گلکسی فولد در آزمون مقاومت؛ گوشی تاشدنی سامسونگ همچنان آسیب‌پذیر است

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
مطالعه 4 دقیقه
کانال یوتیوب JerryRigEverything اخیرا گوشی سامسونگ گلکسی فولد را ازلحاظ مقاومت بررسی کرده است که درادامه، نگاهی به ویدئو آن خواهیم انداخت.
تبلیغات

گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ، ماه‌ها پیش معرفی شد و قرار بود مدتی پس‌از‌آن روانه‌ی بازار شود؛ اما حواشی پیش‌آمده از این اتفاق جلوگیری کردند و سامسونگ تاریخ عرضه‌ی آن را به‌تعویق انداخت. حال که ظاهرا کره‌ای‌ها توانسته‌اند مشکلات گلکسی فولد را برطرف کنند، تاریخ عرضه‌ی رسمی آن نیز مشخص شده است. در این بین، این سؤال مطرح می‌شود: آیا گوشی تاشدنی سامسونگ مقاومت زیادی دربرابر خط‌و‌خش و موارد مشابه دارد؟

کانال JerryRigEverything یکی از معروف‌ترین کانال‌های یوتیوب است که انواع گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ را با وسواس خاصی ازلحاظ مقاومت بررسی می‌کنند. این‌بار زک نیلسن، مدیر کانال JerryRigEverything، به‌سراغ گوشی سامسونگ گلسی فولد رفته است و آن را به روش‌های همیشگی‌اش ازلحاظ مقاومت بررسی می‌‌کند. 

گلکسی فولد / Galaxy Fold

در ابتدای کار، هنگام جعبه‌گشایی و نگاه اولیه به گوشی تاشدنی سامسونگ، همه‌چیز ایده‌آل است و بدون مشکل پیش می‌رود. جعبه‌ی دستگاه ظرافت خاصی دارد و در آن ایرفون‌های سری گلکسی‌باد (Galaxy Buds) گنجانده شده است. همچنین، به‌طور کلی کیفیت ساخت دستگاه از پرچم‌داربودن آن حکایت می‌کند و همه‌چیز حس محصول پریمیوم را به کاربر منتقل می‌کند.

در همین حین، زک نیلسن آزمون‌های بی‌رحمانه‌اش را آغاز می‌کند و ابتدا به‌سراغ نمایشگر دستگاه می‌رود. آزمون‌های JerryRigEverything به‌خوبی نشان می‌دهند نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد چقدر ظریف است. نیلسون توانست صرفا با استفاده از ناخن، به‌گونه‌ای به نمایشگر گلکسی فولد آسیب برساند که عملا استفاده‌نشدنی باشد. دلیل رخداد چنین اتفاقی این است که برای راحت تاشدن گلکسی فولد، از نمایشگری با پلاستیک نرم استفاده شده است که به‌سادگی می‌شود به آن آسیب رساند.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

از این مرحله به‌بعد، می‌بینیم لولای دستگاه تقریبا هیچ عملکردی برای جلوگیری از ورود گرد‌و‌غبار و ذرات خارجی به درون دستگاه انجام نمی‌دهد. زک نیلسن مقداری شن روی نمایشگر دستگاه قرار می‌دهد و می‌بینیم این شن به‌راحتی راه خودش را به درون دستگاه پیدا می‌کند. با ورود شن به درون دستگاه، می‌بینیم هنگام تا و بازکردن گلکسی فولد، صدای ناهنجاری از درون آن شنیده می‌شود و حس بسیار بدی به کاربر منتقل می‌کند.

لحظاتی بعد، نیلسن به‌صورت تصادفی با استفاده از تیزبُر مجددا به نمایشگر آسیب می‌رساند و قسمتی از بخش بالایی نمایشگر دیگر هیچ‌گونه لمسی را تشخیص نمی‌دهد. گلکسی فولد زک نیلسن از‌این‌پس نوار سفیدرنگی در بخش آسیب‌دیده‌ی نمایشگر دارد؛ زیرا در آن بخش پیکسل‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

پس از انجام این آزمون‌ها، فکر می‌کردیم گلکسی فولد دیگر نتواند از آزمون‌های سخت‌گیرانه‌ی بعدی زک نیلسن سربلند بیرون بیاید. بااین‌حال، وقتی نیلسن سعی کرد گلکسی فولد را در جهت مخالف تا کند، طراحی مقاوم دستگاه او را تعجب‌زده کرد؛ به‌گونه‌ای که وی نتوانست این گوشی سامسونگ را در جهت مخالف تا کند. 

گلکسی فولد / Galaxy Fold

با نگاهی کلی به ویدئو JerryRigEverything، به این نتیجه می‌رسیم که گلکسی فولد سامسونگ از جوانبی گوشی مقاومی به‌شمار می‌آید و از جوانبی دیگر شدیدا آسیب‌پذیر است. نمایشگر گلکسی فولد تا حد بسیار زیادی ظریف است و این گوشی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار عملا از خود مقاومتی نشان نمی‌دهد؛ بااین‌حال، نباید فراموش کنیم گلکسی فولد کیفیت ساخت درخورتوجهی دارد. 

شیشه‌ای که پنل‌های جلویی و پشتی و قسمت بالایی دوربین را پوشش می‌دهد، در حد انتظار مقاومت از خود نشان می‌دهد. درضمن، فریم فلزی اطراف دستگاه استحکام خاصی دارد و به‌طور کلی سامسونگ گلکسی فولد ازلحاظ مقاومت، عملکردی در حد انتظار بسیاری از کاربران از خود نشان می‌دهد. انتظار می‌رود اگر کاربر مراقبت خوبی از دستگاهش بکند، گلکسی فولد بتواند تا مدت‌ها بدون مشکل جواب‌گوی کارهای روزمره باشد. 

با این اوصاف، پیشنهاد می‌کنیم اگر به تهیه‌ی گلکسی فولد علاقه‌مند هستید، سعی کنید آن را جایی نبرید که ذرات ریز گرد‌و‌غبار وجود دارد. درضمن، سعی کنید به‌جز انگشتان دست، با چیز دیگری به نمایشگر دستگاه ضربه نزنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی آزمون مقاومت گلکسی فولد سامسونگ چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S ،J ،M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات