تاریخ عرضه گلکسی فولد به‌صورت رسمی مشخص شد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام اعلام کرد نسخه‌ی بهبودیافته‌ی گلکسی فولد را به‌زودی روانه‌ی بازارهای مختلف جهان خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ چند ماه پیش در پی انتشار اخبار مرتبط به مشکلات گوشی تاشدنی گلکسی فولد، اعلام کرد به‌منظور ایجاد بهبودهایی در این گوشی، تاریخ عرضه‌ی آن را تا مدت نامعلومی به‌تعویق انداخته است. این شرکت در ژوئیه، اعلام کرد بهبودهای یادشده را در گوشی اعمال کرده و حال حتی تاریخ عرضه‌ی دقیق آن را نیز می‌دانیم. طبق اعلام رسمی سامسونگ، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی گلکسی فولد قرار است ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸) در کشور کره‌‌جنوبی عرضه شود. ظاهرا این‌بار گلکسی فولد به‌لحاظ ظاهری و مقاوم‌بودن، تغییراتی به‌خود دیده است.

گرچه طراحی کلی گلکسی فولد دست‌نخورده باقی مانده است و این گوشی همچنان از نمایشگر ۷.۳ اینچ از نوع اینفینیتی فلکس (در بخش داخلی) و ۴.۶ اینچ سوپر AMOLED (در بخش خارجی) بهره می‌برد، محافظ روی نمایشگر آن تغییر کرده است. درضمن سامسونگ در نسخه‌ی بهبودیافته، با پوشش‌های حفاظتی جدید از لولاها بیشتر محافظت می‌کند.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

گوشی تاشدنی سامسونگ پس از عرضه در کره‌جنوبی در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور)، در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) در کشورهای فرانسه و آلمان و سنگاپور نیز عرضه خواهد شد. درضمن سامسونگ فعلا تاریخ عرضه‌ی دقیق این دستگاه را برای کشورهای آمریکا و بریتانیا اعلام نکرده است. کره‌ای‌ها تنها گفته‌اند گلکسی فولد در هفته‌‌های آتی در آمریکا نیز عرضه خواهد شد. پیش‌تر در شایعاتی اعلام شده بود سامسونگ قصد دارد گلکسی فولد جدید را ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) عرضه کند؛ بااین‌حال، سامسونگ این تاریخ را تأیید نکرده است.

همچنین، این غول فناوری کره‌ای از ارائه‌ی سرویس جدیدی به‌نام Galaxy Fold Premier Service به خریداران گلکسی فولد خبر داده است. جزئیات مربوط به این سرویس تا حد زیادی نامعلوم هستند؛ اما کره‌ای‌ها در توضیحاتی مختصر گفته‌اند:

امکان دسترسی مستقیم به کارشناسان سامسونگ برای شما فراهم می‌شود. این کارشناسان راهنمایی‌های مناسب و دقیقی درباره‌ی گلکسی فولد به شما ارائه می‌دهند و هر زمان که بخواهید، به شما کمک خواهند کرد. اگر بخواهید، می‌توانید مستقیما با کارشناسان صحبت کنید. 
گلکسی فولد / Galaxy Fold

گلکسی فولد در مقایسه با قبل، بهبودهایی به‌خود دیده است

احتمال می‌دهیم بخش آخر اطلاعیه‌ی سامسونگ به امکان ملاقات حضوری با کارشناسان اشاره کند. درواقع، احتمالا در چنین ملاقات‌هایی،‌ کارشناسان سامسونگ به کاربران توضیح خواهند داد چگونه باید با نمایشگر ظریف گلکسی فولد رفتار کنند. سامسونگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج اعلام کرده است کاربران برای بهره‌مندی از این سرویس مجبور نیستند هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند و صرفا با خرید گوشی به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

مدتی پیش، سامسونگ نمونه‌هایی از گلکسی فولد را دراختیار کارشناسان وب‌سایت‌های فناوری‌محور قرار داد تا آن‌ها گوشی را نقد و بررسی کنند. در همین حین، کارشناسان متعددی مدعی شدند گوشی‌ آن‌ها پس از مدت کوتاهی با مشکلات سخت‌افزاری جدی روبه‌رو‌ شده است. بعضی از کارشناسان به‌صورت ناخواسته پوشش محافظ روی نمایشگر را برداشته و با این کار به پنل آن آسیب زده بودند. درمقابل، برخی رسانه‌ها همچون ورج چنین کاری انجام ندادند؛ اما دستگاهشان آسیب دیده بود. به همین دلیل، سامسونگ در تصمیمی عاقلانه عرضه‌ی گوشی ۱,۹۸۰ دلاری‌اش را به‌تعویق انداخت و پیش‌فروش‌ها را لغو کرد.

در ابتدا این‌گونه به‌نظر می‌رسید شاید گلکسی فولد هیچ‌گاه در خرده‌فروشی‌ها عرضه نشود؛ اما سامسونگ تسلیم نشد و طبق ادعای خودش، توانسته مشکلات مرتبط به آن را برطرف کند. ظاهرا کره‌ای‌ها پوشش محافظ روی نمایشگر را از روی حاشیه‌ها هم رد کرده‌ و به لبه‌ها رسانده‌اند تا این دستگاه درمقابل نفوذ قطعات ریز خارجی مقاوم‌تر باشد و کاربر به‌صورت تصادفی پوشش محافظ را برندارد.

گلکسی فولد / Galaxy Fold

درضمن سامسونگ با چند پوشش محافظ مخصوص، قسمت‌های بالایی و پایینی لولا را نیز پوشانده است تا مواد خارجی وارد آن نشوند و به نمایشگر آسیب نزنند. همچنین، این شرکت لولای گلکسی فولد را در پشت پوشش مخصوصی پنهان کرده‌ است. جزئیات کامل مربوط به تغییرات گلکسی فولد را می‌توانید در این مقاله مطالعه کنید.

سامسونگ احتمالا به‌زودی جزئیات بیشتری درباره‌ی تاریخ عرضه‌ی گلکسی فولد در دیگر نقاط جهان اعلام خواهد کرد. این شرکت در اطلاعیه‌ی جدیدش گفته است در هفته‌های آتی جزئیات بیشتری در این باره منتشر خواهد کرد.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات لازم دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ را در بخش محصولات زومیت بیابید. مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S ،J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات دردسترس شما خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات