لنوو هدست واقعیت افزوده با نام ThinkReality عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت لنوو از هدست واقعیت مجازی جدید خود ویژه‌ی شرکت‌های تجاری رونمایی کرد. ThinkReality قرار است پایان سال میلادی به بازار عرضه شود.
تبلیغات

لنوو به گسترش فعالیت خود در زمینه‌های جدید، غیرمنتظره و خارج از محدوده‌ی کسب‌وکار سنتی رایانه‌های شخصی ادامه می‌دهد. چندی پیش، لنوو از آغاز ساخت دستگاه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) جدید ویژه‌ی کسب‌وکارها خبر داد. نام این محصول ThinkReality انتخاب شده است و از ظاهر و مشخصات دستگاه و پلتفرم آن می‌توان حدس زد که رقیبی برای Hololens مایکروسافت خواهد بود.

Lenovo AR VR headset ThinkReality هدست واقعیت افزوده و مجازی لنوو

سیستم ThinkReality از دو بخش تشکیل شده است؛ هدست AR و پلتفرم نرم‌افزاری. هدست واقعیت مجازی Lenovo ThinkReality A6 تنها ۳۸۰ گرم وزن داشته و از دو دوربین چشم‌ماهی در جلو برخوردار است که حسگرهای عمق و یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی RGB آن‌ها را همراهی می‌کنند. به‌علاوه، میکروفون‌هایی برای دریافت دستورها و کنترل صوتی وجود دارند. این هدست قادر است محل خیره‌شدن چشم‌ها را تشخیص دهد و درنتیجه کیفیت تصویر و ناوبری را بهینه کند. مجموعه‌ی ThinkReality یک کنترل‌کننده‌ی سه درجه آزاد را شامل می‌شود که کاربر ازطریق آن می‌تواند با محیط مجازی اطراف خود تعامل کند. با وجود اینکه باتری ۶۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی A6 تا چهار ساعت دوام می‌آورد، می‌توانید دستگاه را هنگام کار به برق متصل کنید و برای استفاده‌ی طولانی‌تر در حال شارژ نگه دارید.

Lenovo AR VR headset ThinkReality هدست واقعیت افزوده و مجازی لنوو

این هدست به یک جعبه‌ی پردازشی (به اندازه‌ی یک حافظه‌ی SSD) با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و سیستم‌عامل اندرویدی متصل می‌شود. همچنین، ThinkReality از چیپ‌های Movidius اینتل برای راه‌اندازی مجاری نوری بهره می‌برد و A6 برای هر چشم میدان دید قطری ۴۰ درجه‌ای با کیفیت 1080p ارائه می‌دهد. در مقایسه، هولولنز 2 از اسنپدراگون 850 و صفحه‌های نمایش MEMS با کیفیت 2K برخوردار است. باوجوداین، مایکروسافت برخلاف لنوو تمامی واحدهای پردازشی را در داخل هدست مجتمع کرده است.

ممکن است برخی از حمل یک وسیله‌ی جانبی برای راه‌اندازی هدست رضایت نداشته باشند؛ اما، این موضوع باعث سبک‌ترشدن ThinkReality A6 شده است که استفاده از آن را دلپذیر‌تر می‌کند. کاربران می‌توانند جعبه‌ی پردازشی را روی گیره‌های کمربندی یا بازوبند حمل کنند که به‌نوبه‌ی خود، جابه‌جایی و حرکت‌کردن را آسان خواهد کرد. لنوو ادعا کرده که این دستگاه «یکی از سبک‌ترین هدست‌های جامع AR در کلاس خود» است.

Lenovo AR VR headset ThinkReality هدست واقعیت افزوده و مجازی لنوو

یکی از مواردی که ThinkReality را به دستگاهی فراتر از HoloLens تبدیل می‌کند، پلتفرم نرم‌افزاری است که لنوو درکنار آن عرضه می‌کند. یکی از سخن‌گویان شرکت عنوان کرده که هدف این نرم‌افزار ایجاد توانایی خلق اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده اختصاصی برای کسب‌وکارها در موارد آموزشی یا نمایش جریان کاری در محیط‌های مختلف است. این نرم‌افزار حق انتخاب سیستم‌عامل را به کسب‌وکارها داده است، به‌جای آنکه آن‌ها را به سیستم اختصاصی لنوو یا پلتفرم مایکروسافت محدود کند.

با استفاده از پلتفرم ThinkReality، کاربران قادر خواهند بود با اطلاعات دیجیتال سه‌بعدی در دنیای واقعی همکاری، تعامل و ارتباط برقرار کنند. این پلتفرم باز است و با راهکارهای ابری همخوانی دارد که درنتیجه با خدماتی همچون Amazon Web Services و Microsoft Azure کار خواهد کرد. به‌علاوه، بهره‌مندی از این نرم‌افزار تنها به دستگا‌ه‌های لنوو محدود نیست و می‌توان هدست‌های دیگری همچون Oculus Rift را به آن متصل کرد.

Lenovo AR VR headset ThinkReality هدست واقعیت افزوده و مجازی لنوو

امروزه اکوسیستم هدست واقعا بازی وجود ندارد که بتواند با همه‌ی نرم‌افزارهای مختلف موجود کار کند. مایکروسافت زمان معرفی Hololens 2 عنوان کرد که قصد دارد پلتفرمی باز شامل ویژگی‌های مانند اپ‌استور و مدل‌های مرورگر وب باز داشته باشد؛ به‌نحوی‌که مرزهای دنیای واقعیت افزوده را گسترش دهد. اما مایکروسافت تاکنون به این هدف دست نیافته است. لنوو هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت A6 در زمان عرضه‌اش در انتهای امسال ارائه نکرده است؛ اگرچه شرکت‌هایی که حساب کاربری اقتصادی با لنوو دارند، هم‌اکنون می‌توانند این دستگاه‌ها را تهیه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات