جزئیات ماژول‌های گلکسی فولد در تصاویر کالبدشکافی مشخص شد

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
کالبدشکافی گلکسی فولد سامسونگ همه کابل‌های روبانی، لولاها و پنل‌های نمایش نرم و شکننده این پرچم‌دار را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

سامسونگ پیش‌ازاین‌ درباره مهندسی به‌کارگرفته‌شده در ساخت گوشی هوشمند تاشدنی خود به‌نام گلکسی فولد توضیحاتی ارائه داده است. حالا هم به‌لطف یکی از وبلاگ‌نویسان چینی موفق شده‌ایم به تصاویر کالبدشکافی پرچم‌دار تاشدنی این غول تکنولوژی و همه قطعات داخلی آن نگاهی بیندازیم.

تصاویر پیش‌رو از کالبدشکافی گلکسی فولد سامسونگ ابتدا در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شدند. این تصاویر مدت کوتاهی پس از انتشار از پلتفرم مذکور حذف شدند، اما دیگر راهشان را به سایر وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های فناوری پیدا کرده بودند.

کالبدشکافی گلکسی فولد / Galaxy Fold

در این نما به‌راحتی می‌توانید دو سلول باتری را مشاهده کنید که منابع اصلی انرژی برای گلکسی فولد به‌شمار می‌روند. همچنین سه لنز دوربین اصلی که به‌صورت عمودی رو به بیرون چینش شده‌اند و لنز دوربین سلفی که در گوشه بالا سمت راست بدنه رو به داخل قرار گرفته است، در این نما دیده می‌شوند.

کالبدشکافی گلکسی فولد / Galaxy Fold

این تصویر هم سازوکار لولا در گلکسی فولد و طرح کلی پوسته بدنه این گوشی را به نمایش گذاشته است.

کالبدشکافی گلکسی فولد / Galaxy Fold

وقتی پوشش محافظ را جدا کنیم، متوجه می‌شویم این مؤلفه از سه بخش در قسمت زیرین و دو لولای کوچک در قسمت بالا ساخته شده است. بخش‌های سه‌گانه اساساً جعبه‌دنده‌هایی هستند که این بخش را به‌کار می‌اندازند.

کالبدشکافی گلکسی فولد / Galaxy Fold

این تصویر کابل‌های روبانی تقریباً ضخیمی را به نمایش می‌گذارد که در میان دو نیمه گلکسی فولد قرار گرفته‌اند و عملکرد کلی گوشی را تضمین می‌کنند. سامسونگ این سازوکار حرکتی و امکان تاشدن لولا را موردآزمون قرار داده و امکان بیش از ۲۰۰ هزار بار خم‌شدن لولا را وعده داده است.

کالبدشکافی گلکسی فولد / Galaxy Fold

صفحه‌نمایش ۷.۳ اینچی با بریدگی بزرگ مخصوص دوربین‌های سه‌گانه‌اش در تصویر فوق بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. نویسنده اصلی گزارش کالبدشکافی هم در یادداشت خود اشاره کرده است که این پنل بسیار نرم بوده و جداسازی‌اش آسان بوده است. از طرف دیگر، صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی خارجی در پرچم‌دار تاشدنیی سامسونگ اصلاً نرم نبوده و در روند کالبدشکافی ترک خورده است.

کالبدشکافی گلکسی فولد / Galaxy Fold

در آخرین تصویر هم شاهد بوردهایی هستیم که از بدنه اصلی جدا شده‌اند تا عایق مسی را به نمایش بگذارند. وظیفه این عایق مسی، خنک نگه‌داشتن گوشی گلکسی فولد در هنگام استفاده است.

گزارش کالبدشکافی و تصاویر پیش‌رو ممکن است برای توجیه مشکل تازه پنل نمایش گلکسی فولد کافی نباشد، اما همچنان می‌تواند ما را بیش‌ازپیش با سازوکار داخلی این گوشی آشنا سازد و نشان دهد هزینه تعمیر در کدام بخش‌ها احتمالاً بیشتر خواهد بود. نظر شما خوانندگان زومیت دراین‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات