتی توصیف می‌کنند. حقیقت هرچه که باشد و در هر جبهه که باشیم، فراری روما یکی از خودروهای جذاب سال ۲۰۲۰ است.

لندرور دیفندر

Land Rover Defender 2020

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

نسل جدید لندرور دیفندر، یکی از موردانتظارترین خودروهای انگلیسی در چند سال اخیر است. براساس اعلام رسمی سازنده، دیفندر ۲۰۲۰ قرار است در چند نسخه‎ی مختلف با تجهیزات سفارشی فراوان عرضه شود تا با انواع سلیقه‌ها و نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد. پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر خطی توربوشارژ و بنزینی در دیفندر ۲۰۲۰ نصب می‌شود.

لکسوس LC500 کانورتیبل

2021 Lexus LC 500 Convertible

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

لکسوس مدل کانورتیبل از LC500 را در تابستان سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌کند. LC500 کروک که رقیب محصولات مرسدس بنز کلاس S و بی‌ام‌و سری ۸ بدون سقف خواهد بود، به پیشرانه‌ی پنج لیتری V8 با قدرت ۴۶۵ اسب‌بخار مجهز شده است. تفاوت بزرگ لکسوس LC500 کانورتیبل با مدل کوپه، ۹۹ کیلوگرم وزن بیشتر و استفاده نکردن از قوای محرکه هیبرید است.

مک‌لارن اِلوا

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

الوا (Elva) جدیدترین محصول شرکت بریتانیایی مک‌لارن در سری آلتیمیت (Ultimate Series) است که پس از مدل‌های P1، سنا و اسپیدتیل با الهام از طراحی خودروهای قدیمی بدون سقف و شیشه‌ی جلو بروس مک‌لارن در دهه‌ی ۱۹۶۰ تولید می‌شود. مک‌لارن الوا از پیشرانه‌ی چهار لیتری تویین توربوشارژ V8 با قدرت ۶۰۴ اسب‌بخار استفاده می‌کند و ظرفیت تولیدش به ۳۹۹ دستگاه محدود خواهد بود.

مرسدس AMG GLS 63 S

Mercedes AMG GLS 63 S

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز که در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۹ رونمایی شد، اواسط سال ۲۰۲۰ با پیشرانه‌ی V8 ساخت AMG عرضه می‌شود. مرسدس AMG GLS 63 S با قدرت ۶۰۳ اسب‌بخار از پیشرانه‌ی چهار لیتری تویین توربوشارژ و داشتن هفت صندلی در کابینش، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت فقط به ۴/۱ ثانیه زمان نیاز دارد. مدل جدید GLE هم به پیشرانه‌ی V8 AMG مجهز خواهد شد.

مرسدس بنز GLA

Mercedes Benz GLA

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

نسل دوم مرسدس بنز GLA در تابستان ۲۰۲۰ به بازار می‌رسد. برخلاف بسیاری از خودروهای جدید، نسل دوم GLA در مقایسه با نسل اول طول بدنه‌ کمتری دارد؛ از طرفی با افزایش ارتفاع شاسی، سوار و پیاده شدن برای افراد بلندقد در GLA جدید آسان‌تر است. GLA جدید برپایه‌ی دیگر خودروهای دیفرانسیل جلو مرسدس بنز مثل کلاس A، نسل دوم CLA و شاسی‌بلند GLB در دو نسخه‌ی GLA250 و GLA35 تولید می‌شود. احتمالا مدل هیبرید GLA جدید پس از فروش نسخه‌های بنزینی به بازار برسد.

مینی جان کوپر ورکس GP

MINI john cooper works gp

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

سریع‌ترین و قدرتمندترین مدل از مینی کوپر استاندارد کارخانه‌ای سال گذشته در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی شد. مینی جان کوپر ورکس جی‌پی از پیشرانه‌ی چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ، ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد که برای سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در ۵/۲ ثانیه کافی است. از این مدل زیبا تنها ۳۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

فراری SF90 استراداله

Ferrari SF90 Stradale

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

سوپراسپرت زیبای SF90 Stradale، قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی استاندارد فراری است. این مدل جذاب، اولین مدل پلاگین هیبرید تولیدی فراری هم خواهد بود. پیشرانه‌ی معروف F154 فراری با هشت سیلندر و دو توربوشارژر از حجم ۳۹۰۲ سی‌سی در مدل پیستا 488 به ۳۹۹۰ سی‌سی رسیده است و بیش از ۹۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. مهندس‌های فراری با تغییر در محفظه‌ی احتراق و ورودی و خروجی هوا، پیشرانه‌ی V8 را بازطراحی کرده‌اند تا طرح سنتی بنزینی درکنار سه موتور برقی، یکی در سیستم انتقال قدرت و دو نمونه هر کدام در یک چرخ محور جلو قرار بگیرد. فراری SF90 استراداله به پیشرانه‌ی V8 این شرکت با سیستم تزریق مستقیم سوخت ۳۵۰ بار مجهز شده است.

پل استار 2

Polestar 2

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

برند زیرمجموعه‌ی ولوو قرار است که مدل جدیدش برای رقابت با تسلا را اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه کند. پل استار دو (Polestar 2) که قرار است در چین تولید شود، یک خودروی خانوادگی با ابعاد سدان و ارتفاعی مشابه شاسی‌بلندها است. در پل استار 2 دو موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۰۲ اسب‌بخار نصب شده و ظرفیت پیمایشش بیش از ۴۴۰ کیلومتر اعلام شده است. پل استار 2 برپایه‌ی پلتفرم مشترک ولوو و جیلی (CMA) ساخته می‌شود.

فورد برونکو

Ford Bronco

زمان احتمالی عرضه: اواسط سال ۲۰۲۰

پس از سال‌ها غیبت، به‌زودی نسل ششم شاسی‌بلند فورد برنکو (Ford Bronco) را می‌بینیم. برونکوی جدید از شاسی مستقل مشابه پیکاپ F-150 استفاده می‌کند و اولین مدل‌های تولیدی‌اش دودر با سقف بازشونده هستند. مقام‌های فورد نسل جدید برونکو را رقیب واقعی جیپ رنگلر معرفی می‌کنند. علاوه بر این، مدلی کوچک‌تر از برونکو با شاسی یکپارچه مشترک با فورد اسکیپ هم تولید خواهد شد. این مدل که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن نداریم، کراس‌اوری با قابلیت‌های آفرود برجسته خواهد بود.

مرسدس بنز EQA

 Mercedes Benz EQA

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

مرسدس بنز EQA را در قالب مدل مفهومی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۲۰۱۷ دیدیم. EQA قرار است یک خودروی خانوادگی با قیمت مناسب برای رقابت با تسلا مدل 3 و فولکس واگن ID 3 باشد. اطلاعات زیادی از مرسدس بنز EQA در دسترس نیست؛ تنها می‌دانیم که این مدل در خط تولید اسمارت در فرانسه مونتاژ می‌شود و ظرفیت پیمایشش حدود ۴۰۰ کیلومتر است و به‌زودی رونمایی خواهد شد.

مرسدس AMG One

Mercedes-AMG One

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

پروژه‌ی AMG One مرسدس بنز قرار است که تا پایان سال به‌سرانجام برسد. مرسدس AMG One دراصل خودروی فرمول یک برای جاده است؛ پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری هیبرید توربوشارژ V6 این مدل دقیقا از روی خودروی فرمول یک آلمانی‌ها برداشته شده است و بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. قیمت پایه‌ی مرسدس بنز AMG One بیش از ۲/۷ میلیون دلار است و تنها در ۲۷۵ دستگاه تولید خواهد شد (تمام ظرفیت تولید، پیش‌فروش شده است).

آلفارومئو توناله

Alfa Romeo Tonale Concept

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

آلفارومئو در سال گذشته مدل مفهومی توناله (Tonale) را رونمایی کرد که یکی از زیباترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ بود. توناله تا پایان سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و براساس گزارش‌ها، در طراحی کلی تفاوت زیادی با مدل مفهومی ندارد. آلفارومئو مدل توناله را پایین‌تر از استلویو (Stelvio) طبقه‌بندی کرده است.

استون مارتین DBX

Aston Martin DBX

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

DBX اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین است که حواشی زیادی هم دارد. طرفداران قدیمی استون مارتین، DBX را تأیید نمی‌کنند؛ اما همه می‌دانیم که این مدل تنها برای فروش بیشتر در دوران رونق شاسی‌بلندها تولید می‌شود. مقام‌های استون مارتین امیدوار هستند که باتوجه به طراحی و کیفیت ساخت DBX، نظر مشتری‌های لامبورگینی و بنتلی را جلب کنند. DBX به پیشرانه‌ی V8 ساخت AMG با قدرت ۵۴۲ اسب‌بخار مجهز است و مشابه تمام خودروهای کوپه استون مارتین با انبوهی از تجهیزات رفاهی عرضه خواهد شد.

آئودی ای-ترون اسپرت‌بک

AUDI e-tron Sportback

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

مدل اسپرت‌بک از شاسی‌بلند برقی آئودی ای-ترون (Audi e-tron)، طراحی کوپه دارد و برای رقابت با بی‌ام‌و X6 مرسدس بنز GLE Coupe عرضه خواهد شد. تفاوت ای-ترون استاندارد و اسپرت‌بک تنها در طراحی بوده و مشخصات دو موتور برقی و بسته‌ی باتری ۹۵ کیلووات ساعتی‌شان یکسان است. ظرفیت پیمایش آئودی ای-ترون اسپرت‌بک، بیش از ۳۵۰ کیلومتر خواهد بود.

بی‌ام‌و M3

BMW M3 2020

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

هیچ خبر رسمی در مورد نسل جدید بی‌ام‌و M3 منتشر نشده است، اما مدتی پیش تصاویر جاسوسی از این مدل مورد انتظار دیدیم. منابع مختلف اشاره می‌کنند که M3 جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد و از نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی سه لیتری توربوشارژ با قدرتی حدود ۵۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. جعبه‌دنده‌های دوکلاچ هشت سرعته و دستی ۶ سرعته در M3 جدید وجود دارد و احتمالا سیستم انتقال قدرت، محور عقب باشد.

فورد F-150

Ford F-150 2020

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

فورد F-150 یکی از قدیمی‌ترین پیکاپ‌های بزرگ است که در آمریکا فروخته می‌شود. برای اینکه سری F پس از چهار دهه همچنان پرفروش‌‌ترین آمریکا باقی بماند، فورد نسل جدید پیکاپ‌هایش را تا اواخر سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد. F-150 جدید در مدل پلاگین هیبرید و برقی هم تولید خواهد شد؛ البته مدل برقی حداقل تا سال ۲۰۲۱ به بازار نمی‌رسد. مدل‌های بنزینی و دیزلی همچنان تولید خواهند شد اما پیشرانه‌ی ۵ لیتری V8 قدیمی با نمونه‌ی ۴/۸ لیتری تعویض می‌شود.

فورد موستانگ Mach-E

Ford Mustang Mach-E

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

فورد سال‌ها است که مدل مک-ای را پشت درهای بسته توسعه می‌دهد اما این خودرو به‌جز نام و چند مورد جزئی در طراحی، هیچ شباهتی به موستانگ ۱۹۶۴ ندارد. موستانگ مک-ای پاسخ مستقیم فورد به تسلا مدل Y است؛ به‌همین دلیل، در این خودرو خبری از پیشرانه‌ی V8 نیست. مک-ای در دو مدل محور عقب و تمام چرخ محرک با بسته باتری کوچک و بزرگ، ظرفیت پیمایش ۳۴۰ و ۴۸۰ کیلومتر و قدرت ۲۵۴ و ۴۵۹ اسب‌بخار تولید خواهد شد.

هیوندای توسان

hyundai tucsan 2020

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

توسان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای است و تا پایان سال ۲۰۲۰، نسل جدیدش رونمایی خواهد شد. هیوندای توسان جدید درمقایسه با نسل گذشته ابعاد مشابهی دارد اما در بخش طراحی و به‌خصوص نمای جلو، تغییرات فراوانی می‌کند. توسان ۲۰۲۰ قرار است که از بهترین خودروها در کلاس خودش با جادارترین کابین باشد.

جیپ گرند چروکی

Jeep Grand Cherokee 2021

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

پس از ۱۰ سال، بالاخره نسل جدید جیپ گرند چروکی با سیستم برق ۴۸ ولت عرضه خواهد شد. مدل جدید، پلتفرم ML مرسدس بنز را کنار می‌گذارد و با ساختاری مشابه آلفارومئو استلویو تولید می‌شود. جیپ گرند چروکی ۲۰۲۰ بزرگ‌تر خواهد شد و از اولین خودروهایی خواهد بود که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ جدید فیات کرایسلر استفاده می‌کند.

کیا سورنتو

Kia Sorento 2021

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

به‌نظر می‌رسد که کیا سخت در تلاش است تا با تولید خودروهای زیباتر و لوکس‌تر به‌خصوص در کلاس شاسی‌بلند و کراس‌اور با شرکت‌های اروپایی رقابت کند. نسل جدید سورنتو تا آخر سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد و براساس اطلاعات منابع مختلف، در طراحی بدنه و کابین تغییرات زیادی می‌کند. کیا سورنتو جدید سه ردیف صندلی خواهد داشت و از نظر ابعاد کوچک‌تر از تلوراید است؛ این مدل هم‌اکنون مراحل آزمایش میدانی را پشت سر می‌گذارد.

مرسدس میباخ GLS 600

Mercedes-Benz GLS 600 Maybach

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

مرسدس بنز و میباخ در جدیدترین پروژه‌ی مشترک به‌سراغ شاسی‌بلند هفت صندلی GLS می‌روند. این مدل فوق لوکس که تا پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد، با نگاهی ویژه به ظرفیت‌های بازار چین تولید می‌شود. برخلاف مدل‌های گذشته که کد 600 نشانه‌ای بر پیشرانه‌ی بزرگ V12 آلمانی‌ها بود، در مرسدس میباخ GLS 600 جدید از موتور چهار لیتری V8 تویین توربوشارژ استفاده می‌شود. این پیشرانه که در انواع خودروهای مرسدس بنز نصب شده است، در محصول لوکس میباخ GLS 600 حدود ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

ریویَن R1T

Rivian R1T / وانت ریوین

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

حدود دو سال پیش، بسیاری از افراد معتقد بودند که اولین برندی که وانت بزرگ برقی تولید می‌کند، تسلا خواهد بود. اما استارتاپ ریوین (Rivian) در سال ۲۰۱۸ از راه رسید و همه چیز را تغییر داد. پیکاپ R1T ریوین که در مقایسه با تسلا سایبرتراک بسیار زیباتر است، در گران‌ترین نسخه حداقل ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۴۵ کیلومتر ظرفیت پیمایش خواهد داشت. ریوین قصد دارد دو پیکاپ R1T و شاسی‌بلند R1S را در کارخانه‌ی سابق میتسوبیشی تولید کند. فورد و آمازون دو سرمایه‌گذار بزرگ در ریوین هستند؛ محصولات این برند تازه‌وارد، تا پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد.

رولز رویس گوست

Rolls Royce Ghost 2021

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

خودروساز بریتانیایی رولز رویس این روزها مشغول آزمایش تمام‌عیار نسل جدید سدان فوق لوکس گوست (Ghost) در پیست نوربرگ‌رینگ است. تیم مهندسی رولز رویس وعده داده است که نسل جدید گوست مثل همیشه راحت، جادار، مجهز و لوکس باشد اما فرمان‌پذیری‌اش بهتر از گذشته شود. مقام‌های رولز رویس قصد دارند تا مدل جدید گوست را برای نسل جوان جذاب‌تر نشان دهند، بنابراین با هدف عملکرد فنی اسپرت، توسعه و مهندسی این خودرو در نوربرگ‌رینگ انجام می‌شود.

فولکس واگن ID. 4

Volkswagen ID 4

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

فولکس واگن ID.4 دومین خودروی بزرگ‌ترین خودروساز آلمان است که برپایه‌ی پلتفرم MEB ساخته می‌شود. ID.4 از نظر ابعاد مشابه تیگوان است و با الهام از مدل مفهومی ID Crozz طراحی می‌شود. فولکس واگن ID.4 احتمالا در چند تیپ مختلف محور محرک عقب و تمام چرخ محرک تا اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شود.

فولکس واگن گلف R

Volkswagen Golf R 2021

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

تنها چند هفته از رونمایی نسل جدید فولکس واگن گلف گذشته است؛ اما همه می‌دانیم که مدل‌های جذاب GTI و R این هاچ‌بک پرفروش به‌زودی رونمایی خواهد شد. گلف R به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز خواهد بود و پیشرانه دو لیتری توربوشارژش می‌تواند بین ۳۲۰ تا ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. هنوز هیچ تصویر یا اطلاعات رسمی از گلف R جدید منتشر نشده است (تصویر بالا، رندر غیررسمی است).

نیسان ایکس تریل

Nissan X-Trail 2021

زمان احتمالی عرضه: اواخر سال ۲۰۲۰

نیسان X-Trail یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ژاپنی به‌خصوص در آمریکا است. نسل جدید نیسان ایکس تریل در ابعاد کلی تغییری نمی‌کند، اما طراحی بدنه و کابینش کاملا زیر و رو خواهد شد. ایکسل تریل جدید که احتمالا مدل هبیریدش هم عرضه شود، به نمایشگر بزرگ لمسی مجهز خواهد شد و پشت فرمان و روبه‌روی راننده هم پنل دیجیتال و باکیفیت نصب می‌شود.

مهم‌ترین خودروهایی که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند

Mercedes-Benz Vision EQS

در طول چند سال گذشته، تولید چند مدل مهم پس از سال ۲۰۲۰ وعده داده شده است. جگوار J-Pace یکی از این خودروها است؛ این شاسی‌بلند انگلیسی بزرگ‌تر از F-Pace و I-Pace است و در با تجهیزات بیشتر تولید خواهد شد. جگوار J-Pace احتمالا تمام برقی خواهد بود در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. مازراتی الفیری (Maserati Alfieri) دیگر خودروی مهم سال ۲۰۲۱ است که شاید در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی شود. الفیری در دو مدل برقی و پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد؛ مدل برقی از سه موتور الکتریکی با سیستم تمام چرخ محرک، توزیع گشتاور و باتری ۸۰۰ ولتی استفاده می‌کند.

Ferrari Purosangue SUV / شاسی‌بلند کراس‌اور فراری پوروسنگوئه

بی‌ام‌و i4 جدیدترین محصول برند i آلمانی‌ها خواهد بود که در کلاس خودروهای تمام برقی در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. i4 احتمالا براساس مدل مفهومی ویژن داینامیکس (Vision Dynamics) طراحی می‌شود و با هربار شارژ بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. لندرور در سال ۲۰۲۱، اولین خودروی برقی‌اش را با نام رود رور (Road Rover) تولید می‌کند. اطلاعات زیادی از این مدل در دسترس نیست، اما رود رور شاسی‌بلند است و مثل دیگر خودروهای لندرور، قابلیت‌های رانندگی آفرود درخورتوجه دارد. مرسدس بنز در سال ۲۰۲۱ سدان تمام برقی EQS را عرضه می‌کند که رقیب مستقیم تسلا مدل S خواهد بود. مرسدس بنز EQS از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کند؛ قدرت این سدان ۴۷۰ اسب‌بخار خواهد بود و در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. مقام‌های مرسدس بنز تأیید کرده‌اند که EQS بیش از ۶۴۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش دارد و از باتری ۳۵۰ کیلوواتی با قابلیت شارژ سریع (۸۰ درصد ظرفیت در ۲۰ دقیقه) استفاده می‌کند.

Ford Mustang / فورد موستانگ

در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خودروهای مهمی مثل جیپ گرند وگنییر، نسل جدید رنجرور و شاسی‌بلند لوتوس و استون مارتین لاگوندا عرضه می‌شوند اما موردانتظارترین مدل‌ها، شاسی‌بلند فراری و موستانگ هستند. طراحی نسل جدید موستانگ یکی از دشوارترین مأموریت‌های فورد است. موستانگ جدید باید ترکیبی از اصالت و نوآوری باشد تا علاوه بر راضی نگه‌داشتن طرفداران قدیمی در طول یک دهه دوام بیاورد. فورد یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی است که روی تولید شاسی‌بلند و کراس‌اور تمرکز کرده؛ با این وجود، موستانگ باید زنده بماند. تأییدشدن فروش مدل هیبرید و شایعه‌ی تولید نسخه‌ی دودیفرانسیل، تنها اطلاعاتی است که از موستانگ جدید داریم.

فراری تا سال ۲۰۲۲ به جمع تولیدکننده‌های خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور اضافه می‌شود. شاسی‌بلند لوکس فراری که فعلا با نام پروسانگوئه (به‌معنی تروبرد، Purosangue) شناخته می‌شود، براساس پلتفرمی کاملا جدید تولید خواهد شد. پروسانگوئه عملکرد فنی سوپراسپرت‌های فراری را با کابین جادار و راحت و بدنه‌ی شاسی‌بلند ترکیب می‌کند. هیچ اطلاعاتی از پیشرانه‌ و قوای محرکه شاسی‌بلند فراری منتشر نشده است.

به‌نظر شما، مهم‌ترین خودروی بازار جهانی که در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، کدام مدل است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات